Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Tuesday, November 23, 2010

Kenduri Korban 2010

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera

Tempat: Baling, Kedah

Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah beri, aku turut serta mengambil bahagian dalam korban tahun ni.. terima kasih husbenku..

Seawal jam 7.30 pagi abah my FIL dah panggil suh berniat sambil pegang tali lembu tu.. abah ajar aku niat korban sebab aku tak tau.. tu 1st time aku turut serta..


Suasana memujuk lembu supaya bertenang & suasana selepas disembelih


Masa untuk melapah...



Semangat gotong-royong org2 kampung..



setelah siap kerja melapah dan masak, wat majlis kesyukuran sekali..


kredit kat anak2 dara ni sume.. rajinnye membasuh :))

2 comments:

Hezesuze said...

so daging korban tu uols masak ape? hehe

atie aizam said...

siangnye tulang2 lembu tu kami masak sup.. pastu tambahlah gulai ikan, air asam, ulaman, jelatah timun..

daging bahagian masing2 pulak, sebahagian atienye wat bbq mlm esoknye.. best!

Iklan