Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, August 6, 2010

Siapa sebenarnya Nor Azita Osman

Salam,

Siapa dia Nor Azita Osman? Kenapa tiba-tiba namanye meledak kat Malaysia ni.. Siapakah sebenarnya dia?

Aku terpanggil nak wat n3 pasal wanita ni tetiba jer.. bila aku baca sana sini pasal orang kutuk dia.. hanya sebab salah cakap dia diaibkan.. siapa kita nak aibkan orang lain? cukuplah setakat menasihati dan tegurlah dengan niat untuk membetulkan keadaan.. jangan cepat melatah.. mana ada manusia yang sempurna di bumi Allah ni.. sudah2lah tu.. bulan Ramadhan dah nak menyusul.. maafkanlah wanita ini.. dia pun dah mohon maaf.. semoga yang keruh akan jernih semula..

13 comments:

Gen Fujita said...

Apabila Manusia Melampaui Batas

Saya terharu sebab masih ada lagi mereka yang berfikiran waras dan tak menurut nafsu amarah dan emosi seperti anda. Dari pemerhatian saya kebanyakan yg menghambur kata2 kesat terdiri dari orang muda. Youngsters these days...

atieaizam said...

Gen Fujita .. alhamdulillah.. sya takut tergolong dalam golongan yang mengaibkan orang lain..

Gen Fujita said...

Tak perlu risau, fenomena 'flame war' cuma terjadi di internet. Sebabnya di internetlah manusia lagi senang menyembunyikan diri setelah berbuat salah. Kita sangat jarang nampak benda macam ni di dunia nyata. Beberapa orang yang condemn saya sebab menyatakan pendirian saya, semuanya terdiri dari mereka yang anonymous, yg identiti mereka tidak mahu dikenali. Kalau mereka benar, kenapa perlu takut? Nauzubillahiminzalik.

Anonymous said...

trus je jd pemes si azita ni..
hehe

Amni said...

terus glamour tak apsal2 kan.. erm.. kita memang patut berjaga-jaga dalam tutur kata kan? especially kat tempat public mcm Fb tu.. hoho...

atieaizam said...

apa yang telah berlaku kita ambik jadikan sebagai satu pengajaran..

sorensen said...

pada sy, kes ni still ok lagi. knp? sebab ia cuma berlaku disebabkan perbezaan penggunaan/penerimaan bahasa dari negeri2 lain. tp pada sudut lain, mmg tak patut pun akak ni luahkan kata2 sesuka hati.. kecik ati org mendengarnya. dia sepatutnya belajar dari peristiwa hani tarmizi yang terang2an menghina wanita2 sarawak awal tahun ni, dan mengalami nasib yang serupa.

sama2 kita bermuhasabah diri. manusia sama saja, ada kelemahan masing2 takde yg perfect.

nairaariaa said...

die mmg salah...tp btol la..maafkan je la die...mgkin die tersalah je tu..kan3x...besa la...sume tak perfect...lalala~

CIK TOM said...

semua blog duk kutuk dia dalam entri..maybe salah dia..tapi kesian jgk..da 1 malaysia duk publish muka dia..sm2 la maafkan dia..

911 said...

kadang2 kita ni bercakap tak berniat pun nak menghina orang lain. Tapi kadang2 perkataan yang digunakan amat melukakan perasaan orang.

Manusia tak pernah lari dari membuat silap.

Unknown said...

berhati2 mengeluarkan status.. sensitiviti perlu dijaga.

Penulis Rindu said...

salam ziarah pagi yang ceria...sm tak keluar

Tie HT said...

kita boleh ukur sehebat mana IQ dan EQ rakyat Malaysia :)

Iklan