Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, January 1, 2011

Musibah Sambutan Tahun Baru

Sambutan tahun baru 2011 dikatakan cukup meriah terutama di Dataran Merdeka.. beribu2 orang berkumpul untuk countdown tahun baru disamping berhibur bersama artis yang diundang untuk membuat persembahan.. kalau diperhatikan golongan mudalah yang paling ramai berada di sana.. tak kiralah perempuan atau lelaki.. sama2 datang untuk meraikan detik2 tibanya tahun 2011.. Kalau ada event kat KL ni aku rajin jugak join... tap ntahlah kenapa agaknya event tahun baru langsung tak menarik minat aku ke sana.. adakah sebab aku dah berkahwin.. oh tidak!! itu bukan alasannya.. ntahlah.. yang pasti aku langsung tak teruja nak plan menyambut tahun baru kat mane2.. tengok kat tv pun sebab ada lagu2 best mcm semalam ada Amy Search dan ada Dato Arumugam Allycats.. dan yang pasti aku tak mahu mengajar anak2 aku menyambut tahun baru sebab apa yang akan dilihat pada malam tahun baru kebanyakkannya bersifatkan negatif.. berhibur sehingga lewat malam.. berpasangan.. ada yang berpelukkan.. ada yang berani teguk air setan secara terang-terangan.. merokok dan sebagainya.. biarlah anak2 aku dikatakan 'kolot' asalkan mereka dijauhkan dari itu semua.. insyallah.. kalau aku bawak mereka tahun ini dan seterusnya.. ia akan menjadi budaya buat mereka.. kalau tak sambut tahun baru 'tak best'.. kalau tahun ini aku masih boleh memimpin tangan mereka.. mengawal pergerakan anak2 aku tapi bila mereka dah meningkat dewasa aku pasti tak mampu untuk mengekang 'budaya' ini yang aku ajar setiap tahun.. aku tak mahu ianya berlaku.. aku takut akan musibah yang boleh menimpa anak-anak2 aku.. selagi aku mampu untuk menjauhkan mereka dengan 'budaya' ini aku akan usahakan.. Semoga anak2 aku bila besar nanti tahu menjaga diri dan tahu menilai sesuatu perbuatan itu baik atau buruk akibatnya, Insyallah.

10 comments:

AIMAN said...

dah tawu.. sambut kat dataran merdeka yu mmg macam2 aksi.. kat area lain ada yang lagi terok

Kak Imun said...

Selamat tahun baru, 2011, atie. Kak pun tak mau anak2 kak terbabas buat perkara2 yang merugikan. Semoga Allah sentiasa melindungi anak2 kita, amin.......

Tuan Cimot said...

mudh2 an dijauhkan..xpyh sambut2 ni..huhu

Unknown said...

btul tu.... biarla kita di katakan tak engikut peredaran masa... kalo begini la masa hdpn nye.. sanggup lagi jd org kulup seumur hidup...

atieaizam said...

@AIMAN:tau takpe.. AIMAN kisah ekk hehe..

atieaizam said...

@Myfrin's story: Amin.. Selamat tahun baru kak..

atieaizam said...

@TiKa LEh: insyallah mudah2an.. amin

atieaizam said...

@Nor 'Atiqah bt NorBaki: alhamdulillah.. sama2 kita jauhkan diri dengan budaya sebegini..

ASSOYFINGER67 said...

tak elok...jgn join...peratusan Melayu amat tggi

atieaizam said...

@ASSOYFINGER67: Insyallah tak bro.. takut la anak2 terdedah mcm tu..

Iklan