Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, February 17, 2012

Kesesakkan Lalulintas hampir 3 Jam disebabkan BR1M

Gile betullah.. kalau ikutkan Jinjang Utara tu bukannya jauh sangat dari rumah aku.. tapi disebabkan beratus-ratus orang nak ke sana dengan tujuan yang sama dengan aku, aku, asben ngan makcik aku terperangkap dalam kesesakkan lalu lintas hampir 3 jam.. rasa macam nak patah balik jer.. tapi sebab kami dah separuh jalan mengharungi kesesakkan tu, kami teruskan juga.. sepatutnya acara bermula pukul 2.00 petang.. tapi hari ni hari jumaat, dah tentu asben aku gi sembahyang jumaat kan.. so kami gerak lepas asben aku balik arr.. tak sangka betul.. jemm gile!! dan paling aku kesian kan.. orang yang duduk kat area jinjang utara tu.. sahih merana meradang untuk hari ni..

Kira-kira 2 jam bersesak kami dikejutkan dengan siren polis trafik.. ingatkan trafik datang nak bantu kami yang kesesakkan ni, rupa2nya tu escot TPM Mahyuddin Yassin rupanya.. laaaaa.. TPM baru sampai?? kata start kol 2 petang.. kira oklah kan walaupun kami sampai lewat still TPM masih ada.. kalau TPM masih ada maksudnya baucar belum diedarkan dan ini maknanya kami masih sempat nak ambik baucar kami huuhuhu..

Alhamdulillah kami sampai kira2 pukul 5.30 petang.. jangan carilah parking yang dekat2 kan.. kena menapak lah sikit.. aku ngan makcik aku jalan dulu sementara asben aku pi cari parking.. aku jln pun terhegeh2 kan hihi.. almaklumlah muatan berat :D.. sat jer asben aku muncul depan mata.. dari jauh dah dengar suara TPM memberi ucapannya..

Mak aii ramainya orang.. asben aku terus ke khemah makanan.. amik air dulu basahkan tekak seteguk dua.. pastu asben ngan makcik aku terus ke depan tempat nak daftar n ambik baucar tu.. aku lepak kat tepi parking keter dengan mira sambil minum2.. dalam hati sebenarnya aku berdoa supaya tak pitam.. aku rasa panas sangat.. tapi alhamdulillah.. tadi hujan turun lebat so panas tu kuranglah juga.. kalau tak... ntah lah..

Kepada Kerajaan Malaysia.. terima kasih atas pemberian baucar RM500 tu.. bolehlah aku beli barang2 baby mana yang lom beli lagi nanti :p

Oh ya.. kepada mereka yang terlepas tarikh pengambilan baucar tu, sebenarnya uols boleh pergi mana-mana tempat pengambilan yang lain.. just bawak surat kelulusan dan IC ok.. atau kol no fon yang tertera kat dalam memo lokasi pengambilan baucar tu..

note: sekarang aku dah tak keje.. kalo keje x merasa ler BR1M tu huuhu

No comments:

Iklan