Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, August 10, 2008

BeRSyUKuR

Rutin harian aku semakin padat sejak aku keje nih.. mana tak nye, seawal kul 6.30 pagi aku bangun siapkan achap ke sekolah agama.. tapi kadang-kadang aku tido kejap balik semula dalam kul 8.oo pagi tu.. kul 9.00 pagi aku bersiap-siap nak pi keje.. hari-hari husben aku hantar & jemput aku balik.. mira pun sekali..kesian aku kat mira sebab aku masih tak dapat lagi pengasuh untuk mira..terpaksa dia ikut kami ke tempat kerja.. kadang-kadang berat hati aku ni nak pi kerja mengenangkan anak2 aku yang tak teratur ni.. kadang-kadang mira terpaksa ikut abah dia pi tempat customer sebab abah dia dah tak boleh nak tangguhkan keje2 baik pulih computer kat tempat customer.. alhamdulillah customer husben aku paham n dorang pulak yang bantu jaga mira sementara husben aku siapkan keje dia.. tapi aku ibu dia yang tak sanggup tengok anak aku macam tu.. kehulu hilir ikut abah dia.. aku tau anak aku sure penat.. Aku bersyukur sangat sebab dianugerahkah seorang anak yang memahami kepayahan ibu bapanya.. mira ni seorang budak yang sangat mengerti.. tak pernah sekali pun dia buat hal time ikut abah dia.. asalkan perut dia kenyang n cukup tido. Achap pun sama.. sekarang ni dia balik dari sekolah agama terus pi umah opah dia.. kadang2 takde orang tapi aku bagi kunci kat dia tapi selalunya ada atuk ngan paklong dia kat umah..so taklah aku risau sangat... time nak pi sekolah kebangsaan, dia siapkan diri dia sendiri..kul 11.30 pagi dia mesti mandi..then bersiap..kul 12.00 thari dah standby tunggu pakcik ijan.. alhamdulillah dia tak mengeluh...

Abah dah mula tanye bila nak hantar mira balik kampung..aku tau abah nak bantu kami sebab kesiankan mira di usung ke sane ke mari tapi sebagai ibu aku memang tak mampu nak hantar dia.. tak sanggup nak berjauhan dengan mira..waktu ni pun air mata aku dah bergenang bila bayangkan bila aku balik dari keje, mira takde..tak dengar suara mira..aku tak sanggup..aku tetap akan cari pengasuh untuk mira..kalau sampai 16hb ni masih tak dapat juga..aku terpaksa akur dengan keputusan untuk menghantar mira ke kampung.. demi keselesaan anak aku.. tapi aku masih ada masa.. insyaAllah.

No comments:

Iklan