Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, October 22, 2010

Nasib rumahku tak terbakar

Assalamualaikum wbt..

Kejadian ni semalam..
waktu tu aku ngah tidokan anak buah aku..
dengan kata lain aku pun terlena sama lepas makan uphamol650..
aku tak tau pun hal ni..
bila aku terjaga,
anak bujang aku citer kat aku..

"mama.. adik pasang iron, terbakar kayu lantai ni"
"hah!"terkejut aku..

aku terus masuk bilik achap..
aku tengok kesan terbakar tu..
nasib baik achap sedar awal..
achap kata dia bau macam benda hangit..
dia masuk bilik tengok papan dah hitam, panas..
dia terus cabut plag iron tu..
pastu aku cari anak pompuan aku mira yang ngah sembunyi..
takut kene marah lah tu..
aku chek mira kalau2 dia terkena iron ke tidak..
legaaa.. nasib dia tak ape2..
dan nasib baik dia tak letak iron tu kat atas katil yg dekat situ..
aku rasa kalo mira letak atas katil dah tentu terbakar sarung ngan tilam tu..
syukur alhamdulillah takde ape2 yang serius berlaku..
pengajaran untuk aku lain kali..
jangan tidur kalau anak tak tidur..

5 comments:

diana said...

dah lama saye tak tidur siang..
sebab anak saye susah nak tidur siang..
hehe..
lain kali hati2..
mujur tak de sape yang terlecur..

atie said...

@diana saya pun jarang gak.. ni sbb badan masih bebaki demam tu yg terlanjur tu.. lagi pun nak tidokan anak buah tu kalau kita tak tido sama, dia susah nak tido..

tu la.. dah cuak dah hehe.. insyallah takde kejadian kali kedua yang sama..

CiK QiQi said...

ish...sgt2 bhye..nasib sedar..kalo idak/...ish..mnx jauh la kn cik atie..

atie aizam said...

@CiK QiQi betul tu.. mintak dijauhkan lah benda2 yang tak elokkan..

ctnurkhijah said...

setuju bab pengajaran tu....

Iklan