Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, January 22, 2007

Diabetes

Aku baru balik dari wat checkup bulanan kandungan aku, ikut ultrasound tadi alhamdulillah sumer ok. Cuma... ishh..aku dari tadi dah mula risau pasal apa yg doctor onny bagitau tadi, result blood test aku bulan lepas menunjukkan peningkatan paras gula..dah tahap border..aduhai!! ni aku rasa mesti gara2 aku makan byk sgt masa kandungan aku 3 bulan haritu.. Byk benda yang selalu aku makan skrg ni dah takleh makan.. dan ada antaranya kene catu. Aku senaraikan makanan yang aku kene kurangkan makan:-
Nasi - lunch makan 2x tapi dengan jumlah yg sikit
Jus buah - elakkan
Air Berkarbonat - elakkan
Roti Putih- kurangkan
Kek atau pastri - elakkan
Makanan yang bertepung - elakkan
Makanan yang aku digalakkan makan:-
Sayuran
Buah2an segar

Kali ni setiap kali nak pi check up aku kene posa.. kalau terpaksa ambik darah sekali lagi so aku dah standby anytime kata doctor..Dengan kata lain..aku akan di injet lagik.. Tadi pun dah kene kat bahu kanan..tapikan dulu masa aku ngandung anak pertama, sekali jek aku kene enjit tapi kali ni..aku rasa masuk tadi dah 4x.. tak termasuk kene enjet masa aku bleeding aritu..kene enjet kat pungkok 2x hehehe.. Takpelah, yang aku harapkan anak dalam kandungan aku ni sihat walafiat adanya..InsyaAllah.

No comments:

Iklan