Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, January 6, 2007

Minggu yang bz sekali

Letih jugak yer bila anak kita mula masuk sekolah rendah. Semua kita nak tengok. Semua kita nak kene jaga. Mayb betul kata husben aku, aku jer yang tak percaya kat anak aku achap..hmm tapi..ntahlah. Tapi bagi aku, tak salah rasanye kita menemankan anak kita untuk minggu2 pertama dia ke sekolah. Dia bukannya tau sgt dan tak berapa berani menghadapi suasana baru ni. Dan bukan aku sorang, ramai ibu2 yang prihatin terhadap anak2nya yang seperti aku bertapa di sekolah hehehe...

Hari Pertama 3/1/2007 Rabu
Aku ngan husben hantar achap ke sekolah. Achap sekolah sessi petang. Aku siapkan bekal utk dia. Aku nak ajar dia cara berjimat. Dan dalam masa yang sama jugak, aku leh jimatkan duit belanja sekolah.
Pukul 1.00 ptg kami sampai sekolah, murid2 lain dah pun mula beratur. Achap beratur ikut kelas dia. Kelas 1 Biru. Sesekali dia berpaling mencari aku..risau arr tu takut aku balik. Aku ngan husben tunggu sampai achap rehat. Hari tu aku temankan achap makan, pastu aku balik umah mak.
Petang kul 6.00 aku dah sampai sekolah balik, nunggu achap kuar dari kelas untuk hari pertama persekolahan dia tu. Aku nampak achap tercari2 aku. Bila ternampak je aku duduk kat satu sudut kantin tu, dia mula tersenyum riang mendapatkan aku. Aku nampak air mata dia bergenang. Agaknya dia dah mula risau takut aku lupa nak jemput dia balik.

Hari Kedua 4/1/2007 Khamis
Tapi hari kedua aku tengok dah ada sedikit perubahan pada achap. Dia dah mula berani sikit2. Hari ni MakLang dia hantar dia ke sekolah. Achap dia tak kisah asalkan ada org yang hantar dia nanti. Waktu rehat aku terlewat skit sbb dorang kuar awal rehat ari ni. Risau jugak aku. Tapi hati aku berbunga riang bila tengok achap duduk kat kantin tu. Tambahan dia tengah mula nak makan bekal yang aku bekalkan tadi. Dengan erti kata lain, dia dah berani nak rehat sorang diri bertemankan kawan2 dia. Petang macam biasa aku pi jemput dia balik dari sekolah. Kali ni dia dah pandai pusing2 cari aku.

Hari Ini Hari Ketiga 5/1/2007 Jumaat
Hari ni achap masuk sekolah lewat, kul 2.10 ptg. Macam biasa tugas aku, hantar achap ke sekolah. Hari ni dia rehat dengan kawan sekelas. Aku tetap temankan dia makan. Petang jemput achap mcm biasa n terus pi pasar malam dekat situ gak.

Aku harap minggu depan achap dah boleh berdikari sendiri. Aku nak cuba gagahkan hati aku utk biarkan achap belajar berdikari. InsyaAllah.

No comments:

Iklan