Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, August 29, 2010

Menu Sahur Udang Butter

Salam,

Makan ape sahur tadi? 2,3 n3 yang lepas aku banyak mengutarakan cerita yang agak serius2 jer.. so sekarang ni aku nak layan n3 secara santai pulak hikhik.. apa kata korang layan gambar ni.. aku masak tadi.. Udang Butter.. sedap giler beb!! hahaha.. ni puji masakan tu atau puji diri sendiri nih hikhik.. errrkk.. same jer ke maksudnye tu tadi ekkk.. lantak pi lah.. layaaan!!


Bahan:
Udang 1/2 kilo size XL
Bawang Putih 6 ulas
Daun Kari 4 tangkai
Butter 2 sudu
Lada hitam 1/2 sudu

Cara masaknye:
  1. Panaskan kuali leper.. kuali bulat tu pun takde masalah k..
  2. Cairkan butter dan tumis bawang putih yang dicincang dadu..
  3. Bila bawang putih agak kekuningan, masukkan daun kari..
  4. Biarkan daun kari garing sikit..
  5. Masukkan udang yang dah ditoskan..
  6. Goreng semua sekali sampai udang masak.. alaa kejap jer..
  7. Tabur serbuk lada hitam sikit atas udang tersebut.. gaul sebati..
  8. Jangan lupa buh garam & aji sikit..
tu jer.. cuba lah.. sesuai untuk sahur..

5 comments:

Nurul Syuhadah said...

nyummy nye kak! terkecur liur plak pose2 ni..hahaha

atie said...

mmg sedap! resepi campak2 jer ni hikhik..

ayin~weeweet said...

sahur??wahh mcm menu berbuka je heheh

atie said...

@ayin~weeweet kalo sahur tak buat macam ni alamtnye tak makan ler anak bujang sya tu..

sop said...

perh.. kalau bersahur menu cam nih.. mmg siap tambah nih! huhuh

Iklan