Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, August 28, 2011

Shopping Bunga Raya & Kueh Raya

Tadi dalam kol 3.00 ptg aku keluar ngan asben ke Chow Kit.. sepanjang lalu kat Jalan Sentul ngan Jalan Ipoh kesayuan beraya di KL mula terasa.. aduhaiiii jalan lengang gile!!.. sure dah ramai warga kota pulang ke kampung halaman masing2.. sampai bawah jejantas Monorel ChowKit, hati ini mula berbau riang.. Chow Kit SESAK ko!! hahaha... baru best!! baru terasa macam nak raya.. rupanya di sini warga kota yang beraya di KL bergumbira.. sane sini dengar lagu raya bak gegak gempita.. aku suka suasana di sini.. sangat sangat meriah!!! dan bermula di bawah jejantas monorel ni lah keter mula bergerak ala2 kura2 gitu.. nasib aku ngan asben merempit..

Niat di hati ke Chow Kit ni ada 2.. nak beli bunga raya & kerepek raya.. so kami terus ke tempat yang nak dituju.. bunga aku beli kat pemborong barangan pengantin kat ujung pasar chowkit ni hah.. murah jugak berbanding bunga yang dorang jual kat booth raya tu.. 2 tahun lepas aku beli RM92 sebekas.. tapi yang ni regenye RM54.. beza kan..


bunga raya :-)

Settle ambik bunga yang dah digubah, aku ke tempat kerepek2 pulak.. stok banyak yang dah habis ko.. xpe lah,.. aku capai yang mana ada jer.. nanti kerepek & kekacang ni aku sefamily jugak makan.. budak2 la nih nak duit raya jer hihi.. paling tidak dorang masuk umah jamah seketul dua, teguk air pastu nak balik.. tapi betul gak strategi bebudak tu beraya.. kalo makan kenyang2 kang ader yang balik tidur tak larat jalan2.. x beraya x de lah duit raye ngee~ aku layan kan aje bebudak ni nanti.. setahun sekali kan.. biarlah dorang nak bergumbira kan kan.. aku dulu pun camtu jugak..

stok kueh raya

oklah.. nak masak..
Selamat Hari Raya.. Maaf Zahir & Batin

6 comments:

Kazman & Sue said...

kitaorg dah balik kampung tu pasal kl lengang... dtg sini kat sg besar, selangor kerepek murahh2 je... kat kg yg jem ada la skrg ni... Selamat hari raya.....

atie aizam said...

@Kazman & Sue: hehe.. dah terbalik ekk.. kg pulak yg jem skrg ni hihi.. Selamat hari raya :)

Farihah Ahmad said...

betul kak. alor star selalu sgt jem skang nih...

cikseed said...

bestnyaa. dah terasa nak raya. tapi saya sedihh. taun ni tak dapat balik kampung. raya kat sini ja :(

Selamat hari raya :D

atie aizam said...

@Farihah Ahmad: Alor Star tu byk jln sehala kan.. klau x mahir.. masak dok kat jem..

hari biasa pun jem.. ni kan nak raya.. semua pakat balik.. oooo balik kg!! nak balik kg gak ngee~

atie aizam said...

@cikseed: raya kat KL juga ke? xpe lah.. insyallah pjg umo tahun dpn leh plan beraya kat kg pulak kan.. Selamat Hari Raya :-)

Iklan