Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, January 10, 2011

Termenung ku sendiri...

memikirkan macam2 yang berlegar dihati
soalan demi soalan kutanyakan pada diri
agar kekusutan kesedihan tidak berbaki
ku perlu mencari tempat menyendiri..

aku keluar mencari damai dihati
aku keluar mencari sinar yang tersembunyi
meskipun sinar itu bukan milik ku
tapi cukup sekadar mampu buatku tersenyum nanti

langkahku sayu tak berarah..
hampir menitis air mata memikirkannya
tiba2 aku terfikir sesuatu.. mungkin senyumku ada di situ

tanpa berlengah aku menuju ke sana
lega hati melihat tak ramai manusia berbelanja
setelah berpusing-pusing seketika
hatiku sayu kembali
senyumku tiada di sini

ku beralih arah menahan teksi..
mengorak langkahku ke library..
hajat dihati mencari sumber study
tapi dengan tangis sendu berbaki dihati
sumber di depan mata seolah tak bererti
aku tutup buku.. aku bosan..
aku ke cafe.. mencari secawan kopi..

arghhh.. tika ini hampir lewat petang
nak lebih lama di library fizikalku tak mengizinkan
habis sejuk bedi urat2ku menahan
tusukan aircond yang mengisi ruang..
aku perlu memikirkan segera
arahku selepas ini..

pulang aje ke rumah?
sedih hatiku masih berbaki
andai kukembali
pasti air mata mengalir lagi

ke mana agaknye nak ku bawa lagi hati ini??

9 comments:

khairunnisa ♥ said...

baru je termenung pagi tadi =.="

senyum senyum selalu ^__^

Hezesuze said...

nape ni uols..?? sedih pulak weols baca entry uols nie....

atie aizam said...

@khairunnisa: cheeese! :)

atie aizam said...

@Hezesuze: biasa arr sis.. majuk membawa diri kuikuikui.. dah ok dah buat hari ni..

putERi-kAtEk said...

hahhaa....lepas entry ni kan kak atie bawak hati ke hospital.....hehehehe..

kakyong said...

sayu sungguh baca n3 ni...
pasti ade hikmah disebalik semua ni..

jaga diri... bertenang & senyum selalu..

atie aizam said...

putERi-kaTEk: hahaha!! gelak yer.. tu la pasal.. tak sangka ke hospital pegi nye kuikuikui ;p

atie aizam said...

@kakyong: timekasih kakyong :)

sukahaha said...

laa.. atie sakit rupenye..

jemput sini yer
blog Matdin

Iklan