Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, May 16, 2010

Minggu Yang Memenatkan

Memang agak penat minggu ni.. semuanya bila aku mula risau bila aku dapat tahu operation husband aritu ada problem.. selalu bleeding dan banyak keluar darah.. aku dah tak nak pikir benda lain, yang terlintas di pikiran aku hanya nak amik tiket pergi ke Hospital Kulim.. bawak anak aku yang kecik pun aku tak kisah.. sebelum ni aku selalu risau kalau nak bawak mira naik bas.. takut dia nak yak la.. nangis la.. tapi sebab aku nak sangat balik sana, aku redha.. aku kene redah jer apa2 pun yang berlaku kalau aku bawak mira sekali..

So malam rabu tu aku ajak adik aku gi Hentian Duta.. cari tiket ke Baling sebab abah suh terus ke sana.. nanti dari sana baru gerak ngan abah ke Kulim.. alhamdulillah tiket pagi esoknya ada.. aku beli 2 tiket.. 1 untuk aku dan 1 lagi untuk mira.. takkan aku nak pangku mira jer kan sepanjang 5 jam perjalanan.. aku tak bawa abg achap sama sebab abang achap kene gi sekolah.. dah nak periksa.. alhamdulillah abg achap tak berapa kisah sangat nak ikut..

Awal2 lagi aku dah bangun dan bersiap.. aku tak bawak baju banyak pun.. yang banyak baju mira.. sebab aku tinggalkan dia kat sane untuk teman abah dia nanti.. pagi tu, adik aku hantar aku ke Hentian Duta.. tq su! dan sepanjang dalam perjalanan, alhamdulillah syukur sangat mira langsung tak buat hal.. 2 kali dia tidur lena.. sebab tu aku suka balik pagi.. sebab aku tahu kalau dia bangun awal pagi, nanti mira cepat mengantuk balik.. kami sampai kat hentian Baling lebih kurang kol 2 petang.. dah tersedia menunggu.. Maksu Farah.. tq maksu!.. sebelum balik umah dulu, aku sempat pi beli KFC untuk mira makan tengahari.. pas mandi2 aku, mira, abah ngan maksu terus gerak ke Kulim.. takde la jauh sgt.. dalam 40 minit perjalanan jer.. kami tak terus ke hospital sebab abah nak pi amik mak dulu kat umah 'ayie' adik ipar aku.. sempat jugak aku selongkar periuk kat dapur.. lapar rasa nye.. aku tak makan KFC tadi sebab batuk aku tak surut lagi..

Lepas makan, kami terus ke hospital.. masa aku sampai, aku tengok ramai makcik2 aku kat katil husband aku.. dari jauh lagi aku dah tersenyum hepi bila tengok muka husband aku.. mira apa lagi.. siap dok atas katil lagi.. siap tengok tempat operate abah dia.. aku takde la nak tengok.. aku memang penakut bab darah2 ni.. aku teman kan husband aku sampai kol 9 malam.. aku nak tido situ husband aku tak kasi.. takpe lah.. esoknya aku rancang nak datang awal2 pagi ikut biras aku yang keje nurse kat situ gi keje.. malam tu aku balik pun dengan biras aku..

Lepas makan malam, aku terus rehatkan badan.. penat rasanya hari.. tapi malam tu pulak mira buat perangai.. pelik sangat aku tengok perangai dia.. menangis.. merengek sepanjang malam.. ada kala nak makan tengah malam la.. nak susu la.. berlari ke dapur la.. dan macam2 laagi.. risau jugak aku.. sampai ke subuh lah dia tak tidur.. termasuk la aku.. mak kata mungkin mira 'ditegur' semalamnya tu time dia main waktu malam kat luar dengan kawan2 lain.. ialah mira baru kat situ kan.. so tak dapatlah aku ikut biras aku gi spital pagi tu.. aku tidur dulu.. tenghari lepas masak baru aku ngan abah gi spital..

Hari ni husband dah boleh keluar, sebab dah tak bleeding.. tu pun sebab semalamnya bahagian operate husband tu dijahit semula dibahagian dalam.. eeeeeeee!!! ngeri aku bila diberitahu kene jahit.. tak kisah la.. asalkan husband aku cepat sembuh.. kol 3 petang husband aku dah boleh discharge.. tapi sementara aku menunggu proses discharge tu, aku ngan biras aku yang baru habis shift tu merayau dulu kat pekan Kulim.. kami ke Kemboja.. the store ngan pasaraya sekitarnya.. ada lah 7,8 helai baju mira aku borong.. pastu kami kembali ke hospital jemput husband aku.. alahai kene tunggu pulak kol 5 farmasi bukak.. kol 5.30 lebih kurang baru kami siap ambik ubat then terus balik.. dalam perjalanan balik, kami jemput Pakteh kat simpang.. Pakteh nak ke umah ipar aku jugak.. nak ziarah husband aku la.. dalam waktu tu husband mintak tolong adik sepupu dia tolong carikan tiket bas untuk aku balik malam ni juga kalau ada sebab esok aku ada class.. alhamdulillah Allah membantu aku.. lepas maghrib kami bertolak balik Baling.. bas aku kol 10.30 malam.. aku sampai kL kol 4 pagi lebih kurang.. alhamdulillah perjalanan aku kali ni sangat tersusun dan semua plan mengikut seperti yang dirancang..

Hari ni hari ke 2 class English Communication .. capek sangat.. aku balik, kemas umah pastu zzzzzzzzz sampai petang. Kalau semalam aku ke kedai makan tapi hari ni aku masak untuk makan malam.. Sambal Udang Kertas saiz XL ngan Ayam Kampung Goreng Kunyit .. fuhhhhh..sedaaaap!! licin!

No comments:

Iklan