Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Thursday, July 1, 2010

Shopping Terapi Terbaik Stress

Salam,

Kalau tanya kat kaum wanita aku rasa ramai yang setuju.. shopping boleh melegakan ketegangan fikiran.. huhuhu.. aku ni bukan apa.. bukan nak citer pasal stress tapi aku ni hah yang stress lepas exam tadi.. mak aii punya la payah.. time2 ini mula la pikir "asalkan lulus sudah!" hehehe...

So untuk melegakan aku, aku amik keputusan drastik.. go to shopping! hahaha.. biasanye lepas exam aku akan kol hubby mai jemput aku kat UTM tapi tadi tak.. aku amik teksi ke Putra Damai.. kat Damai aku beli tiket ke Stesen Masjid Jamek.. dari stesen tu aku berjalan-jalan beramai2 dengan orang lain yang tak sama destinasi dengan aku hehehe.. aku jalan sorang2 daaa.. senang sikit.. aku boleh melangkah ke mana saje yang aku nak gi.. memula aku singgah kat gerai ady.. rakan sama2 belajar time diploma dulu.. pastu aku singgah lak kat kedai2 kain sepanjang jalan masjid india tu.. takde la aku singgah lama.. setakat tinjau meninjau jer.. tak beli pun hahaha!!!

Waktu ni guruh dah berlagu.. aku sampai kat depan Mydin Wholesale.. teringat pulak hubby pesan haritu suh beli fax paper sebab kertas fax kat umah dah habis.. pastu aku beli lak pencuci muka Rania Gold..


aku cadang nak try la.. mana tau kot serasi lak.. sebelum ni aku pakai Nutrimetics tapi payah la kalo habis.. kene gi stokis dia.. kalo pencuci biasa mana2 aku leh dapat.. tapi kalo tak serasi gak terpaksa lah aku beli dan simpan stok lebih sket.. masa aku nak kuar dari Mydin tu alahai hujan lebat la pulak.. apa lagi aku naik la balik kat atas tinjau2 barang2 yang berkenan.. nasib tak terbeli..

Dalam kol 7 malam gitu baru aku gerak kuar ke LRT Sogo.. tapi sempat gak singgah kat Kamdar Jalan TAR tu jenguk kawan2 kat situ.. lepas bergosip sikit sebanyak aku pun teruskan perjalanan aku ke stesen LRT.. tapi kali ni aku singgah pulak kat Sogo.. niat hati nak makan tapi tak lalu la pulak.. aku just singgah kat kedai jam yang ada dalam Sogo tu.. aku tanya perihal jam bonia aku yang aku hantar service 5 bulan lepas ape cer? dah 5 bulan tu! ape punye service daaa.. nasib mood aku baik tadi.. sale assist tu promise kat aku nak kol aku besok.. so kita tunggu esok..

Akhirnya aku sampai gak kat depan kaunter tiket stesen LRT Bandaraya (Sogo).. masa dok dalam train tu baru aku sedar yang aku dah tak stress lagi hehehe.. kali ni aku PENAT & LAPAR jer.. sampai kat umah.. aku wat muka lapar kat hubby (memang lapar pun) mintak tolong hubby belikan makanan untuk aku.. anak2 aku dah makan.. dorang beli jer petang tadi.. husband aku belikan untuk aku Nasi Kukus Ayam Dara..


sebab lapar kan.. terasa sungguh kesedapan ayam goreng yang masih panas tu... kalau tak aku bukan suka sangat nasi tu.. ape2 pun tq yer bang.. dah kenyang apa lagi.. nak zzzz ler.. tapi masih sempat update n3 tu hehehe.. daaaa.

5 comments:

XYZ said...

aduh sdpnye lauk tu =P

dfsdf said...

kedai 2 kat ner??
cm best jew..nak try gak :)

atieaizam said...

MissXYZ, ayam panas makan ngan nasi kukus tu mmg sedap.. makan lak time lapo.. fuhh tak hengatnyer hehe!!

r0sLiNa: kedai tu kat area bandar baru sentul, warung tepi jalan jerk..

Atie1610 said...

i like shopink!

rynas said...

sedapnya nasi kukus ayam dara tuh..

Iklan