Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, August 13, 2011

Menu Sahur Hari ke- #13

Masak Tauchu

Kalau berbuka aku jarang masak tapi untuk sahur aku tak pernah lagi membeli lauk untuk dihidangkan pada anak ngan asben aku.. aku lagi suka masak.. aku suka mereka makan makanan fresh.. tapi kalau ada lauk lebih semalam aku tak buang.. aku akan panaskan.. tapi makanan baru tetap ada.. sejenis pun takpa.. aku suka mereka kekenyangan dengan air tangan aku bila hendak memulakan puasa.. aku suka tunaikan permintaan anak aku.. setiap kali sebelum tidur aku akan tanya anak sulung aku tu.. dia nak makan apa esok.. yang pasti jawapan dia "telur sambal" hahaha!! sampai naik muak aku telan telur sambal tu.. tapi biasanya dia bagi 2 menu.. so semalam dia nak makan masak tauchu.. bahan2 pun ada.. so macam biasa kol 4.00 pagi jam handphone aku pasti berdering mengejutkan aku yang tengah lena.. dengan rasa senang hati aku siapkan makanan sahur untuk keluargaku.. syukur alhamdulillah dengan rezeki yang diberi olehNya aku dapat tunaikan permintaan anak aku pada setiap pagi..

No comments:

Iklan