Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, July 13, 2012

Kejamnya Ibu!!


Berkali-kali aku tengok baby2ku.. bergenang air mata aku.. menanti untuk gugur jer.. sampainya hatimu.. tak sanggup aku melihat bayi tersebut.. begitulah tersentuh hati aku bila baca berita sinar online sat tadi.. bayi ni di tinggalkan ibunya kat sebuah rumah usang.. kejap2 aku tengok baby2ku.. oh tuhan.. tinggalkan kejap baby2ku pun dorang menangis.. Ya Allah.. akhirnya berderai air mata aku tatkala menaip entry ni.. pilu rasanya hati ni membayangkan bayi kecil tu ditinggalkan kesorangan.. mungkinkah di gigit nyamuk, mungkinkah dia sejuk sebab ditinggalkan di atas simen... apa pun alasan si ibu berikan aku memang takleh terima.. kejamnye hatimu wahai ibu.. tergamak kau tinggalkan anakmu.. :((

Namun kuasa Allah melebihi segalanya.. disaat dia ditinggalkan keseorangan, ada insan yang berada di situ yang menjadi penyelamat bayi tersebut.. moga bayi ni besar nanti menjadi anak yang baik.. amin.

6 comments:

eMMe said...

Jadilah insan yg penyayang... binatang pun tahu sayangkan anak, inikan pula manusia, yg punya akal yg dianugerahkan Allah swt, guna lah akal jadi la manusia yg pemikiran waras...

Rai said...

manusia makin hilang pertimbangan.. sedihnya tengok.. adakah dia ingat dia letak botol air tepi tu budak tu pandai bukak minum bila haus?..

Alin Marlini said...

ada balasannya tu kak..

Kak Imun said...

Kesiannya.... Sampai hati mak dia buat macam tu. Ya Allah..Ya Tuhan ku........

Suhana Shuib said...

apa punya mak ni..sangop tinggalkan anak cam ni jeer.. x de ati perot betol..

Auni Humaira said...

benci tgk kisah yg macam nie...tinggalkan anak2 mcm tinggalkan sampah jek..yg main campak anak tu lagi la...layak diorg nie hukum kena ikat peranakan supaya xberanak dan buang anak...kesian baby tu kan...sedih jek...

Iklan