Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Tuesday, May 4, 2010

Meminang Ros Part 2

Sabtu 1 Mei

Seawal kol 7.00 pagi kami gerak dari umah.. kami konvoi 2 buah kereta jer.. kami singgah jap kat stesen minyak BH lepas tol Gombak untuk sarapan..

Photobucket

Ada treler terbalik kat bahu jalan.. kat karak..

kemudian buat kali kedua kami berhenti di hentian 'ape ntah' hehehe aku lupa la pulak.. untuk lurus-luruskan badan.. penat ooo dok dalam keter berjam2 lamanye..

Photobucket

kali ketiga pulak kami singgah makan tengahari kat Rantau Abang.. wahhh harga makanannye leh tahan jugak mahalnye.. nasib la makanan dia ok.. kalau tak ada yang berbunyi kat situ nanti hikhikhik.. kami terus kan perjalanan ke Kuala Terengganu.. dari KL kami ikut Jabor sebab orang kata ikut Jabor dekat sikit.. Kami sampai Kuala Terengganu lebih kurang kol 3.00 petang.. sementara kami menunggu wakil bakal tunang Man datang untuk tunjukkan homestay yang dorang sewa tu, aku masuk jap Mydin ngan Pasar Payang..

Selang 15 minit kemudian, wakil ros pun sampai.. kami dibawa ke rumah rehat tersebut..

"mak aiiiii.. besonye rumah" kata aku.. watpe la dorang pi sewa umah besar2 macam nih.. dah tentu mahal..

Photobucket

sebaik jer masuk ke dalam umah, aku apa lagi.. bertungkus lumuslah touch-up hantaran tu yang dah tonggang terbalik dalam bonet hikhikhik!!.. kol 5 kami mula gerak ke rumah bakal tunang Man..

MAJLIS PERTUNANGAN MAN & ROS

Kami disambut dengan mesra oleh tuan rumah.. husband aku terpaksa menjadi jurucakap pertunangan ni sebab dah takde orang tua yang lain yang ikut haritu.. setelah perbincangan dari segi hantaran, tarikh perkahwinan dan lain2 keperluan belah bakal pengantin perempuan dibincangkan.. mak mengambil alih menyarung cincin dua bentuk ke jari tunang man yang duduk di pelamin yang indah pinky gitu..

Photobucket

kemudian kami disajikan dengan hidangan nasi minyak.. alhamdulillah kenyang.. man pada mulanya takmo datang terpaksa akur sebab abang ros pegi jemput dia kat homestay tu.. malu la konon huhuhuhu!! siap dipaksa bergambar lagi..

Photobucket

Dalam masa kami berbual2, abg ipar ros keluar membawa seorang anak perempuan.. baru bangun tido gaya nye.. baru berusia 3 tahun.. tapi kaki kanannye terpaksa dipotong dan jari2 kaki kirinya juga tidak ada.. ini disebabkan masalah demam panas jugak.. apabila disebut perihal demam yang sama menimpa arwah sofea, ani (adik ipar aku) mak arwah tak dapat bendung kesedihan dia.. meraung ani menangis teringat arwah.. yen pun tak dapat menahan kesedihan.. air mata aku pun turut sama mengalir waktu tu.. kakak ros jadi serba salah sebab menyebabkan kesedihan ani.. aku tak salahkan ani.. kalau aku ditempat ani, aku pun sedih sama.. mungkin lebih lagi.. kemudian kami minta diri untuk beredar sebelum menjelang maghrib..

RONDA MALAM

Photobucket

Lepas beli nasi putih dengan tomyam untuk ayah, aku, husbandku, achap, ani ngan yen keluar gi jalan-jalan.. kami cari makanan laut.. so kami sampai ke satu restoran yang bernama RESTORAN LEMPENG.. jangan tak caye.. makanan utama dia 'lempeng cicah kari' macam roti canai la pulak... tapi bukan lempeng yang menarik perhatian kami tapi sotong goreng tepung tu..

Photobucket

2 kali kami order sotong goreng tepung ngan udang tepung.. fuhhh!! sedaaaap!! tapi disebabkan tarikan utamanya lempeng maka kami pun order jugak lempeng untuk mencuba.. sedap jugak..

Photobucket

harga semua2 yang kami order malam tu memang sangat berbaloi.. murah giler.. RM47 untuk semua sekali.. malam aku tido dengan penuh kekenyangan ngan keletihan tahap gaban..

2 comments:

encik tikus said...

kalau pegi sane lagi,jangan lupe belikan saye lempeng dua keping ek ?


http://muhdfarith.blogspot.com


kalau ade mase singgah la blog saye :)

atie said...

beli lempeng tu takde masalah.. bila nak bagi tu masalahnye.. ada yang makan lempeng basi karang.. hikhikhik

insyallah, blog encik tikus selalu saya jenguk :)

Iklan