Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Tuesday, March 18, 2008

MeRiAhNya AhAD LePAs

Dah lama aku tak masak kat umah mak.. makan jer selalu tapi tu dulu arr.. time aku keje. Sekarang ni jarang dah dapat lepak kat umah mak camtu coz weekend aku ada class, weekday lak payah aku nak kuar gi umah mak bawak mira tu.. so ahad lepas aku takde class, apa lagi aku ngan husben n anak2 lepak umah mak arr.. aku masak sambil dok sembang2 a.k.a ngumpat hahahha.. ngan mak aku. Adik2 pompuan aku takde time tu.. dorang keluar. Husben aku pun takde kuar ngan achap pi gunting rambut. Seronok kalau dapat selalu camtu..
Dalam aku dok menumis kari, terpandang dek aku muka Mak Wan kat berenda umah mak aku.. erkkk.. " eh..mak, pakwan ngan makwan datang"terpancul kata-kata dari mulut aku... time tu aku la yang paling kalut kat dapo.. mana nak jaga tumis takut hangus, mana nak siapkan air utk tetamu.. hehehe tapi semuanya berezzz...

Dalam kul 7.00 ptg kami balik umah.. mandi2 n tidokan Mira kejap.. kul 9.15 malam kami gi umah mak balik sebab nak tolong su siapkan makan malam utk tetamu tadi, tapi kami sampai dorang tengah makan.. alaaa.. su just kene kemaskan kan makan tu je ngan goreng ayam hehehe.. yg lain2 aku dah masak tadinya.. kami balik umah kul 11.30 malam ngan mak wan sekeluarga.. dorang tido kat umah aku.. si Dr.dila pun ada.. anak pakwan sorang tu dr. tabik spring arr!!! bukan senang wooo nak jadi dr ni.. tambah dalam usia 26 tahun dah dapat title Doktor Pakar.. fuh!! dasat.

No comments:

Iklan