Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, May 1, 2010

Meminang Ros Part 1

Seharian aku keluar semalam mencari kelengkapan hantaran pertunangan adik aku.. mulanye aku ke Carrefour Wangsa Maju.. berpusing2 aku cari barang yang aku senaraikan kat situ.. antara yang aku kene beli:
  1. Telekung
  2. Tafsir Al-Quran
  3. Kain Pasang
  4. Bekas cincin
  5. Renda2 hiasan, box transparent, raga dlln
alhamdulillah kebanyakkan barang2 tu ada kat Carrefour.. tetiba aku teringat kat dulang hantaran.. alamak!! mana nak sempat nak pi pinjam atau sewa dulang ni.. aku call makcik aku.. dia kata dia dah pulangkan dulang yang dia pinjamkan masa lia kahwin.. makin kalut la aku.. satu je penyelesaian nye.. beli!! so aku call man bagitau masalah yang ada sekarang ni.. orang lelaki.. mudah jer..

"beli ar kak!" man nye option..

aku rasa macam rugi jer beli.. yer arr dah nak pakai kejap jer.. harga sebijik pun leh tahan gak.. RM14.90.. kalau kali ngan 7 biji kan dah seratus lebih.. tu belum lagi belanja yang lain-lain.. tapi oleh kerana masa dah terlalu suntuk.. nak tak nak aku terpaksa guna kan option yang ada.. dah hampir lega dah.. bila semua barang2 dah ada depan mata.. tapi.. masalah lagi.. takde stock la pulak.. ada 4 jer.. uwaaaaaa!!! mana pulak nak cari ni.. tetiba aku teringat Mydin.. dulang tu aku penah tengok kat Mydin Chowkit.. tapi sekarang dah kol 6.45 petang.. mana sempat.. Mydin Chowkit tutup kol 7 malam.. aku cadangkan kami gi Mydin Selayang.. Mydin Selayang tutup kol 10 malam.. apa lagi bergegas la kami ke sana..

Berpusing2 kami cari Mydin Selayang.. boleh tak jumpa hikhikhik!! masa kami berpusing balik aku ternampak signboard Mydin kat bangunan yang terlindung dek pokok2 tepi jalan raya tu... laaaaa.. kami dah lalu area Selayang Mall tu tadi.. boleh tak nampak!! aku terus gi cari dulang tu sementara man gi cari parking.. alhamdulillah ada.. tapi memula aku ambik warna kuning nye dulang.. memang tak cantik.. tapi aku pikir harga nye murah sikit.. Rm12.90 sebiji.. tapi dalam hati aku kata kalo nak bandingkan dengan yang kaler crome hanya beza RM3 sebijik.. lagi cantik.. berkilat.. ishhhh.. akhirnya aku tukar jugak..

Kepenatan aku dah tak terbendung.. aku sampai umah dah kol 11 malam.. banyak keje nak kene buat lagi.. nak kene gubah lagi.. esok dah nak gerak ke Terengganu.. penat dan teruja pun ada.. walaupun aku penat, demi adik-adik aku yang aku sayang (dorang jer tak tau hikhikhik) aku siapkan jugak hantaran tu..

Photobucket Photobucket
Tafsir Al-Quran dan Buah-buahan

Photobucket Photobucket
Bekas cincin 2 bentuk dan telekung

Photobucket Photobucket

Tepak sirih dan Kain Pasang



Cokelat.. tapi gambar yang ni belum hias penuh.. boleh tertinggal pulak huhuhu.. so inilah hasil tangan aku yang serba simple.. serba express.. :-P

Banyak lagi aku nak cerita pasal pengalaman @ Terengganu ni.. nantikan part 2 episod meminang ros ni bila aku balik dari Terengganu nanti insyallah...hikhikhik!!!

love u

1 comment:

Azura Al Jeff said...

kak ti..salam..afra ni..hikhik..me follow u..u follow me back ok..:)

Iklan