Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Wednesday, August 17, 2011

Mangsa Mercun Adik Al Muhammad Fakrul Aiman


Perlukan adik ini dan ibu bapanya di kutuk di saat mereka berhadapan dengan ujian yang Esa.. tak ada ibu bapa yang mahukan perkara sebegini terjadi kepada anak mereka.. apa yang aku bebelkan ni aku merujuk pada komen-komen kat FB pasal berita ni.. sakit hati tengok kutukan mereka..

Aku ada beberapa pesanan untuk mereka yang terlibat:

Buat ibu bapa adik Fakrul Aiman, tabahkan hati dan jagalah Fakrul sebaiknya.. yang berlaku dah pun berlaku...

Buat pemerhati diluar sana.. doakan kesembuhan adik Fakrul adalah lebih baik dari terus mengutuk mereka sekeluarga..

Buat adik2 di luar sana.. jangan lah main mercun lagi.. bahaya dik oiii!!

Buat ibu bapa kat luar sana juga.. bertegaslah dengan anak-anak.. pantaulah kegiatan mereka.. terutama bila menjelang raya..

Buat peniaga-peniaga mercun: awak takyahlah niaga mercun ni.. x rasa bersalah ke bila jadi kejadian macam adik fakrul nih.. sebab awaklah punca musibah ini berlaku.. ini semua sebab awak.. kalau awak tak jual, budak2 tu tak tau nak cari kat mana.. insaflah..

Buat polis2 yang ke bazaar ramadhan.. takkan lalu jer.. tau ler nak beli juadah berbuka.. tegur2 lah mana yang patut..

Buat polis2 yang kat balai tu.. jalan2 lah ke bazaar ramadhan.. intai2lah apa yang patut.. banyak meja2 peniaga mercun tumbuh sane sini.. meriah bro!

Buat adik fakrul, jangan nangis yer sayang.. moga adik cepat sembuh.. makan ubat tau ..

note: tak terbayang kesakitan adik fakrul.. :(

6 comments:

abah khalisha said...

cian dia..nak marah bebudak ni pun susah juga..dek kerana mercun sekarang kanak-kanak jadi cacatkan

atie aizam said...

@abah khalisha: tu lah.. kita yang jauh ni hanya mampu memandang kesian dan berdoa moga adik tu cepat sembuh..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam atie..kat area taman k.atie nie,selamba jer org jual mercun!.Yg peliknya balai polis xder la jauh dr tpt org jual mercun tuh!herannnnn....

atie aizam said...

@azatiesayang: wsalam kak.. tu la pasal.. rasanye tahun2 lepas dorang susah nak niaga terang terangan.. tapi tahun ni.. toleh kanan ada.. toleh kiri pun ada.. polis lalu sengih jer..

Nur Farah Hani said...

hopefully keluarga mereka tabah2 sahaja n jadi pengajaran buat yang lain.. :D

atie aizam said...

@Nur Farah Hani: betul tu.. semoga mereka tabah..

Iklan