Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, December 20, 2010

Kicap Oh Kicap!!

Lepas ni kalau aku gi beli kicap aku kena lebih hati-hati.. ishh lain macam jer bunyinyer hehe.. kena tengok betul2.. asli ke tiruan punye.. ni semua demi kesihatan aku sekeluarga.. selama ni bila beli kicap tak penah terpikir pulak pasal tiruan2 nih.. biasa 2 benda yang aku tengok bila beli barang..

1. Tanda Halal
2. Tarikh Luput

Kandungan isi barang tu biasa aku tengok kalau barang tu aku jarang2 beli.. atau aku tak penah beli.. kira baru try arr..

Tapi bila surat khabar kuarkan berita tentang serbuan aritu.. risau gak aku.. mana tau dorang yang meniru nih guna bahan ntah ape2 ke kan.. iyer la kan.. sekarang ni pun kicap2 tak tahan lama.. 3,4 hari bukak dah berbau semacam..

Cuba korang tengok perbezaannye.. leh kompius tak?? Penutup plastik yang ada bulatan merah tu dikatakan kicap Cap Kipas Udang TIRUAN!! penutup sebelah lagi tu adalah kicap yang asli.. adoi!!.. macam-macam hal lah!!

21 comments:

❤ Baby Yats ❤ said...

ye ker? la selama ni beli tak perasan ada tutup yg beza2...huhuhu

Mus said...

salam...

saya dulu pon makan kicap ni..tapi skang dah tukar ke JALEN mm..rasa ok jer..lagipon price ok lg...

atie aizam said...

@Baby Yats: sama lar.. saya pun baru tau gak.. sabar jer lah

atie aizam said...

@Mus: JALEN? sedap gak ekk.. boleh cuba nih.. :)

Hezesuze said...

dah beberapa blogger buat n3 sal kicap ni uols...takot lak weols trsalah beli yang tiruan sbb nye ni lah kicap peberet weols sekeluarga hehe

Mus said...

aah..ok..cuma kicap JALEN x la sepekat kicap kipas udang...mm lg 1..klu botol kecik cap kipas udg..harga nyer sama cam botol besar cap JALEN...huhuhu...maaflah kang tkot kene gam lak ngan Tokey kicap pas nih..hehehe

Kenzo@MrConteng said...

huhuk yeke?dah lama sgt xguna kicap ni..sekarang guna kicap JALEN..ok juga~

mohd sasuke said...

erm camtu plak..sume nk tiruan...bahaye2..

latest entri :
http://caersasuke.blogspot.com/2010/12/remaja-genius-matematik.html

atie aizam said...

@Hezesuze: oklah tu.. atleast kita lebih beringat bila tengok masalah ni menjadi kerisauan ramai.. kan kan :)

atie aizam said...

@Mus: hikhik.. tak kan kene gam kot.. :)) nanti nak gi beli arr.. nak try.. dari gi beli kicap KU pastu ragu2 lebih baik beli kicap yg bila guna kita tak yah risau dah hehe..

atie aizam said...

@Kenzo: wah.. guna kicap JALEN jugak ekk..

atie aizam said...

@mohd_sasuke: tu la pasal.. anak2 dah ler nak kicap hari2 huhu..

eMMe said...

taknak la makan kicap ni, kicap jalen laaaa....hehehee...

Mus said...

mak budak pon suka kicap la..bukan bebudak jer tau,,dapat lak sotong masak kicap ker..ayam masak kicap ker...xpon telur masak kicap pon bleh bertambah makan..kan..kan..

AIMAN said...

laaa ada jugak kicap tiruan pun.. haishhh

atie aizam said...

@eMMe: hikhik.. thump up :).. meh kita ramai2 guna kicap JALEN..

atie aizam said...

@Mus: eh betul tu.. nak ngaku segan hahaha!!! penambah selera tu.. kalau makan dengan nasi panas.. fuhhhh!!!

atie aizam said...

@AIMAN: aderrr.. pecaye ler hehe :)

abad said...

salam cik kak...........abad dh kena kicap kipas udang tu....tarikh tamat tempoh 2013,bila guna xsmpai 2bln...tiap kali guna...mesti gas dia kuar mcm kita minum coca cola or 100plus....rasa pn berubah menjadi tlampau cair......skrg guna kicap cap unta

atie aizam said...

@abad: kicap cap unta? ader ekk..

Rafina Mimi Zairul Murni said...

kicap dah naik harga huhu :(

Iklan