Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, January 21, 2011

Kembalikan anakku..

Hati keibuan aku sedikit terusik pagi ni dengan kisah yang aku baca kat NYDaily.News nih..

Cold case over: Carlina White, kidnapped as infant from hospital 23 years ago, reunites with family.





















Baby ni diculik ketika berusia 19 hari iaitu pada 14 Ogos 1987.. ketika tu ibubapa si kecil ni bawak dia ke hospital untuk mendapatkan rawatan sebab demam.. alih2.. dia hilang begitu saja semasa mendapatkan rawatan.. nurse yang bawa baby ni ntah ke mana.. mau tak meroyan mak bapak dia.. waktu tu si ibu hanya mintak dikembalikan anak dia.. kalau aku ntahlah.. takmo aku bayangkan..

Tapi itulah.. siapa sangka baby yang diculik tu menjelma depan mata setelah 23 tahun berlalu.. Mengikut cerita baby tu yang kini dah besar panjang, dia menyedari bahawa yang ibu bapa yang menjaga dia sebelum ni seperti menyembunyikan sesuatu.. dia bertekad untuk mencari siapa keluarga dia yang sebenar.. dan setelah menemui pelbagai petunjuk dan untuk mengesahkannya, dia perlu melakukan ujian DNA terlebih dahulu.. dan ternyata keputusan DNA tu telah memberi berita gembira buat dia dan ibubapanya..

Klik gambar atas ni kalau nak tau cerita sepenuhnya..

Itu kes kat luar negara.. kat Malaysia ni pun banyak kes penculikan berlaku.. ada yang ditemui semula dan ada yang sehingga kini tak dengar khabar berita..

Aku berdoa buat ibubapa yang diluar sana yang masih kehilangan anak mereka, semoga Allah SWT lindungi anak mereka dan moga dikembalikan anak mereka kepada keluarga mereka insyallah. Amin. Selain dari usaha untuk mencari, marilah sama-samalah kita berdoa buat mereka..

4 comments:

Emi said...

somtimes lau ada x puas ati or terasa mcm mak x adil pada kita n adik bradik kita, selalu terpikir yg kita nie bukan ank dia.just ank pungut..sobs. huhu. tapi sume tu di sgkal oleh akal waras yg memikirkan rupa kita n kakak2 kita sume ada iras..hehe.terpengaruh ngan darama indon la ni byk..hoho.'p

atieaizam said...

@~emi~: hehehe.. same arr.. tambah2 bila majuk.. tak dapat sesuatu.. kuikui.. mak tak sayang kakak.. :p

shahrilhakime said...

takotnye kalo bende ni jadi kat kite....mintak dijauhkan le daghi jadi pade sape2 punnn

BUNGA said...

sedihnya hati si emak.. tiba2 anak hilang mcm tu jer... teringt dulu bila tgok jejak kasih, yg hilang mak bapak dpt jugak cari semula.

Iklan