Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, April 12, 2008

Happy BirtHdaY AmiRa!!

Aku masih ingat waktu ini aku bertarung dengan kesakitan.. sakit yang amat sangat.. seorang diri tanpa husben di sisi, hati aku meraung.. sampai sini sajekah kau beri aku peluang untuk bersama orang-orang yang aku sayang, ya Allah! Mulut aku tak henti2 beristighfar.. tak henti2 berdoa semoga kesakitan ini berakhir segera.. Ya,Allah.. sakitnyaaa!! ... Ya Allah!! .. aku merintih sakit..sakitnya baaang!! kata ku sendirian di atas katil tanpa perhatian dari jururawat yang bertugas pagi tu... aku masih meraung kecil menahan sakit.. saat ini.. air mata ku makin laju mengalir.. debaran jantungku semakin kencang.. 20 minit lalu nurse sekali lagi memeriksa aku.. katanya "itu bukan sakit nak bersalin, mungkin terkena jangkitan".. tapi aku dibiarkan sendirian.. menahan sakit yang teramat sangat.. seolah-olah aku nak bersalin..

Aku masih ingat waktu ini aku berusaha bangun dari katil.. aku tengok kat sekeliling takde seorang pun nurse kat depan.. aku nak cari doktor yang bertugas.. aku nak dia periksa aku betul2.. sakit apakah aku sebenarnya.. "Ya Allah, bagilah aku kekuatan di saat2 begini" doaku pada Illahi. Aku terus memapah kerusi meja yang ada disepanjang pencarian tu.. aku nak cari doktor kat bilik depan.. aku tahu, ada doktor yang dok kat situ.. kebetulan seorang nurse melihat aku.. dia terus ke sisi aku.."nape ni puan? sakit sangat ke?".. soal dia. "tolong la saya.. saya sakit sangat..saya tak tahan", aku terus menangis.. "oklah, puan duduk kat dalam bilik rawatan dulu, saya gi panggilkan doktor", kata nurse. Aku baring di atas katil rawatan dengan sakit yang teramat sangat..

Doktor segera datang, buat pemeriksaan.. "she is already opened 5cm", kata doktor lelaki tu.. Ya,Allah!! alhamdulillah, tu sakit nak bersalin rupanya.. aku lega, walaupun sakit tapi bebanan sakit tak seberat tadi sebab aku dah tau punca sakit aku.. nurse yang memeriksa aku tadi tu pun terkejut sebab masa dorang periksa, takde contraction langsung.. mungkin dorang jarang dapat kes macam aku ni.. kelahiran tak cukup bulan disebabkan bekas ketumban bocor..
Rasanye macam kejap sangat masa berlalu.. hari ni genap amira setahun.. alhamdulillah. Mira pun dah pandai bertatih.. bertepuk..merajuk hehehe.. malam nanti insyaAllah, kami akan sambut hari lahir amira bersama keluarga terdekat.. Syukur kepadaMu YaAllah..

Malam 12 April 2008

Aku sampai umah dah kul 8.30 malam, siang tadi aku gi class ada presentation, uwaaa tension!! tapi hati aku happy balik bila ingat nak sambut besday adik.. habis class nasib baik sue nak gak tunggu aku, tq dear sis.. aku ngan su terus gi ambik kek kat sogo.. macam biasa setiap tahun.. kat Secret Recipe, bukan apa, berbaloi kata orang beli kek kat situ, puas hati.. & aku berterima kasih kat husben aku sebab dia dah siapkan sup cuma aku kene rebus beehun jer, bahan-bahan lain pun husben aku dah siapkan, siap ada cili kicap lagi.. tq dear.. dalam setengah jam kemudian, rumah aku dah penuh ngan orang..bukan orang luar tu.. sumer adik beradik aku, mak ngan ayah, bakal ipar aku ngan adik2 sedara aku.. tq for coming... so acara dimulakan dengan makan beehun/kue teaw sup.. kasi kenyang dulu perut tu, baru potong kek.. dalam kul 9.30 malam, acara potong kek pun bermula.. sebelum tu abang aku yakni paklong mira ngan achap bacakan doa kesyukuran, alhamdulillah.. amin. pastu nyanyian Happy Birthday pun berkumandang.. 2x tu.. sebab feel sangat masa tu..then abang achap wakilkan adik tiup lilin sebatang.. acara diteruskan dengan makan2 sampai la sorang2 berangkat pulang.. walaupun penat tapi aku happy sangat.. kat sini aku ada selitkan gambar2 masa besday haritu.. sila lah tatap..



No comments:

Iklan