Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Thursday, August 18, 2011

Degil..


Berusia 4 tahun 4 bulan 5 hari semalam tapi nak puasa macam abg, mama ngan abah katanya.. Jenuh aku pujuk makan, balik2 dia ulang..

"mira kuasa lah (puasa)!" mira kuasa (puasa) cam mama, abah, abg!"..

orang bangun sahur, dia pun sahur.. tapi dia makan sikit jer.. aku risau terjadi apa2.. minum pun dia tak nak.. dan dia ni tak macam budak2 lain yang puasa, yang mana kebanyakkannya longlai.. tenaga dia macam org tak puasa jer.. tapi budak tetap budak.. petang semalam beria ajak aku gi bazaar ramadhan.. apa yang aku risaukan hampir berlaku.. kira2 pukul 6.30 petang tiba-tiba mira macam tak berdaya nak berdiri.. cepat2 aku bawak ke kereta dan bagi mira makan ngan minum..

"tu lah anak mama ni.. degil!! kan mama dah kata.. mira kecik lagi.." aku membebel sambil suapkan mira makan.. nasib mira ok.. aduhaiii..

Malam sebelum Mira tidur, dia pesan..

"mama, sahur nanti gerak mira tau.. gerak mira, abah, abg tau.. mira nak kuasa (puasa)"

Aku anggukkan ajer.. dalam hati aku xmo bangunkan dia hihi.. cukuplah semalam dia berpuasa buat tahun ni.. sambung tahun depan pulak..

Aduhaiiiiiiiii... dia dah bangun la pulakkkkkkkkk!!!!! sekarang ni kol 3.12 pagi.. siap cek kat dapur..

"ehhh mama.. nasi tak masak lagi!!"

alahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai... tatata.. nak pujuk dia tido dulu.. Selamat Bersahur!!

7 comments:

peachippo said...

hehee..
bagus nye mira..
tapi org cakap kalau bende yang dia sendiri nak buat jgan larang unless laa kalau dah jadi mcm smlm kan..
try slow2..dye nak duet raye lebih laa tuu.hehehe

atie aizam said...

@peachippo: dia tak tau pun pasal duit raya tu.. hihi.. dia tengok abg dia puasa.. tu yg tersemangat sekali tu.. hari ni mira puasa.. tapi separuh hari jer..

Alin Marlini said...

comelnyer..rambut tu memang ori ek...

atie aizam said...

@Alin Marlini: a'ah ori.. :) .. tq

buyat(bebola tomato) said...

alahai sikit lagi nak puasa penuh. takpe lah dia dah boleh puasa sekurang-kurang nye. tak de la letih sgt nak ajar die puasa t

atie aizam said...

@buyat: cuak jugak kejap semalam.. hiihi.. harap2 dah besar sikit nanti xbyk kerenah lah kalau puasa :D

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

wah semangat die ye berpuasa .

bagus bagus

:)

Iklan