Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, December 29, 2008

Pertunangan Kamalia

Semalam kami ke Kuala Selangor majlis perkahwinan ayu belah lelaki.. ramai gak n meriah gitu.. kami sampai kl dah lewat petang. Paklun n family ikut sekali..so malam tu aku sebuk memasak untuk makan malam..

Hari ni aku bersama memeriahkan majlis pertunangan lia.. makdah ada.. rina sefamily ada..lan sefamily pun ada tapi datang 5 minit sebelum kami kemas khemah balik.. dia bungkus je la.. makyam isteri paklun nak balik esok tapi paklun nak balik hari ni jugak..tak tau nape..aku suka kalau family paklun datang..ntah nape..macam seronok jer ramai2 gitu..

Selesai majlis acara mengemas pulak.. ntah napa aku boleh terjatuh tertiarap tadi..nasib atas rumput tapi dada aku la sakit..senak sangat..kalau angkat benda terasa sakit tu..aku tolong sikit2 jer sebab dok melayan anak aku si mira..merayap sakan..si acap macam biasa lah..main ngan kawan2 dia..malam baru kami gerak balik umah.

Tuesday, December 23, 2008

Cuti Mesia 2008

Aku baru balik dari Taiping ahad lepas.. gi umah Pakcik aku "Pak Lun'enduri anak pompuan dia si ayu.. tema kaler perpel..oklah 'not bad'! huhuuhu.. kami gerak ari sabtu petang.. mak aku gerak dulu sebab ayah dah tak larat nak tunggu kami lagi huwahuwa.. biasa lah, ada anak kecik ni banyak citer..beraklah dia..tulah dia nih la dia..

Pagi ni aku gunting rambut mira yang kerinting tu..punyalah susah..tak reti nak duduk diam..abis aku basah lenjun mira cuakkan air..so hasil nya boleh tahan!! anak aku mestilah 'comey' kan kan kan..sapa yang kata anak sendiri tak comey huhuhu..

Abang achap punyalah awal bangun..tak macam biasa semata mata nak main PS petang nanti..so sekarang ni dia takde kat umah..katanya pi umah 'ikmal' main ps ngan naem.. so aku tak kisah sangat sebab aku kenal budak2 tu..baik-baik budaknya..

Sekarang aku ngah cuti semster sama macam budak sekolah cuti..hampir 2 bulan..bestnyer! mula2 cuti kami balik kampung seminggu..sambut Hari Raya Haji kat sana then ahad lepas pi Taiping.. ahad ni kalau husben aku tak busy, insyaAllah aku nak ajak pi Zoo Negara.. sebab mira dah pandai tengok binatang2 nih..so aku teringin nak tengok reaksi dia hehehe..mesti kecohnyer!!

oklah..gerak dulu..tata!!

Saturday, November 22, 2008

RiaDaH NgaN SuaMi & AnaK2

Dah lama rasanya aku tak lepak ngan anak-anak aku kat Titiwangsa.. last kami pegi saner rasa nye sebelum puasa.. so tengahari aku tengok cuaca ok sangat.. so aku ajak husben aku gi saner kul 5 ptg.. dalam kul 4.00 ptg aku tengok langit dah makin gelap.. so aku percepatkan waktu nak ke saner dari kul 5.00 ptg ke kul 4.30 ptg.. sebaik jer kami turun bawah dan masuk dalam keter ..hehehe..hujan pun turun setitik dua dan akhirnya lebat.. yang paling bengang dah tentulah si achap..tak dapat main badminton.. so sementara hujan reda kami gi umah mak.. kul 6.00 petang hujan dah berhenti so kami pun gerak ke Titiwangsa.. tak ramai orang..yerla kan tadi hujan lebat.. husben aku parking dekat dengan UKM nye campus.. banyak nye kereta rosak huhuhu!!! kami ke tempat biasa lepak main kereta control dulu.. jenuhla aku melayan achap main badminton, sampai sakit kaki aku nih.. kul 7.05 malam kami gerak balik tapi sebelum tu kami singgah kat gerai tepi gelanggang kuda.. aku makan laksa (psss.. tak sedap arr..tak macam dulu) n achap ngan farah (adik ipar aku) makan mi kari.. kami sampai umah kul 8.00 malam..

Sunday, October 26, 2008

Kenduri Kendara

Pagi: Class (last class) Prof.Dr.Nik Hasnaa

Tengahari: Kenduri Bakyah kat Kg Baru

Kenduri Ikin bertunang kat Ampang Indah

Kenduri Mcik Ani jiran sebelah rumah kat GF



Monday, October 6, 2008

BeRaYa Kat BalInG

Nampak sangat yang aku ni bz sejak sebelum raya sampai la hari ni.. hari ni pun bz gak tapi aku saje merelekskan diri..(pss..boss balik jordan lom balik sini lagik..tu yg boleh merendek tu huwahuwahuwa..) so aku nak citer la apa yang berlaku sebelum raya ngan pas raya hari tu....

28hb Sept Ahad
aku ada presentation untuk subjek Negotation Skill.. tapi sebelum tu Dr.Nik ada wat CL..5 markah free untuk kami yang menghadirkan diri pada hari tu..ramai gaklah yang dah balik kg..almaklum la lagi 3 hari je nak raya... balik umah aku bz dengan urusan packing baju..nak balik kampung maa... umah mertua ku..dan yang paling penting aku nak jumpa anak aku , miraaaa.. pas kemas2 kami pun gerak ke rumah mak sini dalam kul 6.30 petang.. nak berbuka kat umah mak ler.. mak demam..tak sampai hati aku nak balik kg hari tu tapi hati aku pun dah tak sanggup nak tanggung rindu kat mira..ayah pulak harapkan aku untuk masak rendang raya ni tapi....huwaaaaa!!!!maafkan saya mak.. ayah.. saya nak jumpa mira..!! itulah bisikan hati aku masa nak tinggalkan umah mak..sayuuuuu ....piluuuuu.. lepas salam salaman aku pun terus gerak balik kg, macam biasa ikut highway ke utara.. kereta lah banyak..., boleh la jugak nak memecut sesekali.. kami gerak kul 8.10 malam dan alhamdulillah sampai umah mertuaku pukul 12.15 malam.. erkk..laju ker? ok kot.. aku masuk umah then terus jenguk adik..adik tidur ngan tuk n tokwan.. pas cium pp dia.. aku angkat adik bawak masuk bilik tidur ngan aku...

29hb n 30hb Sept Isnin & Selasa
Adik bangun dari tidur, macam mimpi jer dok nengok muka aku..pastu adik senyum bila abang achap panggil nama adik.. mama tau adik pun rindu kat abang achap.. adik peluk mama.. macam takmau lepas.. pas main-main ngan adik.. mama kemas bilik n ke dapo.. masak nasi adik.. hari ni masih posa.. malam aku rasa macam abang achap ni nak demam coz dia tido meracau.. n badan pun dah terasa bahang.. elok esok pagi tengok achap dah panas... aku ngan husben bawak achap pi klinik.. dr. suh makan n minum air banyak2.. so abang achap takleh posa la hari ni.. dah 29 hari abang achap posa lagi sehari je genap sebulan abang achap posa.. tapi nak wat macam mana.. takkan mama nak paksa gak abang achap posa... abang achap kan demam.. makan pun takde selera..

1hb Oct Rabu
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN dari kami sekeluarga.
Lepas semua bersembahyang kat masjid, aku sekeluarga bersalaman dengan mak n abah.. achap n mira bersalaman ngan aku ngan husben aku.. then kami bersiap gerak ke umah Tok.Nek.. pastu umah MakLong, pastu umah Chu e' pastu kami terus balik.. agipun achap tak berapa sihat agi...

kami balik kl 4hb...

Sunday, September 28, 2008

BerBuka Puasa Bersama Team Ittar Tersayang

MAJLIS BERBUKA PUASA BERSAMA
TEMPAT: HOTEL PUTRAKL
MASA: WAKTU BERBUKA LERR..
MAKANAN: MACAM-MACAM ADA...
KEHADIRAN:
1. Aku, Husben & Achap.
2. Ina
3. Sus
4. Am & tunangnye Azri
5. Shah
6. Fozol

Nampak nye itu sahajalah yang dapat menghadirkan diri masa berbuka puasa tu.. mayb waktu jemputan tu terlalu singkat.. hari selasa cadang.. hari sabtu on.. tapi takpe..insyaAllah kita wat yang proper nanti k... walaubagaimanapun yang datang haritu, mengimbau kenangan aku masa study ngan dorang dulu..kami selalu bersama..karoake..bowling..ponteng class hahahha...selalu sekepala meskipun kepala aku ni beza sket dari dorang.. aku ni kepala tua tapi jiwa mude hehehe... Walaupun fozol junior aku tapi kami akrab...thanks fozol coz sudi menghadirkan diri..

Acara makan-makan bermula sebaik azan berkumandang... tapi kali ni makanannya tak sehebat tahun lepas.. aku n budak-budak paham coz kos ekonomi meningkat..so semua kene naik harga tapi hotel ni maintain dengan RM lama..cuma menu dia tak la sehebat dulu..menu tak seberapa pun kami tetap maintain kat meja makan..sampailah la manager dia mengalu2kan semua tetamunya pulang hahahaha!!!!... siap tunggu kat depan pintu lagi..sabo jer la.


Friday, September 26, 2008

TaK Sabar

Hari ni aku gi keje naik lrt.. dalam lrt aku tengok ada beberapa orang bawak beg besar.. dah tentu dorang nak balik kampung kan... yer lah raya dah nak dekat.. masing-masing dah tak sabar nak pulang berhari raya kat kampung halaman. Macam-macam gelagat dalam lrt hari ni..ada 2 org perempuan muda salah naik lrt..dorang nak ke Bukit Jalil n sepatutnya dorang naik lrt yang menghala ke sana.. tapi kalau dorang teruskan naik lrt ni pun takpe sebab kat stesen CSL boleh tukar tren.. budak pompuan ni tak biasa naik lrt arr tuu....kat sebelah aku lak, ada sorang makcik yang sangatlah peramahnya... dengan berbaju kurung satin, jap jap makcik tu melurut ke kanan..jap jap ke kiri ikut brek lrt tu.. nak tau napa makcik tu jadi gitu? ni sebab makcik tu punya baju licin..satin kan..tapi lawa gak baju makcik tu.. 20 minit aku dalam lrt tu dok memerhatikan orang..tak sedar yang aku mungkin di perhatikan oleh orang lain gak yang berperangai macam aku... hahahahaha..padan muka aku!! tapi apa aku kisah, jgn bagi aku perasan sudah la huwahuwahuwa... !! aku sampai stesen ampang terus aku ke depan..ke jalan utama. Tak kuasa aku nak berebut tunggu teksi kat depan pintu keluar stesen tu.. dengan perasaan yang separuh semangat tu, aku tahan teksi.. pemandu teksi tu india..muda lagi..boleh la tahan ... takde la rupa macam, Shah Rukh Khan tapi boleh laaa.... kalau dengan diana ok kot hahahaha!!!! diana???? sape diana? tetiba jerk aku sebut nama dia kan.. Diana ni adik yang keje sama tempat ngan aku.. dia org seberang cam aku gak..cuma aku ni keluaran malaysia campuran..tu yang lawa sket tu hahahaha!!!

Hari ni aku siapkan semua keje yang ada.. n kemas barang2 aku..hmmmm.. macam nak pergi terus jerk huhuhu...ntahla..ikut perancangan aku dah takmo keje sini.. takmoooo!!!!! adalah sebabnya kenapa.. hanya aku ngan keluarga Lost City jerk yang tahu huhuhuhu.... nama tempat aku keje ni Lost City.. semua yg keje sini semua akhirnya akan LOST mind huhuhu.. kecuali aku lah.. iman aku ni gagah lagi..insyaAllah..

Aku dah tak sabar nak balik kampung.. rindu kat mira sangat-sangat!!

Monday, September 15, 2008

Balik tengok Mira..

Hari yang aku nanti nanti kan akhirnya tiba jugak.. 12hb itulah tarikh yang tercatat dalam tiket bas aku.. aku nak balik tengok puteri aku yeaaaaahhhhh!!!!!!!... gembiranya tak dapat aku gambarkan..tak sabar sangat sangat nak tengok mira... kadang-kadang aku senyum sendiri dalam bas tu...Bas ni gerak lambat sangat..sabar jer la aku..

Alhamdulillah..kul 3.40 pagi aku selamat sampai ke destinasi yang dituju.. kene tunggu lagi...lambatnye abah datang jemput aku... tak sabarnye nak tengok mira.. dalam 10 mnit menanti abah pun sampai.. aku terus ke kereta.. samapi kat umah, mira dah jaga dari tidur.. dia terjaga dengar bunyi hpon abah berdering masa aku kol tadi... aku terus dapatkan mira..perlahan lahan sebab aku takut gak reaksi mira nanti ..mana lah tau dia takmo ngan aku pulak.. nangis jugak aku kat situ nanti... mata kami bertemu..

'adik...' perlahan aku panggil mira.. mira lantas bangun n peluk aku.. aku rasa nak nangis sangat2 masa tu... sayu..rindu..hiba semua ada...alhamdulillah terubat jugak rindu aku kat mira... aku peluk mira erat.. aku dapat rasakan yang mira pun sama.. tak pernah dia dakap aku seerat tu... malam tu mira tidur dengan aku... sebelum sambung tidur, aku bergurau senda dengan mira... rindu nyee...

Seharian aku bersama mira.. badan mira panas..mira dah mula nak demam.. aku bagi mira makan ubat syrup panadol... laju jer dia hirup..sama macam abang dia..

Malam kedua, mira tidur ngan aku.. tapi kali ni dia tidur tak lena.. nak aku dakap jer..takpe lah..aku pun dakap dia..aku tidur duduk malam tu..asalkan mira lena..aku puas hati..

Esok pagi, aku ngan abah bawak mira pi klinik berkat.. ambik ubat sebab badan mira dah makin panas.. macam mana aku nak balik nanti.. tak sampai hati nak tinggalkan mira.. aku rasakan jam cepat sangat berputar.. kejap je dah kul 3.00 petang.. bas aku ke kl kul 4.00 petang so aku dah kene bersiap.. masa aku pi mandi, mira dok carik2 aku.. menangis sangat2 dia seolah2 takmo berpisah dengan aku.. aku tak boleh nak bayangkan, waktu aku takde nanti.. macam mana dia tercari-cari aku... sedihnyaaa...

Masa aku nak pergi, aku tengok pandangan mira seolah mengharapkan aku bawak dia bersama tapi apakan daya aku.. aku tahan air mata ni dari jatuh ke pipi.. sayuuuu hati aku .. dalam bas air mata aku mencurah2 keluar.. dah tak terbendung lagi.. dan akhirnya aku terlena... aku sampai kl kul 9.00 malam.. malam tu aku tidur bertemankan kamera aku yang ada video mira.. aku tengok berulang kali..

Sunday, August 31, 2008

MerDekA 51

Sebelum menjelang sambutan merdeka, aku, achap ngan su pi melontar vokal dulu.. pelbagai teknik kami gunakan.. irama rock..irama slowrock.. dangdut..nasyid,,zapin..joget n macam2 jenis irama.. dasat tak dasat kami ni.. dalam tempoh 3 jam jer dah lontar macam2 irama.. tapi irama achap la yang paling tak best.. irama achap bunyik macam ni..

'Nak balik, mama.. achap nak balik.. ngantuk!!..'

macam tu la lebih kurangnya bunyik irama achap.. tension aku dibuatnya.. aritu masa pi nengok Piala Malaysia pun macam tu.. sabo jer la aku..cuba bawak pi tempat game.. sure irama dia lebih riang..lebih ceria..

Ujian OSHA tadi susahnye.. aku macam nak tarik diri je dari subjek ni.. sabo jer la.. tapi aku masih hepi bila jer dengar sore mira.. rindunyeeee aku kat mira.. masih terngiang2 sore dia panggil mama n abah tadi kat lam tepon.. abang cakap mira takmo tido ngan tokwan...dia nak tido ngan abang jer.. aku sedih pulak bila pikir bila abang balik nanti, sure mira cari abah dia... uwaaaa..tunggu mama yer sayang.. 2 minggu lagi mama balik k..

Sunday, August 24, 2008

RinDu Hati TaK tErkiRa

Sejak mira takde kat umah ni, mood hepi aku macam takde jerk.. suram jer..kalau senyum pun tak seindah dulu...huwahuwa..aku rindukan mira sangat-sangat..khamis aritu aku pi cari tiket nak balik minggu ni tapi semua tiket habis..seksanye jiwa aku..seksanya terasa sampai hari ni..dan aku tahu hari esok-esok ianya akan lebih menyeksakan..beza sungguh masa mira ada..aku balik penat-penat pun, aku boleh hepi bila tengok telatah dia..senyuman dia yang manis tu..tapi hari ni..aku nak buat assignment pun malas.. nak keje pun takde semangat.. husben aku tu je yang tak terasa apa2..lagi suka hantar anak jauh2..

Hari ni pun aku pi cari tiket nak balik hujung minggu ni tapi tiket habis gak.. uwaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

Monday, August 18, 2008

SunYi

Sunyinye aku rasa sejak aku jejak kaki kat umah ni pagi tadi.. selalunya aku boleh dengar jeritan atau tangisan mira atau usikan abang achap pada mira.. tapi semua tu takde..yang terbayang kat mata aku ialah lambaian mira masa aku nak berangkat ke Sungai Petani semalam..

"tata..tata..ta..,"mira melambai aku..

aku tau yang mak ngan abah tau yang aku sedang berperang dengan kesedihan yang aku tengah usaha sorokkan.. sebolehnya aku tak mau sedih sebab kesedihan itu akan berlarutan berhari-hari.. lepas salam mak ngan abah n sayang mira berkali-kali.. aku terus masuk dalam keter..air mata aku mula bergenang tak tertahan..akhirnya dalam perjalanan ke SP air mata ni tumpah juga..

Aku balik ngan husben naik bas.. dalam bas aku berusaha tak melayan perasaan sedih aku..alhamdulillah aku terlena sampai tapah then sambung balik tido sampai KL kul 6.00 pagi. Hari ni aku tak larat nak pi keje.. beratnya aku rasa kepaler aku nih.. aku rindukananak-anak aku terutama mira.

Saturday, August 16, 2008

umah Tok wan

Waktu ni aku dah ada kat Baling, rumah ibu mertuaku.. kami sekeluarga balik ngan Pakngah achap semalam.. akhirnya aku hantar juga mira kat kampung walaupun ianya cukup menghibakan hatiku.. perasaan aku bercampur baur...ada sedih, hiba, sayu dan gembira.. sedih bila ingatkan yang aku akan tinggalkan mira kat umah mertua aku, hiba bila nanti aku tak nampak wajah mira setiap kali aku balik kerja..sayu bila aku teringatkan dia..sayu bila aku bayangkan yang dalam waktu2 tertentu dia akan mencari aku.. waktu ni air mata aku pun tak boleh nak dibendung, inikan esok lusa.. dan yang pastinya ada sedikit perasaan gembira sebab aku tahu mira akan menjalani kehidupan seharian yang selesa..tak perlu berpanas dalam kereta, tak perlu ikut abahnya ke ofis n bangun awal2 setiap pagi n tak perlu lagi tidur dalam kereta or dalam opis.. itu yang membuatkan aku kuat untuk merelakan mira berada di kampung sehingga hujung tahun ni... dan insyaAllah, aku akan ambil balik mira bila aku dah ada pengasuh dia nanti.. n abang achap pulak, sehingga tamat cuti sekolah minggu depan, dia akan berada kat umah tokwan dia..temankan mira.. biarkan mira biasa dengan ketiadaan aku..jauh di sudut hati aku, aku tahu yang anak-anak aku ni mengerti kesusahan yang aku alami..

Mira,

"Mama akan jemput adik nanti.. adik jangan lupakan mama tau..nanti bila mama cuti, mama balik jenguk adik k.. adik jangan nakal2 tau..dengar cakap Tok & Tok Wan.. jangan lupa mama yer sayang.."

Hari ni hari ulangtahun kelahiran husben aku..

Abang,

Hepi besday! semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki..dan semoga terus kuat bekerja untuk kita sekeluarga..LOVE U forever..
daripada; isterimu

Sunday, August 10, 2008

BeRSyUKuR

Rutin harian aku semakin padat sejak aku keje nih.. mana tak nye, seawal kul 6.30 pagi aku bangun siapkan achap ke sekolah agama.. tapi kadang-kadang aku tido kejap balik semula dalam kul 8.oo pagi tu.. kul 9.00 pagi aku bersiap-siap nak pi keje.. hari-hari husben aku hantar & jemput aku balik.. mira pun sekali..kesian aku kat mira sebab aku masih tak dapat lagi pengasuh untuk mira..terpaksa dia ikut kami ke tempat kerja.. kadang-kadang berat hati aku ni nak pi kerja mengenangkan anak2 aku yang tak teratur ni.. kadang-kadang mira terpaksa ikut abah dia pi tempat customer sebab abah dia dah tak boleh nak tangguhkan keje2 baik pulih computer kat tempat customer.. alhamdulillah customer husben aku paham n dorang pulak yang bantu jaga mira sementara husben aku siapkan keje dia.. tapi aku ibu dia yang tak sanggup tengok anak aku macam tu.. kehulu hilir ikut abah dia.. aku tau anak aku sure penat.. Aku bersyukur sangat sebab dianugerahkah seorang anak yang memahami kepayahan ibu bapanya.. mira ni seorang budak yang sangat mengerti.. tak pernah sekali pun dia buat hal time ikut abah dia.. asalkan perut dia kenyang n cukup tido. Achap pun sama.. sekarang ni dia balik dari sekolah agama terus pi umah opah dia.. kadang2 takde orang tapi aku bagi kunci kat dia tapi selalunya ada atuk ngan paklong dia kat umah..so taklah aku risau sangat... time nak pi sekolah kebangsaan, dia siapkan diri dia sendiri..kul 11.30 pagi dia mesti mandi..then bersiap..kul 12.00 thari dah standby tunggu pakcik ijan.. alhamdulillah dia tak mengeluh...

Abah dah mula tanye bila nak hantar mira balik kampung..aku tau abah nak bantu kami sebab kesiankan mira di usung ke sane ke mari tapi sebagai ibu aku memang tak mampu nak hantar dia.. tak sanggup nak berjauhan dengan mira..waktu ni pun air mata aku dah bergenang bila bayangkan bila aku balik dari keje, mira takde..tak dengar suara mira..aku tak sanggup..aku tetap akan cari pengasuh untuk mira..kalau sampai 16hb ni masih tak dapat juga..aku terpaksa akur dengan keputusan untuk menghantar mira ke kampung.. demi keselesaan anak aku.. tapi aku masih ada masa.. insyaAllah.

Tuesday, July 29, 2008

Tragedi Julai08

Baru beberapa hari aku tak online tapi aku rasa macam dah lama jerk.. ni mayb sebab aku sibuk sangat ngan keje kot.. balik dari tempat keje sibuk pulak ngan keje-keje rumah & anak2.. mayb dah lama sikit sibuk aku kat opis aku tu berkurangan agaknya..mudah-mudahan.. Semalam aku tak sihat, mayb sebab nasi lemak yang aku beli pagi semalam tak dimasak dengan betul.. sampai muntah-muntah aku dibuatnya.. dan paling teruk aku hampir gelap mata..masa tu aku kat sink seramik basuh tangan tu.. ngan sink2 tu jatuh..berderai!!!! dalam aku tahan muntah ngan pening tu terkejut gak aku bila tengok sink dah bertaburan.. arghhh..lantaklahhh.. tapi jauh di sudut hati aku "mampus lah aku!!" hehehe.. kecut gak..menjahanamkan harta majikan.. kakak cleaner papah aku masuk bilik dia..rehat. Boss aku pun datang jenguk..dia suh call husben aku.. dia risaukan aku katanya.. sink tu dia tak kisah.. "fuh..lega aku!!" huhuhuhu.. aku baring dalam sejam then aku bangun sambung wat keje tapi kepala aku masih pening2 lalat.. tapi hari ni aku balik awal sket dari biasa.. husben aku datang jemput.

Friday, July 25, 2008

Dah Keroje

Percaya atau tidak, hari ni dah nak masuk 5 hari aku bekerjA kat sebuah banglo yang dijadikan kedai kat area ampang.. masuk kerja kul 10.30 pagi n balik kul 5.30ptg..kalau banyak kerja tu faham2 la..balik la lewat2 sket uhuhuhuhu.. aku menjaga bahagian stock.. atau stock control.. Boss aku beli software UBS Stock Control tapi takde staf yang boleh guna atau reti guna software tu..termasuklah aku yang wat wat reti nih.. tapi bila seharian dok mengadap pc pada 1st day haritu, aku dapat rasakan ada yang tak betul dengan kerja2 aku nih... so aku usulkan pada Boss.. bos suh aku ambik kursus Ubs SC..ditanggung syarikat!! syukur alhamdulillah dapat gak aku belajar something kat situ.. so sessi temujanji pun diaturkan..staf yang datang ajar aku tu muda lagi.. lelaki bangsa cina..tapi bagus la dia penyabar orangnya bila aku asak pelbagai soalan yang aku tak paham kat dia. Kursus ni kira latihan ditempat kerja la.. 2x pertemuan.. sesi pertama aku diajar masukkan item n macam2 laaa.. hari ni sesi kedua.. aku diajar pasal nak buat DO, PO & macam2 lagi.. alhamdulillah aku masih diberi minda yang cergas untuk belajar pada hari ni.

Aku hepi sebab dah berkerja semula tapi bila kenang anak2 yang tak terurus tu, aku sedih sangat..tapi nak buat macam mana, aku terpaksa korbankan masa demi membantu husben aku menampung perbelanjaan keluarga. Hari ni achap nye kaki terseliuh sebab main lari2.. aku dah berkali2 pesan, jangan turun awal ke sekolah..tapi kedegilan mengatasi segala2nya..dan akhirnya dia terjatuh..

Friday, July 18, 2008

BesDay aQaK

Hari ni hari jadi aku yang ke 32 huwahuwa dah tua aku nih.. alhamdulillah aku bersyukur dipanjangkan umur hingga hari ini.. Jadual hari ni pun penuh dari awal pagi sampaila ke malam hari. Hari ni jua Hari Sukan kat sekolah achap.. so aku ke sekolah achap kononnya nak bagi sokongan..hehehe hampeh! aku sampai kat sekolah sejam sebelum acara tamat.. tapi aku bangga gak sebab achap menang dapat tempat ke2 dalam acara bawa bola pimpong.. jangan gelakkk!!.. sebelum kami balik umah, kami lepak kat kantin sat sambil makan2 n minum2.. then kami balik umah..

Sebelah petang pulak, aku ngan anak2 & husben aku dan termasuk juga adik ipar aku si farah pi Giant Gombak.. kami celebrate besday aku kat ChikenRiceShop.. penuh meja kami ngan makanan.. alhamdulillah kenyang.. balik tu sempat lagi kami sambar aiscream n makan kat dalam keter.. macamla kami tak gemuk2? hehehe

Saturday, July 12, 2008

Penat..

Hari ni aku start semester baru.. tapi kali ni ntahla nape, aku macam bosan jer.. nape ekk?? aku harap-harap semangat aku tak pudar.. mayb dah start class nanti ok la kot.. mayb sebab aku tension keje masih tak dapat2 kot.. atau aku yang memilih kerja sangat?#^*%$ hmmm..ntahlah fenin..fenin. Tapi alhamdulillah husben aku kebelakangan ni agak murah rezeki n dapatlah bayar tu bayar ni yang mana tertunggak tu..

Semalam aku kat umah mak, adeh penat giler melayan si mira yang tak reti dok diam tu.. betul la kan kata orang budak yang gini mmg hiper aktif.. cepat jer tangan dia nak capai benda.. tadi dah la berlumuran dengan minyak urut..kelam kabut aku dibuatnya..takut mira rasa panas la..terus aku bawak masuk bilik air, ngan tak bukak baju, aku terus basahkan dia..then mandikan dia ngan sabun bagi hilang bau minyak tu..sabo jer lah aku.. then pastu air soya la pulak tumpah..uwaaaa!! dah la bergula.. jenuhla aku mengemop pulak..waktu ni mira tido.. time ni jer la aku leh rehat..tu jugak antara sebab kenapa aku susah nak online siang..

Saturday, June 28, 2008

stUDy.. eXAm..stUDy.. eXaM

Semalam aku gi sekolah achap ambik report card penggal 1 tahun ni.. hmm banyak kelemahan yang perlu diperbaiki..terutama dalam membaca al-Quran.. so aku kene serius pasni dalam bab blajar dia.. balik dari umah mak aku terus kemas bilik depan tu yang akan aku jadikan bilik acap.. sebelum ni kat bilik ni takde meja tulis, now dah ada.. aku akan letak macam2 kat situ.. sifir n others.. hmm nampaknya aku kene buatkan nota2 ringkas untuk achap n tampal kat dinding bilik tu..semoga achap lebih berjaya lepas ni..insyaAllah.

Aku nye part study pun dah ok skit.. pengecualian kredit yang aku mintak setahun setengah yang lepas dah pun settle.. Alhamdulillah 17 kredit hour diluluskan.. tak kisahla.. janji dah skip 2 semester. Now aku ngah pening nak wat camner dengan latihan industri nih..aku kan tak keje.. dorang kata boleh mintak pengecualian jugak.. nanti lah aku cuba2 tanyer senior aku tuh.. now mission aku nak dapatkan result yang bagus.. akan ku cubaaa!!!! versi lagu Akan ku tunggu (CandY)

Sunday, June 22, 2008

Test & Presentation sok..

Dah banyak hari gak aku tak menaip kat sini.. aku dok sibuk siapkan assignment n prepare test pagi nanti.. adeh la..now pun aku lom tido agi.. harap2 karang aku taklah ngantuk sangat.. semester pendek mmg penat..terkejar sane terkejar sini.. tu pun nasib aku tak keje..kalau keje ntah la rasanye banyak gagal kot huwahuwa jangan la kan.. mane gi semangat aku tu.. sat nak chek..ahaa!! masih kuat, alhamdulillah!! sem lepas aku dapat anugerah dekan beb! yahoo!! tu bukan ape..penyuntik semangat untuk aku lebih berusaha maa... so aku simpan niat nak dapatkan anugerah dekan bagi setiap semester panjang akan datang, insyaAllah..doakan yer!! amin.

Sunday, June 8, 2008

Kembali ke Rumah

Pagi ni tadi aku sambung kemas baju2 ngan barang2 lain. Pas sarapan nasi goreng aku ke depan.. husben aku dah start enjin kereta, achap tak sabar2 nak balik tapi sebenarnya waktu-waktu ginilah adalah saat yang paling sedih aku rasa.. sedih nak tinggalkan kembali mak ngan abah.. sebelum aku masuk kereta, aku salam & peluk mak ngan abah.. abah tepuk bahu aku, aku paham maksud abah.. air mata aku tahan dari menitis.. telatah mira buat aku lupa seketika kesayuan aku ni.. terima kasih mak!! terima kasih abah!!

"tata.. tata.. tata" lambai mira sambil mulut dia tak habis2 dok tata tata..

Tokwan ngan tuk pun layan tata mira tu.. jam menunjukkan kul 10.30 pagi.. kami perlu beransur gerak sebab takut tersangkut dengan kesesakan jalanraya nanti.. almaklumlah ramai orang nak kembali ke kl setelah bercuti beberapa hari kat kg masing2.. perlahan-lahan kami meninggalkan mak ngan abah hingga hilang dari pandangan.. kami balik melalui Grik ikut jalan baru.. ondaway ke Kuala Kangsar, kami singgah sat kat umah Maksu Elly kat Padang Rengas.. kampung mak aku tu.. kami singgah jap jer..sebab takmo lewat sampai kl lagipun aku ada temujanji dengan ahli group aku.. dalam setengah jam camgitu kami gerak balik masuk tol Kuala Kangsar.. kami singgah makan kat Hentian Tapah..aku makan kueteaw sup & achap ngan nasik ayam dia.. husben aku tak makan just minum jer..cendol kacang, sedap !! kami sampai kl kul 5.00 petang, aku tak gi jumpa Nadia (ahli group aku) sbb aku dah mintak tolong su ambikkan buku yang ada kat nadia kul 4.00 tadi kat UTM.. thanks my sis.. thanks to nadia too coz sanggup tunggu aku walaupun dia datang dari Melaka.. & sorry too coz tak sempat nak jumpa.. aktiviti malam, biasa lah.. kemas baju2 arr..

Thursday, June 5, 2008

SeLaMaT HaRi JaDi AcHAP

Hari ni 5 June 2008 maka genaplah usia achap 8 tahun.. Kali ni sambutan Hari Lahir achap di buat di umah TukNek achap.. mak mentua aku yang cadangkan.. Alhamdulillah dapat sekali lagi achap menyambut Hari Lahir dia buat kali ke 8.. Aku takde buat persiapan ape pun..takde tempah kek macam sebelum sebelum ni sebab aku tak reti nak tempah kek kat sini.. lagipun tak tau yang mana yang sedap.. kalau kat KL aku senang je.. order je kat SR macam sebelum ni... dalam kul 3.30 ptg aku ngan husben aku turun ke pekan cari kek.. memula pi kedai kek Oishin kat ngan JKR tapi tutup then kami terus gi kedai kek Gemilang.. pastu kami terus gi umah tuk, dalam 10 minit kami sedang wat persiapan, sorang-sorang anak menakan aku mai .. riuh rendah umah tuk.. acara dimulakan dengan meniup dan memotong kek oleh achap..kemudian acara diteruskan lagi dengan aktiviti yang dinanti-nantikan oleh semua orang..apalagi.. acara makan arrr heehe.. semua tetamu nampaknya kenyang dengan makanan yang disediakan.. alhamdulillah.


Wednesday, June 4, 2008

CUti-CuTi SeKOLaH; Kenduri Yen & BaliK Kg

Hari jumaat 30hb 5 aku sekeluarga bertolak ke Bandar Seri Iskandar, Perak... ada majlis perkahwinan Yen esoknya. Yen sewa HomeStay kat area Bandar Seri Iskandar.. ok gak rumah tu.. lengkap dengan perabot.. kami sampai pun dah kul 8.30 malam.. kami bergerak dengan 2 buah keter.. aktiviti tengah malam tu tak lain tak bukan siapkan hantaran Yen la.. tak buat apa sangat pun, just touchup sket2 jerk... Pagi tu kami lepak2 sembang2 sampailah masa nak bersiap ke rumah pengantin perempuan.. baru kelam kabut..payung pun tertinggal, sabo jer la.. Lepas majlis tu kami gerak balik ke homestay tadi, nak packing pakaian ngan nak rehat kejap. Lpas rehat n mandi2, kami mula gerak balik.. mak ngan su ke lumut n aku ngan keluarga aku ke baling.. mak ngan abah tak tau kami balik.. surprise!!! maksu farah pun tak tau.. kami sampai umah dalam kul 9.00 malam.. masa tokwan tengok kami, nampak muka tokwan girang sangat.. yerla cucu2 kl dia balik.. kan jarang jumpa.. sebab tu la kami nak balik sangat..

Pakcik ayei dapat tau yang kami balik, esoknya dia sekeluarga mai umah mak..petang lak bangcik sekeluarga ngan farah balik.. complete semua ada.. tokwan ngan tuklah yang paling happy aku nampak bila anak2 dia ngan cucu-cucu semua ada.. punyalah panjang saf masa makan malam.. aku ngan mak makan lambat sket.. bagi anak2 buah aku makan dulu.. aku pun hepi sangat bila tengok semua ada.. did ngan ayie ada..nora ngan bangcik ada..tikah, ammar, sabrina, eisha, sofea ada sama.. tikah, ammar, sabrina, eisha n sofea ni sepupu achap ngan mira.. so cucu tok ngan tokwan dah ada tujuh orang!! jadi dalam umah waktu tu ada 7+4+2=13 orang.. pas makan malam, bangcik sekeluarga balik SP.. aku faham nape bangcik takmo tido kat umah mak ni, yerla bilik tak cukup.. nanti bila abah dah besarkan umah kat bongor tu, aku harap bangcik sekeluarga dapat tido kat sane macam kami semua beramai2..




Tuesday, May 27, 2008

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL)


Hari ni aku nak bawak mak pi DBKL,Jalan Raja Laut.. nak renew maknye kad lesen perniagaan yang dah 4 tahun tak direnew.. pas aku mandikan adik, abah pulak ambik part dia pakaikan baju adik.. then abang achap nye turn mandi sebelum mama ambik alih kuasa dalam bilik air tuh hah.. sebelum kuar, kami sarapan dulu.. makan nasi lemak & telur mata kerbau..

Memula kami ke Chowkit, jemput mak kat sane then kami terus ke Bangunan DBKL ikut jalan Tuanku Abdul Rahman tapi sebelum tu aku ngan husben aku masih sempat singgah kat Noor Arfa Batik cari baju batik untuk husben aku ngan ayah.. aku sambar sehelai sorang untuk husben ngan ayah aku.. kaler purple lagik special for Yen Wedding.. pastu kami ke Bangunan DBKL.. aku masuk dalam bangunan tanye kat kaunter kat maner nak barukan lesen penjaja tu.. dorang kata kat bangunan PKNS.. so aku ngan mak pun jalan2 lah ke sinun..taklah jauh sangat.. sampai je kami terus ke tingkat 4.. then terus ke kaunter.. tapi hari ni aku banyak bertanya supaya aku tak sesat jalan hehehe.. bro kat kaunter tu bagi borang suh isi then suh dapatkan no akaun dan pengesahan kat pegawai kat tingkat 6 lepas kul 2.00 ptg.. hah! 2.00 ptg? alamak now baru kul 1.00, so kami pun gerak turun balik la ke kereta.. kami gi makan dulu kat Chowkit coz husben aku gi Hong Leong Bank kat situ nak bank in duit si sham.. aku, mak ngan achap jer makan, husben aku dok lam keter jer jaga mira tido..

Pas makan kami gerak balik ke Bangunan PKNS.. pastu terus ke tingkat 6 dapatkan pengesahan ngan no akaun.. patah balik ke tingkat 4.. ingatkan boleh siap hari ni gak,..rupa-rupanya mak kene dapatkan tandatangan pegawai DBKL kat Chowkit tu la pulak..then datang balik bawak surat tu..sabo jer lah.. dengan kata lain.. kene datang lagi nanti..then kami terus balik.. zzzzzzz

Monday, May 26, 2008

Lipur Lentang Lagi

Pagi semalam aku ada class macam biasa. Start kul 8.30 pagi .. husben aku antar sebab su ada kat umah jaga mira ngan achap.. tak payahlah aku bersusah payah nak pi tunggu teksi.. tapi kalau ari ahad tak susah pun.. class habis kul 12.30 thari then aku terus bergegas ke pejabat space settlekan problem daftar subjek BI aku tu & amik surat2 untuk aku insert kat MARA ngan PTPTN. Su dah nunggu aku kat tempat parking UTM ngan mak.. kitorang ada agenda pasni huwahuwahuwa.. kitorang nak gi mandi manda yang sering dirancang secara mengejut.. ke mana lagi, Lipur Lentang.. macam dekat jer Lipur Lentang tu kan hehehe.. sebab dah terbiasa, jarak bukan lagi ukuran buat kami huhuhuu.. lepas ambik barang++ kami terus gerak..hampir kul 3ptg baru kami sampai ke tempat yang dituju.. ramainye oraaaaang!!! macam mana nak mandi nih.. ialahkan cuti sekolah dah start..lupa pulak kami.. then sane sini kami nampak group2 perkhemahan dgn aktiviti dorang.. hmm..patutlah ramai orang.. ada 4 seko,ah yang buat perkhemahan kat situ..

Kami tetap mencari port kami.. tapi kawasan kami dah ada orang park..takpeee.. kitorang park kat atas sket yang mungkin akan jadi tempat baru kami pasni huwahuwa.. aku yang jarang nak berendam pun kali ni tewas dengan kesegaran airnya..sejuk yang terlampau!!! tapi best!! mira pun tak kalah gak berendam,tapi tak lama la sbb air tu sejuk sangat, sian kat dia hehehe.. abang achap? hmm toksah citer la dia punya seronokla mandi, pastu dapat kawan lak..apalagi tak kuar2 lah dia dari air tu berendam.. mak pun mandi gak..tapi jap jer.. takut kaki mak krem sbb air sejuk sangat!!..husben aku? hahahaha.. dia pun takmo kalah ngan achap gak..berendam tak hengat.. erkk..sumer berendam sapa yang jaga mira? hehehehe.. ani ada..adik ipar aku.. yen ngan ani datang kemudian.. yen yang takmo mandi tu pun kalah, mandi gak akhirnya.. tapi betul, air tu sejuk sangat!!




Pas puas mandi kecuali achap yang tak reti2 nak kuar dari air tu, kami bersiap2, tukar pakaian nak balik.. akhirnya achap pun terpaksa akur jugak tukar pakaian hehehe.. then kami terus bergerak ke kawasan makan depan International HOtel..gi isi perut.. tak sedap langsung dorang masak.. pangkah tempat makan situ.. pastu kami antar mak gi opis dia.. then terus balik..

Pas aku mandi, aku bersiap balik nak kuar, nak pi cari baju ayah.. hmm tak juga berjumpa yang berkenan dihati..pi jemput mak then balik terus zzz ngan mira.

Friday, May 16, 2008

SELAMAT HARI GURU

Hari ni kita menyambut Hari Guru kat seluruh negara.. kat sekolah achap pun ada sambutan hari guru..dia yang sekolah sesi petang bertukar ke pagi untuk bersama menyambut sambutan hari guru kat sekolah. Apabila sebut jer Hari Guru, aku terbayang kenangan belajar dulu.. suka dan duka silih berganti..

Masa aku kat sekolah rendah dulu, ada guru yang bagiku bertitle 'baik' dan ada jugak guru yang bertitle 'tidak sepatutnya'. Hampir keseluruhan guru bertitle 'baik' cuma ada seorang aje bagiku yang bertitle 'tidak sepatutnya'. Nama dia Cikgu Harun. Masa tu aku dalam darjah empat. Aku sering berpakaian tidak kemas, tidak ber'iron' pendek kata selekeh lah.. kesibukan mak mencari rezeki menjadi aku berpenampilan sebegitu.. aku tak salahkan mak, nak buat macam mana, dah rezeki kami di situ. Bagi mak, janji aku ke sekolah dah cukup puashati baginya.. langsung tak ambik peduli aku berpakaian kemas atau tidak.. aku tak salahkan mak.. tapi yang aku sedih sangat dulu sampai hari ni terasa.. cikgu kelas aku dulu.. Cikgu Harun yang pernah menyewa kat rumah mak angkat mak aku kat Kampung Pasir dulu (aku terserempak kat cikgu tu masa aku ikut mak melawat mak angkat dia). Disebakan pakaian aku, penampilan aku tak sama macam anak orang yang berduit, aku disisihkan.. aku dihina.. Masih segar dalam ingatan aku kata-kata Cikgu Harun masa aku nak join sama rakan2 lain masa mereka berkumpul di meja Cikgu Harun..

" awak buat apa sini? awak pergi sane.." halau Cikgu Harun sambil tengok pakaian aku..

"selekeh la awak ni" tambah Cikgu Harun lagi..

.. aku terasa sangat, malu dengan kawan-kawan.. perlahan2 aku pergi ke tempat duduk aku.. kawan aku Linda, datang pujuk aku.. linda ni anak Pakcik Hassan yang mengawal lalu lintas kat depan sekolah aku dulu.. tika aku menaip ni pun.. air mata aku mengalir perlahan teringat kisah lalu.. kerana hari tu juga lah aku bertukar sikap.. semata-mata nak orang lain hargai aku.. aku telah melakukan sesuatu yang tidak sepatutnya aku lakukan.. apa yang aku buat biarlah ianya menjadi rahsia hidup aku selamanya. Kepada Cikgu Harun, terima kasih Cikgu..

Setahun kemudian, aku bertukar sekolah..aku sekolah di kampung. Semua guru aku sayang pada aku.. terima kasih Cikgu-cikgu kat Sekolah Rendah Paya Salak, Paya Ranggam, Padang Rengas, Perak tahun 1982.. Kalau ada antara cikgu yang membaca kisah ni, saya pernah menggemparkan sekolah apabila sekumpulan budak2 lelaki sekolah agama pecah masuk ke kelas saya iaitu kelas darjah enam semata-mata nak letak surat dan bunga kat bawah meja saya. Sayalah budak perempuan tu.. Kenangan yang cukup manis buat saya walaupun melibatkan pihak berkuasa.

Kemudian aku meneruskan persekolahan menengah kat SMPW.. aku kembali ke Kuala Lumpur... alhamdulillah aku sayang semua cikgu-cikgu aku kat SMPW.. antaranya Cikgu Aida, Cikgu Yap May May, Cikgu Bedah, Cikgu Fairus, Cikgu Zainab & ramai cikgu lagi yang aku terlupa nama dorang.. Terima kasih Cikgu..

Aku sambung pengajian aku ke IKM Sungai Petani kemudiannya.. terima kasih cikgu-cikgu yang telah mengajar aku.. Arwah Cikgu Mail, Arwah Cikgu Salleh, dan cikgu-cikgu yang lainnya.

Selepas berkahwin beberapa tahun, aku meneruskan pelajaran aku ke peringkat Diploma di Institut Teknologi Tun Abdul Razak (ITTAR). Kat situ pun ada suka duka jugak.. anyway terima kasih Puan Janiffa yang banyak bagi semangat kat aku, Cik Puti (dah puan kot), Ustazah Hamimah yang comel tu.. dan semua Pensyarah yang telah mengajar aku.. Terima kasih puan & encik semua..

Hari ni aku teruskan semangat belajar aku ke peringkat Ijazah kat Universiti Teknologi Malaysia (UTM). Terima kasih jugak aku nak ucapakan pada Puan Akmar, Dr.Nik, En.Mat Daud, Puan Shuaibah yang best, Prof.Yusoff, Prof.Rosman, Dr.Hashim dan Pensyarah-pensyarah lainnya..yang dah ajar aku.. terima kasih.

SELAMAT HARI GURU BUAT KALIAN SEMUA.

Saturday, April 26, 2008

Reunion SMPW89/93

Alhamdulillah exam untuk semester ni dah pun berakhir, hanya menantikan keputusannya saje.. tapi hari ni ada acara yang special.. REUNION SMPW 89/93 kul 2.30 kat Sogo.. aku surelah datang lewat kan kan.. walaupun aku letih tahap cipan, aku tetap gak nak gi reunion tu.. bukan senang nak jumpa kawan2 lama yang dah bertahun tak jumpa.. ntah2 selisih tepi jalan pun tak kenal sebab almaklumla kan.. masing2 dah bertukar rupa.. contohnya cam aku ni hah.. makin mengembang.. sabo jer la..
Aku balik umah dulu bersiap2.. ntah napa aku berdebar2 lak, sat tukar baju ni, sat tukar baju tu.. udahnye aku pakai je baju kaler hitam ngan jeans & tudung kelabu bunga2.. macam nak dating ngan pakwe jer.. aku kuar dah kul 4.oo petang, harap2 dorang masih ada kat sogo... banyak kali aku try call liza borhan (kene sebut nama bapak dia sebab ada 2 liza)tapi tak reti2 dia nak jawab kol aku ni hah.. udahnye aku kol Secret Recipe tanye budak kat situ, sama ada kakak2 reunion tu masih ada kat situ ke atau dah balik.. budak yang jawab fon tu kata masih ada lagi.. dalam 2,3 minit liza borhan kol aku balik.. siap order makanan tu huhuhu..alahai..makin berdebar la pulak aku rasa.. sabo jer la.
Aku sampai sogo dah kul 4.30 petang, dari jauh aku nampak beberapa orang yang aku masih cam lagi.. terharu bercampo ngan gembira sangat.. ada Raja Fafa, ada Bakyah, ada Sarah Sabrinaaa, ada Rina Sabarinaaa, ada Syawaaaal..ada Liza Safuraaa, ada Zurinaaaa.. ada Liza Borhan hehehe (dah tentu kene ada) & ada Shima (ni pun tuan umah gak).. ehh.. ada zawatiiiiii..eee lain betul dah dia sekarang.. makin cantik.. tapi aku tak sempat nak sembang2 ngan dia, sebab dia dah nak balik.. seronoknyee... kitorang sembang2 sampai kul 6 ptg, then sorang2 gerak.. yang last gerak dah tentu lah aku tuan rumah Sogo hahaaha... then aku terus balik umah.. letehnyeeee..
Kat atas ni ada gambar masa reunion tu.. harap yang lain, email ekk gambar2 yang ada kat u all.. nanti kita wat gathering lagi k.. muaaahss..

Monday, April 21, 2008

CaBaRAn ExAM




23 April 2008

Hari ni aku baru berkesempatan nak ngadap pc.. 2,3 hari ni aku mmg tension giler.. tension, weak, stress dan ntah apa2 lagi dok dalam diri aku.. aku tension sebab aku tak dapat nak tumpukan perhatian kat buku, kene prepare kan achapnye soalan2 latihan coz dia ada ujian tropikal 2, mira lak demam selsema,.. bayangkanlah budak setahun selsema.. uwaaaaa.. kesian aku tengok dia nak bernafas, payah sangat.. pagi semalam aku dah bawak mira pegi jumpa doktor Ruzini, mira dapat ubat demam ngan selsema dan antibiotik. Dr.Ruzini jarang nak bagi antibiotik tu tapi sebab mira nye selsema teruk, dengan cara tu jer, selsema mira cepat sembuh.. yess..mmg terbukti, dalam 2 hari jer, mira dah beransur pulih..alhamdulillah syukur kat Allah SWT. Hari ni dapat jugak aku study kat PSZ dgn tenang sebab mira pun dah hampir sembuh, achap lak dah habis periksa.. syukur sangat.

Saturday, April 12, 2008

Happy BirtHdaY AmiRa!!

Aku masih ingat waktu ini aku bertarung dengan kesakitan.. sakit yang amat sangat.. seorang diri tanpa husben di sisi, hati aku meraung.. sampai sini sajekah kau beri aku peluang untuk bersama orang-orang yang aku sayang, ya Allah! Mulut aku tak henti2 beristighfar.. tak henti2 berdoa semoga kesakitan ini berakhir segera.. Ya,Allah.. sakitnyaaa!! ... Ya Allah!! .. aku merintih sakit..sakitnya baaang!! kata ku sendirian di atas katil tanpa perhatian dari jururawat yang bertugas pagi tu... aku masih meraung kecil menahan sakit.. saat ini.. air mata ku makin laju mengalir.. debaran jantungku semakin kencang.. 20 minit lalu nurse sekali lagi memeriksa aku.. katanya "itu bukan sakit nak bersalin, mungkin terkena jangkitan".. tapi aku dibiarkan sendirian.. menahan sakit yang teramat sangat.. seolah-olah aku nak bersalin..

Aku masih ingat waktu ini aku berusaha bangun dari katil.. aku tengok kat sekeliling takde seorang pun nurse kat depan.. aku nak cari doktor yang bertugas.. aku nak dia periksa aku betul2.. sakit apakah aku sebenarnya.. "Ya Allah, bagilah aku kekuatan di saat2 begini" doaku pada Illahi. Aku terus memapah kerusi meja yang ada disepanjang pencarian tu.. aku nak cari doktor kat bilik depan.. aku tahu, ada doktor yang dok kat situ.. kebetulan seorang nurse melihat aku.. dia terus ke sisi aku.."nape ni puan? sakit sangat ke?".. soal dia. "tolong la saya.. saya sakit sangat..saya tak tahan", aku terus menangis.. "oklah, puan duduk kat dalam bilik rawatan dulu, saya gi panggilkan doktor", kata nurse. Aku baring di atas katil rawatan dengan sakit yang teramat sangat..

Doktor segera datang, buat pemeriksaan.. "she is already opened 5cm", kata doktor lelaki tu.. Ya,Allah!! alhamdulillah, tu sakit nak bersalin rupanya.. aku lega, walaupun sakit tapi bebanan sakit tak seberat tadi sebab aku dah tau punca sakit aku.. nurse yang memeriksa aku tadi tu pun terkejut sebab masa dorang periksa, takde contraction langsung.. mungkin dorang jarang dapat kes macam aku ni.. kelahiran tak cukup bulan disebabkan bekas ketumban bocor..
Rasanye macam kejap sangat masa berlalu.. hari ni genap amira setahun.. alhamdulillah. Mira pun dah pandai bertatih.. bertepuk..merajuk hehehe.. malam nanti insyaAllah, kami akan sambut hari lahir amira bersama keluarga terdekat.. Syukur kepadaMu YaAllah..

Malam 12 April 2008

Aku sampai umah dah kul 8.30 malam, siang tadi aku gi class ada presentation, uwaaa tension!! tapi hati aku happy balik bila ingat nak sambut besday adik.. habis class nasib baik sue nak gak tunggu aku, tq dear sis.. aku ngan su terus gi ambik kek kat sogo.. macam biasa setiap tahun.. kat Secret Recipe, bukan apa, berbaloi kata orang beli kek kat situ, puas hati.. & aku berterima kasih kat husben aku sebab dia dah siapkan sup cuma aku kene rebus beehun jer, bahan-bahan lain pun husben aku dah siapkan, siap ada cili kicap lagi.. tq dear.. dalam setengah jam kemudian, rumah aku dah penuh ngan orang..bukan orang luar tu.. sumer adik beradik aku, mak ngan ayah, bakal ipar aku ngan adik2 sedara aku.. tq for coming... so acara dimulakan dengan makan beehun/kue teaw sup.. kasi kenyang dulu perut tu, baru potong kek.. dalam kul 9.30 malam, acara potong kek pun bermula.. sebelum tu abang aku yakni paklong mira ngan achap bacakan doa kesyukuran, alhamdulillah.. amin. pastu nyanyian Happy Birthday pun berkumandang.. 2x tu.. sebab feel sangat masa tu..then abang achap wakilkan adik tiup lilin sebatang.. acara diteruskan dengan makan2 sampai la sorang2 berangkat pulang.. walaupun penat tapi aku happy sangat.. kat sini aku ada selitkan gambar2 masa besday haritu.. sila lah tatap..



Monday, April 7, 2008

PicNiC kAt LiPUr LeNTaNg

Pagi ahad semalam dalam kul 10.00 pagi tibe2 je su usulkan satu idea..ewahh..

"akak jom kita pi sungai mana-mana," su bagi idea sambil mencangkung kutip kertas.

"hmm.. kor nak gi sungai mana?", aku saje je tanyer, wat2 tak excited hahaha.. bleh gitu..
"tapi akak nak pi utm laa..", aku bagi alasan.

"jom" sahut husben aku laju menjawab dari lam bilik komputer.. sabo jer laa..

"jom la kak.. tak kisah la sungai mana? akak takleh ke ponteng je kelas tu?" su bagi idea lagi.. ehh ehh.. suka2 hati dia je suh aku ponteng class.

"hmm ko nak gi sungai mana?" tanye aku lagi..

"kita gi lentang jom, dah lama kita tak gi sane.. mak pun penah cakap kat su yang kita ni dah lama tak pi mandi sungai..", ajak su lagi.

"hmm..ni dah kul brape ni, kul brape nak pi nye..satg maklong mai, mayb kul 12 baru leh gerak,"kata aku sambil tengok jam kat dinding

"tak kisah la kak, jom arr.. nak tak.. kalau nak, su nak balik skrg, siap apa patut..", gesa su.

"leh gak..(sambil wat2 pikir konon hahaha..)" aku bagi persetujuan ejejeje..

Begitulah alkisahnye camner leh pi picnic arini.. tak merancang langsung.. maklong(mak sedara blah husben) mai umah ngan paklong ngan bangja.. bangja mai nak ambik laptop yang order kat husben aku.. pas sembang2..dorang pun nak balik, nak ke nilai kata maklong.. pastu aku pun siap2 kemas baju anak2 aku, baju aku ngan husben.. satu beg penuh!

Kami gi naik keter su.. sampai sane dalam kul 1 ptg.. kami terus menuju ke port kami..tapi..port kami dah ader org parking arr.. masa dok kuarkan barang dari keter, org yg parking kat tempat kami cam tau jer, otai tempat tu mari..hehehe..dorang nak balik dah.. so, apa lagi kami pun terus la turun dengan kadar segeranye 'cop' tempat tu.. 'port' tu best..mmg landai giler.. sesuai kalau bawak budak2 coz ada tempat cetek & tempat dalam untuk org dewasa cam aku (aku mandi ke) hikhikhik....

achap org pertama masuk dalam air.. seronoknye dia..dah lama aku tak bawak dia ke situ, dia pun tau.. dia cam tempat tu.. masing2 sebuk ngan aktiviti masing2.. su siapkan sandwich, aku biasa la layan si mira, mak aku lak lelapkan mata jap.. husben aku apa lagi..join achap la.. dorang berendam tak hengat sejuk..aduhai, sejuk giler!!.. tak sanggup aku nak benamkan badan aku lam air tu..cukupla paras pinggang je.. then su lak join dorang mandi..

Dalam kul 3.00 petang kami dah bersiap kemas nak balik.. coz tengok awan dah mendung..tak elok kami tunggu, lagipun adik kan ada.. payahnye nak suh achap kuar dari air tu.. sian aku tengok..takpe lah, insyaAllah lain kali aku bawak pi sane lagi..

Sampai kl, terus pi kedai buah mak aku, then pi makan kat kampung Baru.. sampai umah dah kul 6.30 petang..


Thursday, April 3, 2008

KaT UTM SaMPai MaLAm..

Masa: 3.00 petang

Tempat: Library UTM

Ikutkan janji aku ngan liza nak jumpa kat library kul 3 petang.. alih2 dia tak dapat datang coz kene keje.. so aku set ngan si suria kul 4 petang. Pas aku beli air kat kedai runcit dalam utm tu, aku terus gi psz.. nampaknya ramai budak perdana ngah study.. yang buat bising pun ada, ni yang aku tension kalau dok library ni kalau ada budak2 dip.. dorang ni yang kurang prihatin dgn orang lain yang ngah study.. aku pun cari port yang jauh sikit tapi malangnya plug nak cas bateri laptop tak berfungsi. Nak tak nak aku kene pi dok kat area budak2 india yang ngah study dgn nada yang kuat tu.. dorang study ke or ngah sembang benda lain ke aku mana nak tau coz dorang cakap pekataan yang aku tak paham langsung.. tapi nampaknya volume dorang reda sikit bila aku dok kat situ.. ohh prihatin jugak dorang ni walaupun masih kedengaran gelak tawa dorang.. sabo jer la..

Sementara dok nunggu suria datang, aku wat keje2 aku.. dalam setengah jam kemudian suria pun sampai dengan baju keje dia.. sian dia sure penat baru balik keje dah ngadap assignment.. kami dok wat keje n bincang assignment samapi kul 9.oo malam.. dalam kul 9.15 malam su sampai jemput aku (jimat duit teksi aku) hehehe.. lam keter ada mak ngan kawan su si atie (cam nama aku) huwahuwa... aku ngan mak singgah kedai makan coz aku lapar sangat.. aku order sup cendawan, kailan ikan masin ngan sambal belacan n mak order ikan kembung 3 rasa.. sedap gak makan kat situ.. so aku share bayar.. huwahuwa.. tak tergamak nak suh mak bayar sorang hehehe..
Balik dok melayan mira sampai kul 3 pagi.. pastu kami semua terlena sampaila aku terjaga tadi lam kul 4.50 pagi.. adalah lam 2 jam aku tido.. ok arr tu... siang nanti aku sambung la tido time mira tido kan kan kan.. hehehe

Wednesday, April 2, 2008

BeRTeMu KeMBaLi

Aku jumpa liza.. rasanya dah 8 tahun tak jumpa.. last aku jumpa dia masa terserempak ngan dia kat SemuaHouse, time tu dia pregnant.. Kali ni kami set time together, jumpa kat Times Square., kat tempat bowling, 5th Floor. Dah lama aku tak main bowling.. tapi kali ni best.. sume free, bowling free.. makan free..mana tak bestkan hhehehe.. anyway thanks a lot mypren.. tapi cuma sian tengok muke ko za.. letih + cirit birit .. bau arr hahaha.. tapi kan za.. ko tetap macam dulu bai.. tak berubah.. aku lak camner ekk? ko komen la aku tapi yang best2 je.. komen yang tak best ko email jer hahahaha..

One thing aku lupa.. thanks banyak2 to abang (mylove) sebab jagakan Mira kalau aku keluar ke class or jumpa kawan2 or ape2 aje.. thanks coz paham situasi seorang surirumah yang tension if dok kat umah aje.. tension doh! (gaya achap cakap ngan kawan2 dia).

Tuesday, March 25, 2008

Daulat Tuanku!

Entah kenapa aku begitu membuak-buak nak luahkan isi hati aku kat sini.. untuk aku..untuk lega kan kerisauan aku.. bukan pasal anak-anak, bukan pasal keluarga tapi berkesahkan politik negara.. aku sebagai rakyat Malaysia berasa amat malu dengan tingkah dan laku sebilangan pemimpin negara bila titah Sultan dipertikaikan, diperbahaskan, diperkotak _katekkan.. oleh sapa? oleh bangsa sendiri!!!!! Ya, Allah.. apakah petanda ini? Kenapa jadi begini? di mana Perdana Menteri? mengapa berdiam diri? khabarkan kepada rakyat, apa yang berlaku sebenarnya.. jangan biarkan rakyat malu dengan tindak tandukmu.. andai kata ada penjelasan jelas dan diterima akal.. silakan.. tampil ke depan.. beritahu rakyat.. gunakan segala media yang ada.. TV1 @ TV2 @ TV3 atau apa saje cenel yang boleh digunakan.. Aku mohon sebagai rakyat berbangsa MELAYU.. Hormati Kedaulatan Kesultanan kita!! Daulat Tuanku!

Teringat aku masa belajar sejarah negara dulu.. Sultan dihormati sangat-sangat..

Monday, March 24, 2008

MiNgGu AssIGNmEnt

Semalam kami gi umah Kakni, sepupu belah husben aku kat Taman Tun Hussien Onn.. hmm cantik umah dia.. masa kat rumah tu teringat aku kat umah dalina.. hall dia macam umah dalina cuma bahagian dapur lain.. umah dalina lagi besar dapo dia.. tapi mayb sekarang ni umah dalina dah lain coz masa aku nak bersalin aritu dia renovet umah dia.. rindu aku kat ko dena..!!

Ni hal lain lak.. sesuatu yang "membosankan" hahahaha... ASSIGNMENT!! Minggu ni minggu berperang dengan assignment.. ape pun jadi minggu ni semua assignment "MESTI" siap!! tu la janji aku kat diri aku hari ni.. mana taknye.. satu assignment pun belum siap.. ada satu assignment yang hampir siap, tapi tu belum dikira siapkan huhuhu.. so.. minggu ni no play-play..

Tuesday, March 18, 2008

MeRiAhNya AhAD LePAs

Dah lama aku tak masak kat umah mak.. makan jer selalu tapi tu dulu arr.. time aku keje. Sekarang ni jarang dah dapat lepak kat umah mak camtu coz weekend aku ada class, weekday lak payah aku nak kuar gi umah mak bawak mira tu.. so ahad lepas aku takde class, apa lagi aku ngan husben n anak2 lepak umah mak arr.. aku masak sambil dok sembang2 a.k.a ngumpat hahahha.. ngan mak aku. Adik2 pompuan aku takde time tu.. dorang keluar. Husben aku pun takde kuar ngan achap pi gunting rambut. Seronok kalau dapat selalu camtu..
Dalam aku dok menumis kari, terpandang dek aku muka Mak Wan kat berenda umah mak aku.. erkkk.. " eh..mak, pakwan ngan makwan datang"terpancul kata-kata dari mulut aku... time tu aku la yang paling kalut kat dapo.. mana nak jaga tumis takut hangus, mana nak siapkan air utk tetamu.. hehehe tapi semuanya berezzz...

Dalam kul 7.00 ptg kami balik umah.. mandi2 n tidokan Mira kejap.. kul 9.15 malam kami gi umah mak balik sebab nak tolong su siapkan makan malam utk tetamu tadi, tapi kami sampai dorang tengah makan.. alaaa.. su just kene kemaskan kan makan tu je ngan goreng ayam hehehe.. yg lain2 aku dah masak tadinya.. kami balik umah kul 11.30 malam ngan mak wan sekeluarga.. dorang tido kat umah aku.. si Dr.dila pun ada.. anak pakwan sorang tu dr. tabik spring arr!!! bukan senang wooo nak jadi dr ni.. tambah dalam usia 26 tahun dah dapat title Doktor Pakar.. fuh!! dasat.

Saturday, March 15, 2008

PresEnTatioN

Sekarang 6.55 pagi,

Hari ni turn aku kene present.. hmm dah sedia ke? slide aku pun lom siap agi..tapi masih sempat update entry ni, bukan ape..ni lah salah satu cara aku nak hilangkan jemu berfikir benda yang serius hehehe.. belajarkan kene serius hahahaha.. so.. nanti aku sambung citer pasal presentation aku lak ekk.. aku nak siapkan cepat slide aku.. karang aku dah nak kene bersiap pi class lak..

8.00 malam,

Aku tak jadi present hari ni coz budak yang tak present minggu ke 5 aritu kene present dulu.. so aku ada 2 minggu la nak prepare.. yer ke aku prepare? hehehe.. tapi yang pasti minggu ni semua assignment kene siapkan.. no play-play lagi huwahuwahuwa..

Saturday, March 8, 2008

HARI MENGUNDI

Hari ni adalah hari yang dinanti rakyat Malaysia yang mana layak mengundi.. Hari Mengundi.. suasana dah tentu meriahkan kan kan.... aku tak kuar agi.. masih ngan kain batik.. aku baru jer selesai masak untuk mira.. membasuh.. dan kerja-kerja lain yang patut dilakukan oleh seorang surirumahtangga sepenuh masa... tapi aku pun ambik tahu gak perkembangan mengundi ni.. teruja gitu hehehe..

Aku mengundi kat Kawasan Batu.. antara Parti Keadilan Rakyat (PKR) ngan Barisan Nasional (BN).. wakil PKR Tian Chua & wakil BN (sape ekk..aku tak kenal arr).. nampaknya jiran tetangga aku dah kuar pi tempat mengundi.. sure ramai kat situ sekarang ni.. kami mengundi kat Sekolah Rendah BBS.. sudah!!%$#.. bunyi ambulan tu!...jelas dari umah aku ni.. mayb dia menghala ke sekolah tu..
Aku dah janji ngan mak, nak pi belah petang.. bagi lega sket keadaan kat sekolah tu.. pagi2 ni sure kene beratur lama..takmo arr aku.. walaubagaimana pun aku tetap akan keluar mengundi InsyaAllah.. rugi wooo kalau tak ngundi..

Sambungan: 2.30 ptg

Mak dah sedia menunggu kat umah mak.. aku baru je ondaway kuar umah ngan mira, ngan su.. umah mak aku bukan nye jauh sgt.. sat je sampai.. aku tinggalkan mira ngan maksu dia, then su antar aku ngan mak pi mengundi kat SKBBS... para peraih BA tanya kami dah tau ka tempat mengundi? konfiden je aku jawab hehe.. "tau" ,jawab aku.. sampai je kar SKBBS suasana betul2 lengang tak macam PRU11.. hummm.. aku ngan mak terus ke tempat check saluran.. sah kami dah di tempatkan kat tempat lain.. ambik kau hahahaha.. macamana aku tak perasan tempat mengundi aku dah lain.. bukan sekali aku ngan husben aku chek kat internet.. tapi tempat kami bertukar pun taklah jauh sangat..sebelah jer hehehe.. SKMBBS.. kat sekolah menengah kat sebelah padang ni jer.. bagus jugaklah dorang buat 2 tempat.. kurang la sesak.. so lepas dapatkan saluran..kami terus ke saluran masing2.. mak kat saluran bawah sekali n aku kat atas.. sat je..then semua selesai.. sebaik jer aku turun dapatkan mak, aye call bagitau mira menangis menjerit2..dengan sapa pun tak mau.. kelam kabut aku.. aku tinggalkan mak aku jalan sorang2 balik coz mak aku jalan lambat.. mak aku yang suruh camtu.. so tergapah-gapah la aku balik..

Memang sah Mira baru lepas nangis.. tapi dah diam..su bawak masuk lam keter.. nak kata badan panas, tak jugak. Tadi kat umah, ok jerk.. hmmm kompius aku.. aku pelok dia then bawak dia masuk dalam umah. Dalam 5/6 minit camtu, dia menjerit lagi macam takut sangat,,... laaaa dia takut ngan kucing rupanya.. nampak ketakutan kat raut muka dia.. aku terus peluk dia.. sian mira.. Mira takut kucing rupanya.. sebab tu la mira nangis tadi.. dorang je yg tak perasan..

Wednesday, March 5, 2008

Nak TukAR ALamAt MenGuNDi

Mengundi datang lagi.. itulah yang dinanti oleh jutaan rakyat Malaysia sabtu ni bersamaan dengan 8hb Mac 2008.. satu perasaan yang susah nak digambarkan betapa bersemangatnya aku dan suami ku untuk mengundi.. dan aku paling suka tengok poster kempen di sana sini.. tak kira la barisan parti kerajaan punya poster ataupun parti pembangkang.. semuanya mengibarkan benda parti masing-masing.. betul kata husben aku.. nak "RAYA'.. begitu semangatnya semua pengikut-pengikut parti.
TAPIIII... ada satu perkara yang aku tak suka.. berjauhan ngan husben aku.. husben aku balik kampung malam ni ngan achap.. aku ingat aku nak tukar alamat la mengundi musim ke 13 nanti..insyaAllah kalau dipanjangkan umor.. nak sama-sama balik kg ngundi hehehe.. suke suke jerk.. bukan apa, suasana berkempen kat Baling lagi meriah.. orang kata Baling tu "Hot Spot".. tu yang seronok tu..

Sunday, March 2, 2008

LePAs GiAN KaROKe

Semalam aku ngan su gi Sogo, ktorang kuar umah dah nak malam pun.. naik keter baru su arr.. lawak gak VIva kaler biru. Sampai kat Sogo, dia degil takmo dengar cakap kakak..org kata laluan masuk parking ikut jalan keluar dulu..takmo dengar.. konfident ikut depan nun..hehehe wat malu jer orang dok hon hon.... kitorang nak gi karoke kat RedBox Ria.. Su arr nak lepas gian.. dulu aku selalu bawak dia gi karoke, tapi sejak dah tak kerja ni..poket ringan..so kene berjimat arr.. dua benda dulu aku suka buat n aku selalu ajak dia.. gi men bowling ngan karoke..

Aku booking bilik sekali ngan buffet.. ala bukan selalu bajer kan kan kan hehehe.. bleh tahan gak la..tapi aku rasa taklah mahal sgt sbb 3jam kitorang melalak.. sampai dah takde sore.. tapi paling best masa nak balik tu kitorang dok lepas sore habis2an dengan lagu zapin.. lagu aper ekk lupa lak aku ishhhh.. lagu si syura ngan siti nordiana.. haaa..lagu Nazam Berkasih. huwahuwahuwa sampai kami takde sore.. kuar dari Sogo dah kul 11.15 malam.. pastu terus gi umah mak ambik laptop.

Sampai umah mak, aku msg husbend aku, then dia suh beli candu.. ape lagi rokok arr..sabo jer lah. semenjak dua menjak ni dia selalu sangat isap rokok.. macam takde benda lain yang nak isap huwahuwahuwa.. saba saba saba....

Saturday, March 1, 2008

SeJUK

Dah lama aku tak merasai kesejukkan hujan waktu pagi.. biasanya hujan pada belah petang.. tapi pagi ni..bestnyee.. biasanya orang kata "kalau tidur time gini, bestnyaa" tapi aku tak rasa nak tido, aku dok tepi pintu ambik angin sepoi-sepoi bahasa dicampori tempias hujan..sejuknya wajah aku.. segar segarnya.. tak macam tadi aku dah mula ngantuk ngadap buku.. pagi ni ada test.. semoga aku dpat menjawab dengan baik nanti, insyaAllah.

Friday, February 22, 2008

KuMON & MasalaH

Kumon accommodates each individual's unique ability and needs. Kumon promotes analytical and application skills. Kumon develops mental agility and concentration skills. Kumon builds strong self-confidence and character. Kaedah pembelajaran kumon memberi fokus kepada 'pendidikan individu', 'kemahiran belajar sendiri' dan kepakaran dengan ilmu pengetahuan. http://www.kumon.com.my

Hmmm.. nape tetiba citer pasal kumon ni ekk.. sebenarnya semalam aku gi Kumon Centre kat Jalan Ipoh. Masa mendengar Kumon Instructor bagi penjelasan tentang kaedah kumon ni, aku betul2 tertarik.. bayaran sebulan RM120 utk 12 thn kebawah.. registeration RM30 .. boleh tahan hehehe.. Kenapa aku ke sane ekk.. aku gi interview sebagai pembantu instructor.. nampaknya instractor tu berkenan dengan aku uwahuwahuwa... aku pun berkenan gak ngan instructor tu cuma.. yang menjadi masalah aku.. gajinye la.. aku kene tumpukan pada duit dulu sebab kami nak guna duit skrg ni.. nak byr tu..nak bayar ni..& macam2 lagi so.. apa jadi dengan jawatan tu? hmm aku akan pikirkan dalam 2 hari ni..

Ni ada lagi satu masalah aku.. masalah subjek Penyelidikan, aku nekad nak kansel subjek tu..aku dah pikir masak2.. aku tak boleh ikut rentak prof.. dia ajar tak complete.. aku tercanggak2 nak paham bab ni.. bukan aku jer..ramai camtu.. aku tak ikut orang, aku ikut hati aku jer..anyway aku kene kensel subjek tu paling lewat esok.

Tuesday, February 19, 2008

Happy Wedding Day Mureli & Fion

Kul 8.00 malam aku ngan husband & anak2 aku tunggu teksi kat bawak LRT tu..lama kami tunggu teksi takde.. kul 8.40 baru dapat teksi. Alhamdulillah. Kami nak pi Majlis Perkahwinan Mureli ngan Fion kat PGRM, Cheras. Sampai sane tetamu belum makan agi, Mureli ngan Fion tengah potong kek perkahwinan dorang. 18th February 2008 hari yang dinanti oleh rakan-rakan Mureli ngan Fion termasuk la aku.. cantik Fion dengan sarinya. Nanti bila dapat anak, sure anak dorang macam org melayu..hehehe macam anak-anak auntie kat sebelah umah aku ni.. aunty Chinese & husband dia Indian, sama lah macam Mureli ngan Fion nih.. Semoga you all berdua berbahagia, dan dikurniakan anak yang ramai serta kekal hingga akhir hayat. Menu dia, hmm.. husband aku sure lah suke..Nasi Briani, memang sedap! aku tengok husband aku makan..hmmm dasat hehehe. Dah feberet dia kan..ala mamak gitu, kari-kari-kari hehehe.. Achap pun dah ikut abah dia.. Bapak borek anak rintik ek.. suka sangat kari. Si adik lak, bagusnyeeee... dok diam jer, layan si Ruben dok usik dia.. padahal dia bukan nak ngan orang yang dia tak pernah tngok tu.. pas sesi gambar2, aku nak gerak balik.

Kul 10 malam aku dah gerak balik coz esok achap sekolah pagi, tak boleh tidur lambat.. dia nanti cari jalan arr camne nak ponteng..hehehe alaaa aku dulu pun camtu jugak.. tapi aku tak kasi chan punyer hehehe..kejamnye aku. sampai umah kul 10.45 malam, ok arr tu.. pas basuh kaki, tukar baju dia terus tido.

Wednesday, February 13, 2008

Pembubaran Parlimen Hari Ini

Berita 1.30 thari kat TV3, PM mengumumkan bahawa DYMM telah memperkenankan Pembubaran Parlimen dilaksanakan pada hari ini.. so wahai rakyat Malaysia!!.. ambillah peluang ini untuk mengundi.. UNDI lah mereka yang BENAR-BENAR LAYAK! ingatlah.. ini saje peluang yang ada untuk memilih..

Friday, February 8, 2008

BerSAntAi hiLaNGkaN StrESS

Hari ni mood aku tak baik, mayb coz aku tak cukup tido..so untuk pulihkan mood aku, aku ajak husben aku ngan anak2 pi jalan2 kat Titiwangsa.. bukan jauh sangat taman tasik tu dari umah aku.. dulu masa muda-muda aku ngan member aku selalu lepak situ, jalan kaki jer dari umah..




Mak aii ramainye orang kat taman tasik.. hari ni kan ke hari jumaat, mayb sebab cuti Tahun Baru Cina.. biasanya waktu petang2 lengang jer.. kami hampir terperangkap dalam kesesakan time nak pusing tasik cari parking keter.. aku suh husben u turn kat Kelab Golf Polis tu pastu masuk kawasan parking Tabung Darah Negara then terus gi Istana Budaya.. orang sini la kata kan tau la selok belok jalan situ.. hehe

Alhamdulillah dapat jugak kami parking kat ngan Sekolah Jalan Kuantan tepi Tasik tu.. kami terus gi tempat mainan kanak2.. so sapa lagi yang paling berbunga di hati? dah tentu si abang kan,, si adik masih lena dalam walker.. balik kul 7.30 malam then singgah kat pasar malam depan umah ni.. letihnya aku..tapi otak rasa lega sket.

Monday, January 7, 2008

Start Class

Class aku start semalam.. nice lecturer so far hehehe, lecturer perempuan.. harap2 markah pun nice jugaklah dia bleh bagi huhuhu.. tapi calss semalam kat blah belakang.. nasib si liza call aku tayer class, baru aku perasan kalau tak menonong jer aku naik blok R tu dah la kat tingkat 4, jenuh menapak aku dengan badan yang sedia berat ni huhuhu.. Assignment dah diberi dan aku kene present minggu yang ke 6 pertemuan.. alhamdulillah masih banyak masa untuk aku berfoya foya.. itu lah, nak markah tinggi tapi kerja suka bertanggunh-tangguh. Class tamat kul 6.20 petang.. aku balik naik teksi jer. Sampai jer umah aku terus membaringkan diri.fenin pulak tiba-tiba..

Thursday, January 3, 2008

1st DaY SEkOLAH..DaH LaMBaT BaNGun

Hari ni 1st day abang achap kembali ke sekolah. Tahun ni achap sekolah agama, hari pertama dah bangun lambat hahaha..!! tu la aku ralit sangat semalam buat hantaran adik aku yen.. kan dah terbabas bangun lewat. Terkejut aku nengok jam dah kul 7.45 pagi.. tu waktu masuk sekolah agama la. Achap apa lagi cepat2 bangun, mandi .. nasib la dia tak banyak songeh.. husben aku gi antar dia.. Abang achap balik sekolah agama kul 10.30, husben aku gi jemput lak.

Tuesday, January 1, 2008

SeLAmAt TAhUN BArU 2008

Firstly thanks to God coz until today aku diberi peluang untuk bersama insan2 yang aku sayang. Alhamdulillah.. I always berdoa moga dimurahkan rezeki, dikurniakan kesihatan yang baik, moga anak2 menjadi anak yang salih dan solihah dan diterangi hati mereka dalam menimba ilmu pengetahuan..

New Year and 'azam' so related to me and most of us.. what is my 'azam'? hehehe.. azam 2007 already completed. Exctually that is my four years 'azam' repeatedly, starting the end of 2003.. which is i want a baby!!.. Syukur Alhamdulilah doa aku dimakbulkan. For this year, what i want? Do you believe if i'm not thinking yet? hahahaha.. mmg aku belum sempat nak pikir.. belum sempat tu huhuhuhu..

Ada few thing i want to do.. firstly- make a date (dating maa) ofcoz dgn husben aku maa.. secondly- nak tengok movie together2, anak2 send to rumah parent aku hahahaha.. thirdly- walk together2 pimpin tangan ngan husben aku la huhuhu (malunyeee).. apa lagi ekk? nanti la aku pikirkan.. or sapa2 ada idea, bak mai laaa..

Iklan