Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Wednesday, November 24, 2010

Jawapan Sms Keramat 26

Assalamualaikum wbt..

N3 sebelum ni aku ada kemukakan kekeliruan aku tentang sms berantai kat bawah ni.. rupanya bukan aku saje yang keliru, ramai kawan2 aku yang keliru sama.. jadi teringat pulak aku kat seorang blogger yang dikenali dengan nama "Ustaz Love" maka aku segera tanyakan hal ini pada ustaz.. dan ustaz bersetuju untuk menjawab permasalahan ini dalam n3 beliau.. dan nampaknya ustaz telahpun menjawab pertanyaan aku dalam n3 nye yang terbaru SILA KLIK Di SINI

Menurut ustaz,

..... bila kita menentukan bahawa angka 26 itu adalah sesuatu yang dinyatakan dlm al-Quran dan dikaitkan dengan kejadian2 bencana spt di atas, maka kita sebenarnya telah berlaku zalim kepada al-Quran. Al-Quran bukan digunakan untuk tujuan peramalan… tapi bertujuan untuk mengambil iktibar dan panduan daripadanya…

Apa saja musibah yang berlaku, semuanya dalam pengetahuan Allah s.w.t. Manusia tidak mampu untuk meramalkannya secara rohaniah… bahkan secara zahir saja yg kita mampu (tgk ramalan kaji cuaca ke)… Dan kepada mereka2 yg terlibat dalam menyebarkan sms2 berantai seperti ini, diharapkan agar dapat menghentikan perbuatan tersebut… kerana rantaian pahala yg kita harapkan mungkin bertukar menjadi rantaian dosa yang berpanjangan sehingga kita dah mati sekalipun (sekiranya sms tu masih lagi disebar2kan hasil penyebaran kita).

Jadi.. wahai rakan2 sekelian, jika kalian ada terima sms sebegini.. abaikan.. dan jika pengirim itu adalah dikalangan yang mampu kita nasihati, nasihatlah mereka..

Dan pada sesiapa yang nak copy paste N3 ini, dipersilakan agar dengan penyebaran penjelasan ini mampu menghentikan sms berantai tersebut.

kredit: Ustaz Love

5 comments:

Zaer!! said...

sungguh menakjubkan.;p

kikilalahsite x) said...

alhamdulillah . ada jugakk jawapan . ya betul tu . kita mana boleh menggunakan semua alasan tu untuk sebarkan sesuatu maklumat . kongsilah dengan ikhlas dan untuk kebaikan. bukan tuk disebar cara cam tu . THX ! ^_^

atie aizam said...

alhamdulillah :)

NAZAKIA MEGA PROMOTION 2007 said...

Tak ada manafaatnya kita cuba menyebarkan sesuatu perkhabaran yang menakutkan atau yg seumpamanya...
Ia hanya akan menyebabkan kita semakin tertekan dan perasaan bersalah akan menghantui diri... Akhirnya kita tidak mampu menguasai diri dan terus berterusan melakukan kesilapan dan dosa.

Bukankah ALLAH mahu kita sebagai Makhluknya Redho diatas segala apa yang telah ditakdirkan olehNYA. Dan bagi orang2 yang beriman, jika berlaku musibah padanya maka dia bersabar dan redho diatas ketentuan Ilahi. Maka Musibah itu akan menjadi suatu RAHMAT baginya...
Kerana dia yakin bahawa tidaklah ALLAH menjadikan semua ini dengan sia-sia.

shazika said...

thanks akak :)

Iklan