Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, January 20, 2007

Kurang Kalsium

Entah macam mana sesambil aku carik jurnal kaunseling teringat lak aku pada perbualan aku dgn jue jiran sebelah umah aku petang tadi..

"Gi pasar malam ke tie?" tanyer jue sebaik nampak aku.
"a'ah tapi tu la..kebas dah tangan ni rasa sengal2 jer tangan kiri ni bawak barang tu hah", sambil muncungkan bibir aku ke arah barang2 yg baru aku beli dari pasar malam tadi.
"kurang kalsium tuu.."jue bagi pendapat. Almaklumla dia anak dah 3 org, tak mcm aku ni hah..so pengalaman lebih byk.
"minum susu tak ni?" soal jue lagi.
"erkk..tak", aku jawab pelan2 sbb takmo husben aku dengar hehehe..
"takleh macam tu, susu kene minum la, nanti habis gigi kor rosak sbb baby akan serap kalsium kita ni" tambah jue lagi.
Aku senyum kambing sambil mengiakan apa yg jue bagitau tu..mmg betul kata dia. Ntah la nape la aku ni susah sgt nak minum susu. Bukan tak beli..ader tu kat dapo tapi tak lalu nak minum jerk..

Perbualan petang tadi tu betul2 merisaukan aku.. aku kene jugak minum susu anmum tu. Aku kene minum!! uwaaaaa!! aku kene minum jugaakkkkkk!!

No comments:

Iklan