Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Wednesday, April 18, 2012

BP Tunggang Langgang


Kol 9.00 pagi aku dah ke klinik untuk EOD BP Monitoring.. 3x repeat bacaan tetap mengecewakan..
bacaan pertama: 157/95
bacaan kedua: 143/100
bacaan ketiga: 140/94

udahnya aku kena datang balik ke klinik kol 2.00 petang.. keadaan masih sama..
bacaan keempat: 150/96
bacaan kelima: 150/90


Pastu doktor yang bertugas kat klinik tu bagi aku ubat tambahan.. LABETALOL HYDROCHLORIDE 100 mg tab.. makan 1 biji sekali makan 3 kali sehari.. tapi aku agak risau sikit nak makan ubat tu.. sebab.. masa aku admit wad khamis lepas doktor kat MHKL takde lah pulak bagi aku makan ubat ni.. atau apa2 ubat tambahan untuk mengurangkan tekanan yang ada.. so aku ambik keputusan untuk tak makan ubat ni.. esok aku ada appointment kat MFM, MHKL aku nak tanya kat doktor pasal ubat tu..

Sekarang dah 8.30 malam.. kepala masih tingtong.. bacaan terbaru aku 147/95 .. aku dah cakap kat asben.. kalau bacaan tinggi lagi satgi aku nak ke MHKL.. :(

4 comments:

♥ suE said...

alahaiiiiiii~ teruknyee...budakk2 dlm perut tue xsabar2 kot nak kuar...stresss dieorg menanti bile nak kuar...2 yg dok tingtong 2...saborrr yeee~

atie aizam said...

dugaan preggy twins :)

deno said...

deno dah biasa BP tinggi... sejak ada SLE mmg BP tinggi.. deno mkn ubat high BP ni 4 jenis... sekarang pun BP deno dalam lingkungan 140/100 hingga 180/120.. hari nie pun 160/110.. huhu..

p/s : akak, petua my nutrution.. makan buah epal hijau.. boleh turunkan BP tinggi.. :)

Kak Imun said...

Salam, atie. Tak apa, ramai kwn2 kak ada masalah mcm ni masa nak dekat harinya. Bila dah bersalin, semua jadi normal.... Sabar ya, atie...doakan yg baik2 sj.....:)

Iklan