Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, January 13, 2007

Bunga Api & Eye On Malaysia

Tercapai jugak keinginan aku nak pi tengok acara kat Titiwangsa tu. Nak kata jauh sgt tempat tu, idak jugak. Kalau jalan kaki dari umah ..kira2 setengah InsyaAllah boleh sampai ke situ. Tak jauhkan..tapi tu lah, selalu jer tak sempat. Selalunya bunga api tu dorang main start kul 8.30 mlm, tapi hari ni dorang start lewat kul 9.30 mlm. Tapi takpe jugak sbb sebelum pi Titiwangsa kami dah singgah kedai makan. Achap dengan menu biasa dia "Nasi Goreng Cina & Telur Dadar". Aku ngan husben makan nasi putih, tomyam campo, kailan ikan masin, ayam masak halia & sambal belacan.

Ramainya manusia kat Titiwangsa. Seronok aku tengok, meriahnyer. Ialah mana pernah dorang wat acara utama kat situ sebelum ni. Yang beratur nak naik Eye On Malaysia pun sekian ramainya. Anak aku pun sebuk jugak lah nak naik benda tu. Alah..watpe nak bersesak2 naik skrg, wheel tu ada kat situ dalam tempoh setahun. 5,6 bulan lagi sejuk la enjin benda tu sbb dah tak brape ramai yang naik. Waktu tu nanti leh la aku ngan husben n anak aku mencelah..mudah2an..hehehe (tak baik doa aku nih). Sebelum mata kami disajikan dengan percikan bunga api, kami dihidangkan dulu dengan acara kat tengah tasik hehehe.. ada jet ski ngan bunga api yang kecik2. Pastu baru lah ruang udara Tasik tu dipenuhi dengan cahaya percikan bunga api yang besar. Berdentam berdentum meriah sangat. Terpegun aku kejap..

Waktu balik lagi syok, punya la banyak kereta beratur nak keluar dari taman tu. Nasibla kami park keter kat luar skit dari kawasan taman, kat area umah org.. takde la nak bersesak sgt cam dorang2 tu. Ialah dorang tu org luar mana nak tau seluk belok kawasan tu.

Ni aku nak try upload video pertunjukkan bunga api tu.. sila2 lah jengah nanti k.. Mintak diri dulu.. nak beradu, esok pagi ada class. Salam.



No comments:

Iklan