Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, June 8, 2008

Kembali ke Rumah

Pagi ni tadi aku sambung kemas baju2 ngan barang2 lain. Pas sarapan nasi goreng aku ke depan.. husben aku dah start enjin kereta, achap tak sabar2 nak balik tapi sebenarnya waktu-waktu ginilah adalah saat yang paling sedih aku rasa.. sedih nak tinggalkan kembali mak ngan abah.. sebelum aku masuk kereta, aku salam & peluk mak ngan abah.. abah tepuk bahu aku, aku paham maksud abah.. air mata aku tahan dari menitis.. telatah mira buat aku lupa seketika kesayuan aku ni.. terima kasih mak!! terima kasih abah!!

"tata.. tata.. tata" lambai mira sambil mulut dia tak habis2 dok tata tata..

Tokwan ngan tuk pun layan tata mira tu.. jam menunjukkan kul 10.30 pagi.. kami perlu beransur gerak sebab takut tersangkut dengan kesesakan jalanraya nanti.. almaklumlah ramai orang nak kembali ke kl setelah bercuti beberapa hari kat kg masing2.. perlahan-lahan kami meninggalkan mak ngan abah hingga hilang dari pandangan.. kami balik melalui Grik ikut jalan baru.. ondaway ke Kuala Kangsar, kami singgah sat kat umah Maksu Elly kat Padang Rengas.. kampung mak aku tu.. kami singgah jap jer..sebab takmo lewat sampai kl lagipun aku ada temujanji dengan ahli group aku.. dalam setengah jam camgitu kami gerak balik masuk tol Kuala Kangsar.. kami singgah makan kat Hentian Tapah..aku makan kueteaw sup & achap ngan nasik ayam dia.. husben aku tak makan just minum jer..cendol kacang, sedap !! kami sampai kl kul 5.00 petang, aku tak gi jumpa Nadia (ahli group aku) sbb aku dah mintak tolong su ambikkan buku yang ada kat nadia kul 4.00 tadi kat UTM.. thanks my sis.. thanks to nadia too coz sanggup tunggu aku walaupun dia datang dari Melaka.. & sorry too coz tak sempat nak jumpa.. aktiviti malam, biasa lah.. kemas baju2 arr..

No comments:

Iklan