Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, December 15, 2006

Johor..

Ondaway pi JOHOR


Hari ni kami yakni aku, my husben & my son nak pi Johor. Esok kan hari pendaftaran SPACEUTM. Kami dah pun tepon Pakcik Zan memaklumkan yang kami akan ke rumahnye untuk 3 hari ni. Umah Pakcik kat Pasir Gudang so destinasi kami yang pertama mestilah ke sinun kan kan..

Kami kuar umah kul 11.00 pagi. Pagi ni lah jugak baru nak chop matikan stem hehehe.. bising laki aku. Tapi bukan salah aku, mana aku nak tau pendaftaran sabtu (esok)ni. Masih tak ngaku aku nih huwahhuwahuwa.. Kami masih sempat ke chowkit road 'ambik' buah rambuatan ngan limau madu & beli kopok lekoq RM10.00. Buahan tu aku ambik jerk sebabnye tu gerai buah-buahan mak aku hehehe.. kire aku ni anak tokey buah lah ekk. Pastu kami terus menghala ke Highway Sg.Besi. Kami singgah makan kat R&R Pagoh. Kami teruskan perjalanan menuju ke Pasir Gudang (PG). Sebelum sampai ke persimpangan PG kami nampak signboard UTM Skudai. Dalam 15km jerk kami sampai ke persimpangan PG. Oooo taklah jauh sgt antara UTM ngan PG.





Kami sampai umah Pakcik sepatutnye kul 5.00 ptg tapi kami salah masuk simpang so melarat ntah ke mana. Husben aku benti keter kat deretan kedai & bertanye kat org yang ada kat situ area Perumahan Kastam. Pakcik aku ni kerje Kastam. Finally kami jumpe gak umah Pakcik.

Kami dijamu minum petang dgn hidangan pisang goreng cicah sambal ( 1st time aku nengok kayak gitu hidangannya).



Hari ke 2


Kul 10.00 pagi kami sampai kat UTM. Aku terus pi kaunter 1 then 2,3,4 dan yang akhir 5 utk settlekan urusan pendaftaran. Utk kad metrik siap ambik gambo lagi live. Buruk muke aku, berminyak!! dah la tu nama panggilan aku pun salah taruk. Nama je bagi borang matrik card suh betulkan apa yang perlu dibetulkan, tapi buta kot mate budak2 tu. Aku bukannye ape, kalau dorang tak mintak betulkan ape2 aku taklah kesah sgt, tapi ni konon ada kaunter masalah. Apa yang dibetulkan aku pun tak tau. Kul 11.00 pagi ada lak Ucapan Aluan dari SpaceUTM sampai kul 12.30 thari. Kul 1.00 kami pi isi perut kat sebelah dewan tu. Dorang ada wat jualan makanan. Ermmm..sedap gak masakan dorang n murah gitu. Kami makan dalam hujan..

Kami masuk balik dewan tu kul 1.55 ptg. Ada lagi sessi bersama Fakulti. Lepas pembahagian Fakulti dibuat aku terus ikut group ke bangunan Fakulti HR. Jauhnyee.. nasib aku tak pakai kasut bertumit cam ada sesetengah bebudak tu sian aku nengok..lenguh gak kaki jalan jauh. Hari ni aku berkenalan dengan Kak Shidah seorang Exec.HR. Lepas bebrapa taklimat kami mula di minta daftarkan subjek n isi borang untuk trasfer kredit. Aku buat cepat2 sbb aku risau gak anak aku ntah2 ngah ngamuk kat dewan tu, kul 4.30 ptg aku serahkan fail aku. & terus blah.

Aku jumpa balik husben ngan anak aku & adik sepupu blah husben aku zarina kat dewan. Kami terus beredar menuju ke Taman U. Husben aku nak jumpe kawan dia yang dah lama tak jumpe. Kire2 12thn lama nye. Nama dia Aidil. Kami jumpe dia kat Stesen Petronas b4 ke rumah dia. Bayangkan 2 org yang dah lama tak jumpa sejak sebelum kawin sampai la dah beranak pinak. Perbezaan ketara ofcoz kat perut depa..wakakakaka...tapi kawan husben aku tu ok lagi maintain sket dari husben aku nye perut..hahaha!! suke aku kutuk laki aku ekekeke.. Kat rumah member husben aku ni kami di jamu makaroni ngan ayam goreng. Sedap woo ayam goreng.. thank ek. Susah2 aje!! Kul 6.00 ptg kami beransur pulang.

Malam lak kami ke Kg Pasir Putih pi minum kat sane. Kat tepi laut. Aku dah tak nampak dah ape yg indahnye kat situ hehehe.. sbb aku letih sgt. Kuar ni pun sbb dah janji ngan anak aku nak pi berjalan. Balik terus lena..

No comments:

Iklan