Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Wednesday, November 24, 2010

Berendam di Kolam Air Panas Ulu Legong, Baling

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera

N3 sebelum ni aku ada bagitau yang aku sekeluarga beraya kat umah MIL ku kat baling, kedah.. Raya ke 2 pulak, mak ngan ayah datang umah my MIL.. bertambah meriahlah umah my MIL tu.. so pagi keesokkannya tetamu2 aku tu ajak gi mandi air panas.. tau tak.. dah 8 tahun aku tak jejakkan kaki ni ke Ulu Legong.. hajat tu selalu tapi bila tiba malam jer.. bantal lebih cepat memanggil aku.. hikhik.. tapi sebab tunaikan hajat mak ngan ayah yang datang jauh2 dari KL tu aku pegi jugak.. 2x aku gi mandi sane....


Memula aku pegi dah lewat.. kira2 pukul 10.00 pagi.. masa tu kami sekeluarga pergi ramai2.. mak ngan ayah pun ada.. yen, ani, zainab, aisyah, nazira, sue pun turut sama.. bayaran masuk RM4.00 untuk dewasa dan RM2.00 untuk kanak-kanak.. kami lepak kat tempat kanak-kanak jer hehe.. tapi mak aiii.. air kat kolam kanak-kanan tu pun punyelah panas.. aku mampu celup kaki aku jer.. anak aku si mira dah merungut.. dia ingat mandi kolam macam kat desa waterpark tu hehe.. siap suh beli pelampung lagi.. sekali dia cecah kaki.. "maaaa.. air panas!" sian pulak aku nengok dia sebab takleh nak mandi langsung..


celup kaki jer.. tengok kaki mira.. bersimpuh lagi..

tapi aku dapat idea.. hehe aku ajak dia mandi "air terjun" untuk pengunjung bersihkan badan tu.. sukenye dia dok layan "air terjun" tu..


air terjun hikhik.. boleh laaa

Malam esoknye pulak kami sekeluarga pergi sekali lagi.. kali ni kami bawak Nyah, Lia, Sabu Ayie & anak2 dia.. mak n ayah.. kami gerak lepas makan malam kat umah MIL aku dalam kol 10.00 malam.. sampai jer sane.. aku tengok banyaknye keter.. kat dalam sesak dengan pengunjung.. kami ke tempat semalam.. bahagian kanak-kanak.. sesak kolam tu dengan budak2 hikhik.. aku pun mandi kat tempat kanak2 tu sebab dok guide si mira mandi.. mulanye mira takut masuk air sebab dia dah rasa air tu panas semalamnye.. tapi hari ni air tu suam2 kuku.. patutlah bebudak tu dok layan macam kolam air sejuk.. mira rasa sikit2 last2 habis2 satu badan dia berendam..


kolam kanak2 waktu malam.. keruh!

Husben aku ngan kazen2 aku dah hilang.. dorang dah gi tempat dewasa.. adesss.. tak bestnye aku dok layan kat tempat bebudak nih.. aku suh SIL aku jagakan mira sat sementara aku cari husben aku.. orang ramai.. berpinar mata aku dok tengok sane sini.. patutlah aku tak jumpa.. rupanye dah masuk dalam kolam.. nampak kepala jer.. kebal betullah dorang ni.. lepas bertukar tempat dengan husben aku, aku pun mencuba lah masukkan kaki dulu.. mak aiii panasnye ko!! tapi pelan2 aku masukkan sikit2 badan aku sampai takat leher.. yesss!!! tapi aku dah mula fenin.. bau sulfur air kolam tu buat aku berpinar.. pelan2 aku bangun.. duduk kat tebing kolam tu.. amik nafas pelan2.. 5 minit kemudian aku dah ok balik.. dalam kol 1.30 pagi kami gerak balik.. anak2 aku dah lena dalam keter hehe.. tu lah.. mandi tak hengat!

Next N3 aku akan citer pasal Taman Rekreasi Ulu Legong ni k..

6 comments:

Zaer!! said...

wah! meriah kak atie.bile nak try kolam air panas selayang pulak?hehehe

atie aizam said...

hajat nak pegi kat kolam air panas selayang tu mmg ada.. cuma belum berpeluang jer.. hikhik

Mujahadah said...

larrr....awat x singgah umah mJ dulu... haizzz....

atie aizam said...

@Mj laaa.. umah Mj kat ngan kolam tu ke? awat tak habaq awai2.. hikhik.. nanti kalo balik kg agi leh la pi jenguk Mj ekk.. kita pekena nasi kandaq pokok ketapang ka kan.. :)

Mujahadah said...

xdak la dekat sangat... kat area Billion tu ja... haizz... ada lagi kedai yang lebih sedap..! nnt mai lagi, hbaq taw.. mJ wak jenjalan...

atie aizam said...

@Mj oooo kat area Billion ka? tau tu.. wah Mj nak bawak pi jalan2? best nih.. mungkin dalam 2 minggu agi atie balik sane lagi.. nanti atie roger2 Mj ekk.. leh Mj mai umah.. dekat jaa.. kat Bongor.. jln nak pi weng nun..

Iklan