Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, September 3, 2010

Permata Hatiku

Salam,

Semalam anak aku ada Majlis Berbuka Puasa & Solat kat sekolah dia.. so semalam dengan penuh semangat yang berkobar2 tu, dia bersiap awal.. mak aiii.. majlis kol 4.00 petang baru mula.. sebab terus sembahyang asar nanti.. kol 2.30 anak sulung aku dah siap.. hehe!!

"acap.. awalnye nak gi sekolah?" aku menanye..

"achap dah janji ngan kawan yang dok sebelah sane tu, nak gi sekolah kol 3 ni"

"nape janji awal sangat.. " aku dah start enjin membebel.. hehehe.. aku ibu!

"alaaa.. maa.. achap nak tolong cikgu dulu nanti"

aku terus terdiam.. jawapan yang terus mengunci mulut aku hikhik!! itulah anak sulung aku.. dia ni rajin tolong cikgu buat kerja.. pernah satu hari dulu, dia tolong cikgu susun kerusi, amik kerusi sampai demam2 esoknye.. start pada tu aku cakap kat anak aku ni, len kali kalau dah tak larat, bagitau cikgu.. jangan paksa diri..

tapi sebelum anak aku kuar umah.. oleh kerana dia dah segak dgn baju melayu ngan songkoknye aku pun capai ler kameraku..

keluhan biasa yang aku dengar setiap kali aku nak amik gambar dia..



"alaaa mama.. takmo la.. "

aku ibu! hikhikhik!!! jangan bantah... suka aku nyakat anak aku ni.. dengan muka yang separuh layu tu, berjaya gakla aku snap 2,3 keping gambar.. tapi 2 gambar lagi tu nampak sgt muke tak larat dia tu.. kan puasa.. :) alhamdulillah anak aku yang sulung ni belum lagi ponteng puasa.. dan aku harap dia dapat habiskan puasa sebulan ni dengan sempurna.. kalau dulu nak posa kene upah tapi sejak tahun lepas, dia langsung tak tanye pasal upah puasa tu.. alhamdulillah..

malam pulak aku sambung sesi bergambar dengan anak aku yang bongsu.. hehe tomeynye pakai tudung.. so sape2 berminat nak amik wat model kanak2 bertudung, bagitau ler hehehe... dia baru berusia 3 setengah tahun.. jom lah layan gambar2 ni..




Doa aku moga anak2ku ini menjadi insan yang berpelajaran, berjawatan tinggi, bergaji besar dan penuh iman dan taqwa di dada yang mana dengan rezeki yang Allah berikan kepada mereka dapat digunakan untuk berjihad ke jalan Allah, membantu mereka yang memerlukan dan menghormati dan sayangkan ibubapanya (aku ngan husben aku ler tu) lebih dari segala2 yang ada di dunia ini.. Amin.

12 comments:

su_aliza said...

rindunya kat acap ngan amira. Arif ngan acap masa kecik2 dulu tak byk beza. hihihi....hobi, saiz, n perangai pun sama, Lagi satu, nama depa dua pun dekat ja. Amira ngan zakiah berbeza tinggi kot dalam seinchi dua.

Nurul Syuhadah said...

nsem dan cumel anak2 akak..hopefully doa akak dimakbulkan..doa seorg ibu tu kan lebih diberkati..;)

Nurul Syuhadah said...

nsem dan cumel anak2 akak..hopefully doa akak dimakbulkan..doa seorg ibu tu kan lebih diberkati..;)

atie said...

@su-aliza rindu gak kat arif ngan zakiah.. tahun ni tak balik beraya kat kg.. acap ngan arif mmg same jer perangainye.. kesayangan tokwan teh dulu tu.. skrg? turn arif ngan zakiah lak hehe..

atie said...

@Nurul Syuhadah tkasih nurul.. insyallah.. semua ibu pasti nak yang terbaik jer utk anak2 dorang..

Eka Yucika said...

olololo..

comelnya anak2 akak :D

atie said...

@Eka Yucika terima kasih.. cika pun comey gak.. :)

apik pehe said...

bestnya ader anak..
aishhh..
bile la agaknyer nak kawen..
hehe

Anip™ said...

sian nyer..tgk muke dh tahu dh..hoho..

atie said...

@apik pehe best.. cepat2lah nikah huhu..

@Anip hehehe.. dah nampak ekk.. :p

Puteri Dyla Qistina said...

Amin...moga doa k.atie termakbul hendaknya... amin amin amin..

sampaikan salam saya pada baby2 akak ya? :)

atie said...

@Puteri Dyla Qistina terima kasih yer.. salam dah pun disambut oleh si abg :).. sibuk pulak dia bertanya.. siapa tu mama.. kakak tu kim salam kat achap ke.. :) hehe..

Iklan