Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, October 25, 2010

Air mata mengalir simpati



Sebak.. sedih.. tak pecaya.. kesian.. simpati.. nak tolong.. perkataan2 tu berlegar2 kat fikiran aku ni bila tengok berita tentang kedaifan mereka yang tinggal di bawah jambatan di kota besar Kuala Lumpur..

Aku insaf melihat kesusahan dorang.. bagaimana agaknye perasaan seorang isteri bila si suami hanya mampu membawa isteri dan anaknya berlindung dibawah jambatan..

Ya Allah, aku memohon keampunanMu di atas keluhan2 aku apabila ditimpa sedikit kesusahan dari ujian yang Engkau berikan.. Amin. :((

Setelah dihalau oleh tuan rumah, mereka tidak ada tempat berlindung.. kerana simpati, 2 org penghuni awal jambatan tersebut mempelawa mereka sekeluarga tinggal bersama..

Jarang sekali mereka menjamah nasi.. jadi apa yang dorang makan? sedangkan aku, semalam jer makan ayam.. makan nasi, makan roti canai.. kesiannye mereka :(

Tapi alhamdulillah.. semalam nasib mereka telah berubah sedikit bila mereka telah dibawa ke asrama belia untuk ditumpangkan sementara mendapat rumah yang sesuai untuk mereka.. harap pada masa akan datang, mereka tidak akan kembali ke bawah jambatan ini.. dan diharap bantuan tersebut bukanlah bersifat 'tertentu'biarlah ianya telus dan ikhlas.

6 comments:

Ummi Humaira said...

salam atie....

bila pandang ke bawah , lihat insan yg lebih dhaif dr kita , baru ler kita tersedar banyaknya kita membazir , berbanding mereka yg kekurangan, masyaAllah.. ummi pun selalu terleka dan lalai.

atie aizam said...

@Ummi Humaira waalaikumussalam ummi.. betul tu ummi, atie pun selalu membazir makanan.. berita ni mengetuk hati atie untuk sedar dan jangan ulangi lagi..

eila said...

salam...bila tgk segala kesusahan orang...betapa syukurnya kita dengan nikmat yg Allah berikan..semoga Allah ringankan segala kesusahan kita..Amin

alexa yussida said...

kesiannye...:( moga mereka mndapat hak mereka...kwn2 slalu ingtkn,dalam duit yg kita ade tu ada hak org2 miskin/susah..dan kita wajib mnginfakkannya..

atie aizam said...

@eila betul tu.. bersyukur dengan kenikmatan yang diberi olehNya hari ni..

atie aizam said...

@alexa yussida betul tu.. ada rezeki lebih apasalahnye kita berkongsi kan..

Iklan