Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, December 31, 2007

Selamat Tinggal 2007

Hari ni merupakan hari terakhir dalam kalender 2007. Banyak suka duka yang terlakar dalam hidup aku tahun ni. Ada suka, ada duka.. ketawa dan menangis menjadi teman hidupku.. Semoga aku menjadi insan yang lebih tabah untuk mengharungi kehidupan berkeluarga yang penuh cabaran dan dugaan pada tahun 2008 dan tahun-tahun seterusnya. Keluarga ku adalah segala-galanya bagi aku.. aku sayangkan suami ku, aku sayangkan kedua-dua cahayamataku, aku sayangkan keempat2 org tuaku dan aku sayang seluruh ahli keluargaku yang lain2nye.. Semoga kami semua sentiasa berada di bawah lindunganmu Ya Allah..Amin

Saturday, December 29, 2007

TenSiOn

Kalau balik kampung ni, ada 2 perkara yang aku tak suka. Pertama bila nak pack baju dalam beg dan yang kedua bila nak kene kemas balik baju yang bawak tu, eee.. tension aku! Si mira lak demam selsema ngan batuk sekali, sian aku nengok dia. Tadi dah gi klinik.. memula pi klinik Dr.Ruzini tapi dia bercuti, pastu gi Klinik Semarak jumpa ngan Dr.Pritam. Anak2 aku kalau sakit demam, 2 klinik tu je kami gi.. kalau balik kampung kami gi Klinik Berkat.

Seharian aku ngemas kat dapur.. ruang tamu belom agi, bilik aku baru kemas baju2 jer.. yang berselerak yang lain2 tu tak kemas agi..uwaaaa sapa leh bantu aku ahhh..

Wednesday, December 26, 2007

BaLiK KeY eLL

Hari ni balik Key Ell.. lupa nak update daa..

Saturday, December 22, 2007

KaNGaR, PerLiS

Hari ni kami ke Kangar, tapi sebelum tu kami ke SP dulu, gi umah Mak Teh sebab nak ikut Liza balik sekali. Liza ni anak Mak Teh, dia sekuarga dok kat Kangar so malam ni kami bermalam kat umah liza la nampaknya. Kami sampai SP kul 9.15 malam, then tunggu liza bersiap.. pada mulanya Pakteh ngan makteh nak ikut sekali, tapi dada Pakteh sakit, so tak jadi ikut..takut jadi apa2 lak nanti. Pakteh bukannya leh penat sangat. Kami bertolak dari SP kul 10.30 malam. Si Wan bawak avanza punya la laju.. 1.4 jer meter tak turun.. kami ikut dari belakang. Kami sampai umah liza kul 1.20 pagi. Nasib la si mira tak meragam hehehe.. Malam tu dia tido elok jer.

Esok tengahari kami ke umah MakNgah..kenduri kahwin si Fahmi. Meriah sungguh! aku ngan mira banyak lepak dalam bilik yang ada aircond hehehe.. bukan anak yang panaz tapi mak dia yang lebih ekekeke..

Aku ngan husben rancang surprise untuk abah.. hari ni 23hb besday abah. Aku dah tempah kek 2 hari lepas kat kangar. Aku mintak tolong liza tempahkan. Dalam nak sorokkan dari abah, berlaku eksiden yang tidak diingini. Salah aku jugak pi letak bawah selimut hehehe..si aina anak Makyam terletak tangan kat atas kotak..so habis wording kek tertanggal dan melekat kat kotak..sian si aina, dia nangis, dia rasa bersalah sangat.. aku takleh nak pujuk lebih2 coz nanti aku ikut nangis sebab aku ni kan lembut hati..tapi kami dah operate kek tu..jeng jeng jeng!! Kami bawak kek ke depan..kat pelamin..abah kat dapur ngah bahagi2 lauk2.. Farah pi panggil abah ke depan ngan mak.."Selamat Hari Jadi, Selamat Hari Jadi Abah/PakLong, Selamat Hari Jadiiiiii!!!.. abah pun tiup lilin..seronok aku nengok. Bertuahnya aku berada dalam family abang..alhamdulillah.

Malam kami balik ke umah liza..esok pagi2 balik SP.

Friday, December 21, 2007

AqEQaH

Hari ni Raya Haji yang kedua.. Alhamdulillah majlis kurban dan aqeqah dah selesai. AQeQah untuk Amira Faarysa. Aqeqah kat umah kami. Lepas subuh mak ngan abah terus ke rumah kami kat Bongor. Pastu husben aku lak yang menyusul..aku ngan amira masih atas katil.. Abang achap takde, dia pi umah Pak Ngah dia kat PutriJaya. Acara penyembelihan berlangsung pagi, aku tak tengok..takleh tengok sebenarnya. Aku sampai lewat..kul 12.00 thari baru husben aku balik umah jemput..Abang achap dah datang dulu ngan PakNgah dia..Aku yang dekat ni yang lambat.. Dah Mira tido nak buat macam mana kan kan kan...Sampai je kat kawasan umah, sedara mara dah ramai.. dorang ngah lapah daging..Aku takde lah tolong sangat coz kononnya dok jaga si mira..hehehe dasar ngular betui.. tapi pada pandangan mata memang aku jaga mira dari di kacau oleh si Arif hehehe, budak2 bukannya dia tau apa2 so oleh kerana dia tak tau apa2, sebelum dia ketuk mira, baik aku jaga kan kan kan..

Ramai sanak sedara ada..yang aku tau nama, yang aku tak tau nama, yang aku kenal, yang aku tak kenal, yang aku buat2 kenal sebab tak kenal pun ada hehehe.. Maklong, Paklong, Mak Ngah, Tok Limah, TokYah, & Tok2 yg lain2, PakTeh & Mak Teh, Kuarga Liza, Kuarga Bangcik, Kuarga Ayie dan lain2 yang sedara denganku.

Petang kul 6.00 baru kami balik umah mak.. kerja kat umah pula menyusul, acara memanaskan lauk pulak berlangsung hehehe..so sebagai menantu yang budiman ekekeke aku jugak lah yang ke dapo mengadap periuk2 atas api tu..lepas maghrib Kuarga Bangcik balik Putrijaya pastu Kuarga Ayie lak balik ke Kulim.. so yang tinggal Kuarga Aku hehehe tapi abang achap takde.. kali ni dia ikut Tok Teh pulak balik Taman Keladi.. macam tu lah abang achap kalau balik sini..merata di pi tido. Sok ada kenduri kawin pulak yang perlu dihadiri..adehla makan daging lagi..sakit perut aku. Pastu belah petang nak ke Kangar, Perlis ada kenduri kawin jugak hehehe musim laa.. musim mengawan.

Thursday, December 13, 2007

RiNDu2an

Bila dah jauh jauh ni baru terasa rindu.. dah lama aku tak rasa perasaan ni huhuhu (tup muka..malu).. uwaaaa..aku rindu kat husben aku!! huwaaaaa..seronok bila rindukan seseorang tapi..seksa jiwa raga plus batin sekali hahahaha!!! (18SX)..

2,3 hari ni aku ada terima call dari beberapa kawan2 lama.. dorang heran macam mana aku boleh lepak kat umah mak mentua lama-lama.. ntah la, aku tak rasa macam lepak kat umah orang lain.. mayb sebab keluarga mertua aku ni tak kisah dan terima aku seadanya.. alhamdulillah aku boleh masak sama2. berbual, bergurau dan yang terkini esok aku ada sessi belajar buat baju kurung ngan mak mertua aku.. ntah boleh entah tidak aku ni..semangat jer lebih hehehe..nantikan hasilnya k..

Sunday, December 9, 2007

GAmiTAn FEriNGGi

Semalam lepas kenduri kat Taman Bayu Indah, Baling, kami sekeluarga bersama atika (anak buah) ngan farah (adik ipar) bergegas balik ke rumah dengan tujuan untuk menyalin baju kurung yang kami pakai masa kenduri tadi. Kami nak pi Feringgi.Minggu ni husben aku balik sini so dapatlah kami berjalan-jalan. Kami gi naik keter terus melalui Kulim Hi-Tech terus menuju ke Jeti. Kami nak naik feri. Saje nak bawak anak2erjalan. Tambang feri untuk sebuah kereta iaah RM7.70.. dalam feri budak2 la yang paling seronok.. ada la kami snap gambar sekeping dua.

Kemudian kami terus tuju ke Feringgi tapi jem giler jalan kat situ. Husben aku lak lupa nak isi minyak keter, cari stesen petronas punyalah susah, so kami berpatah balik cari stesen minyak. Akhirnya jumpa juga dengan petronas yang berhampiran dengan Metrojaya. Lepas isi minyak kami singgah jap kat KFC Metrojaya beli & bungkus, kononnya nak makan kat tepi pantai. Then kami kembali ke jalan yang jem tadi, tapi dah tak jem dah.. aku agak mayb ada kemalangan tadi rupanya dorang tengah tar jalan..sabo jer la. Akhirnya kami sampai ke tempat yang di tuju.. Achap, Atika ngan Maksu dorang terus ke tepi pantai main air, hilang dah rasa lapar bau KFC dalam keter tadi.

Pukul 7.03 kami berangkat berkemas, mandikan achap ngan atika dan terus pulang melalui Jambatan Pulau Pinang.. kami sampai umah mak kul 10.00 malam. Penat rasa kaki ni tapi seronok sebab niat aku nak bawak achap jalan2 dah tertunai. Alhamdulillah.

Tuesday, December 4, 2007

Monday, December 3, 2007

SeLSemA & KliNIk

Semalaman adik mira tak dapat tido, ni sebab dia selsema.. kalau adik tak tido, mama pun tak tido jugak la. Dah masuk subuh baru adik lena kejap..Tu agaknya punca nape aku sakit paler, dah la sakit paler, aku hayun lak buai kat depan umah mak.. rasa nak muntah pun ada.. aku telan panadol actifast, aku terus lena kan diri dalam sejam arr. Adik Mira dah tentu lah mak aku jaga hehehe.. abang achap lak asik kat luar rumah main dengan shamin. Dalam pukul 4.00 petang aku ngan abah, farah ngan adik pi klinik Berkat kat pekan. Doktor bagi ubat batuk, ubat kahak, ubat selsema ngan antibiotik.. kene bayar RM18 abah yang bayar hehehe., pastu kami singgah pasaraya Aneka beli susu adik ngan beberapa barang lain, habis RM120++.. Balik terus bagi adik makan ubat, alhamdulillah adik macam abang achap gak, tak susah nak makan ubat, siap sedut string tu lagi ada.. Malam ni mood adik down sikit, senyum pun tak nak.. tapi baru satni adik dah mula gelak2 balik, tu tandanya adik dah sihat sket.. tengok pulak malam ni adik tido macam mana, masih macam semalam ke, harapnya tidak sebab esok pagi kami nak ke rumah 'kami' kat kebun tu, mak kata saje nak makan, lepak2 kat situ.. mesti seronok sebab situ sejuk almaklumla dalam kebun..

Saturday, December 1, 2007

MUsiM MeNGAwaN

Start hari ni, bermula la musim mengawan.. dengan kata lain musim orang kahwin.. pak mentua aku ni Pengerusi JKKK so dia antara orang dikenali di sini, jadi jadual kenduri yang harus dihadiri sepanjang cuti sekolah ni dah pun dicatitkan kat whiteboard..1/12..2/12 dan seterusnya..tadi aku pergi gak kenduri yang pertama..mayb esok pi lagi tapi tengok la..

Balik dari kenduri tadi, kami singgah kat umah PakNgah Fadhil, abah, paklong, mak, Chu'at, ngan PakNgah buat mini mesyuarat..nak tetapkan bila nak wat Qurban, sama ada hari raya pertama atau pun raya kedua.. so kata sepakat telah di ambil untuk buat pada hari raya kedua..insyaAllah.

Iklan