Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Wednesday, June 4, 2008

CUti-CuTi SeKOLaH; Kenduri Yen & BaliK Kg

Hari jumaat 30hb 5 aku sekeluarga bertolak ke Bandar Seri Iskandar, Perak... ada majlis perkahwinan Yen esoknya. Yen sewa HomeStay kat area Bandar Seri Iskandar.. ok gak rumah tu.. lengkap dengan perabot.. kami sampai pun dah kul 8.30 malam.. kami bergerak dengan 2 buah keter.. aktiviti tengah malam tu tak lain tak bukan siapkan hantaran Yen la.. tak buat apa sangat pun, just touchup sket2 jerk... Pagi tu kami lepak2 sembang2 sampailah masa nak bersiap ke rumah pengantin perempuan.. baru kelam kabut..payung pun tertinggal, sabo jer la.. Lepas majlis tu kami gerak balik ke homestay tadi, nak packing pakaian ngan nak rehat kejap. Lpas rehat n mandi2, kami mula gerak balik.. mak ngan su ke lumut n aku ngan keluarga aku ke baling.. mak ngan abah tak tau kami balik.. surprise!!! maksu farah pun tak tau.. kami sampai umah dalam kul 9.00 malam.. masa tokwan tengok kami, nampak muka tokwan girang sangat.. yerla cucu2 kl dia balik.. kan jarang jumpa.. sebab tu la kami nak balik sangat..

Pakcik ayei dapat tau yang kami balik, esoknya dia sekeluarga mai umah mak..petang lak bangcik sekeluarga ngan farah balik.. complete semua ada.. tokwan ngan tuklah yang paling happy aku nampak bila anak2 dia ngan cucu-cucu semua ada.. punyalah panjang saf masa makan malam.. aku ngan mak makan lambat sket.. bagi anak2 buah aku makan dulu.. aku pun hepi sangat bila tengok semua ada.. did ngan ayie ada..nora ngan bangcik ada..tikah, ammar, sabrina, eisha, sofea ada sama.. tikah, ammar, sabrina, eisha n sofea ni sepupu achap ngan mira.. so cucu tok ngan tokwan dah ada tujuh orang!! jadi dalam umah waktu tu ada 7+4+2=13 orang.. pas makan malam, bangcik sekeluarga balik SP.. aku faham nape bangcik takmo tido kat umah mak ni, yerla bilik tak cukup.. nanti bila abah dah besarkan umah kat bongor tu, aku harap bangcik sekeluarga dapat tido kat sane macam kami semua beramai2..




No comments:

Iklan