Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, August 16, 2008

umah Tok wan

Waktu ni aku dah ada kat Baling, rumah ibu mertuaku.. kami sekeluarga balik ngan Pakngah achap semalam.. akhirnya aku hantar juga mira kat kampung walaupun ianya cukup menghibakan hatiku.. perasaan aku bercampur baur...ada sedih, hiba, sayu dan gembira.. sedih bila ingatkan yang aku akan tinggalkan mira kat umah mertua aku, hiba bila nanti aku tak nampak wajah mira setiap kali aku balik kerja..sayu bila aku teringatkan dia..sayu bila aku bayangkan yang dalam waktu2 tertentu dia akan mencari aku.. waktu ni air mata aku pun tak boleh nak dibendung, inikan esok lusa.. dan yang pastinya ada sedikit perasaan gembira sebab aku tahu mira akan menjalani kehidupan seharian yang selesa..tak perlu berpanas dalam kereta, tak perlu ikut abahnya ke ofis n bangun awal2 setiap pagi n tak perlu lagi tidur dalam kereta or dalam opis.. itu yang membuatkan aku kuat untuk merelakan mira berada di kampung sehingga hujung tahun ni... dan insyaAllah, aku akan ambil balik mira bila aku dah ada pengasuh dia nanti.. n abang achap pulak, sehingga tamat cuti sekolah minggu depan, dia akan berada kat umah tokwan dia..temankan mira.. biarkan mira biasa dengan ketiadaan aku..jauh di sudut hati aku, aku tahu yang anak-anak aku ni mengerti kesusahan yang aku alami..

Mira,

"Mama akan jemput adik nanti.. adik jangan lupakan mama tau..nanti bila mama cuti, mama balik jenguk adik k.. adik jangan nakal2 tau..dengar cakap Tok & Tok Wan.. jangan lupa mama yer sayang.."

Hari ni hari ulangtahun kelahiran husben aku..

Abang,

Hepi besday! semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki..dan semoga terus kuat bekerja untuk kita sekeluarga..LOVE U forever..
daripada; isterimu

No comments:

Iklan