Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, March 8, 2008

HARI MENGUNDI

Hari ni adalah hari yang dinanti rakyat Malaysia yang mana layak mengundi.. Hari Mengundi.. suasana dah tentu meriahkan kan kan.... aku tak kuar agi.. masih ngan kain batik.. aku baru jer selesai masak untuk mira.. membasuh.. dan kerja-kerja lain yang patut dilakukan oleh seorang surirumahtangga sepenuh masa... tapi aku pun ambik tahu gak perkembangan mengundi ni.. teruja gitu hehehe..

Aku mengundi kat Kawasan Batu.. antara Parti Keadilan Rakyat (PKR) ngan Barisan Nasional (BN).. wakil PKR Tian Chua & wakil BN (sape ekk..aku tak kenal arr).. nampaknya jiran tetangga aku dah kuar pi tempat mengundi.. sure ramai kat situ sekarang ni.. kami mengundi kat Sekolah Rendah BBS.. sudah!!%$#.. bunyi ambulan tu!...jelas dari umah aku ni.. mayb dia menghala ke sekolah tu..
Aku dah janji ngan mak, nak pi belah petang.. bagi lega sket keadaan kat sekolah tu.. pagi2 ni sure kene beratur lama..takmo arr aku.. walaubagaimana pun aku tetap akan keluar mengundi InsyaAllah.. rugi wooo kalau tak ngundi..

Sambungan: 2.30 ptg

Mak dah sedia menunggu kat umah mak.. aku baru je ondaway kuar umah ngan mira, ngan su.. umah mak aku bukan nye jauh sgt.. sat je sampai.. aku tinggalkan mira ngan maksu dia, then su antar aku ngan mak pi mengundi kat SKBBS... para peraih BA tanya kami dah tau ka tempat mengundi? konfiden je aku jawab hehe.. "tau" ,jawab aku.. sampai je kar SKBBS suasana betul2 lengang tak macam PRU11.. hummm.. aku ngan mak terus ke tempat check saluran.. sah kami dah di tempatkan kat tempat lain.. ambik kau hahahaha.. macamana aku tak perasan tempat mengundi aku dah lain.. bukan sekali aku ngan husben aku chek kat internet.. tapi tempat kami bertukar pun taklah jauh sangat..sebelah jer hehehe.. SKMBBS.. kat sekolah menengah kat sebelah padang ni jer.. bagus jugaklah dorang buat 2 tempat.. kurang la sesak.. so lepas dapatkan saluran..kami terus ke saluran masing2.. mak kat saluran bawah sekali n aku kat atas.. sat je..then semua selesai.. sebaik jer aku turun dapatkan mak, aye call bagitau mira menangis menjerit2..dengan sapa pun tak mau.. kelam kabut aku.. aku tinggalkan mak aku jalan sorang2 balik coz mak aku jalan lambat.. mak aku yang suruh camtu.. so tergapah-gapah la aku balik..

Memang sah Mira baru lepas nangis.. tapi dah diam..su bawak masuk lam keter.. nak kata badan panas, tak jugak. Tadi kat umah, ok jerk.. hmmm kompius aku.. aku pelok dia then bawak dia masuk dalam umah. Dalam 5/6 minit camtu, dia menjerit lagi macam takut sangat,,... laaaa dia takut ngan kucing rupanya.. nampak ketakutan kat raut muka dia.. aku terus peluk dia.. sian mira.. Mira takut kucing rupanya.. sebab tu la mira nangis tadi.. dorang je yg tak perasan..

No comments:

Iklan