Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, November 25, 2012

Pucuk Ubi Masak Tempoyak Campur Petai

Pucuk Ubi ni saya masak semalam.. dah lama teringin sebenarnya tapi keinginan tu membuak lepas tengok kazen saya post masakan ni kat fb dia.. aishhhh.. terliur u.. takde lah susah sangat nak membuatnya tapi tu lah.. sebabnya encik asben saya tak makan tempoyak ni.. kalau masak nanti asik kena kutuk jer.. tak suka! .. semalam punya kutuk pun tak habis lagi.. sabar jer lah.. encik asben makan durian, tempoyak jer tak makan.. maka sangat2lah jarang saya dapat masak gulai2 yang dicampurkan dengan tempoyak..

Kira semalam ni cam nekad lah hihi.. ape2pun.. pucuk ubi masak tempoyak campur petai memang terbaik!! wallaaaaaaaaah.. semangkuk untuk saya dan semangkuk lagi untuk mak saya.. takmo citer banyak.. jom layan gambar.. nak resepi leh gi kat SINI k..


note: kesihatan ayah saya semakin baik.. cuma kena jalan dengan bantuan tongkat 4 kaki wat sementara ni.. moga ayah cepat sembuh. amin .. kepada kawan2 yang mendoakan kesihatan ayah pulih segera saya ucapkan ribuan terima kasih, hanya Allah yang dapat membalas jasa baik kawan2 semua.

10 comments:

krole said...

em...nmpk cedap r wak...nak try nnt..thanks share link resepi~

adda syuhada said...

perut dh la ngah lapar nih..tgk gmbr tu lagi la berkeriuk perut nih..

atie aizam said...

@krole: try tau.. cili padi tu tambah sikit lagi kasi kaw pedasnye..

atie aizam said...

@adda syuhada: sowie hhiihi.. tapi klau time lapar camtu dpt makan dgn nasi panas.. fuhhh.. menyelerakan kan.. hhihi.. lariiiiiii..

inazamri said...

adoiii sedapnye.Sekrg ni saya mmg suka masakan tempoyak cuma belum penah cuba buat sdiri.Baru belajar makan..mmg sedap.

atie aizam said...

@inazamri: camner nak ajar asben sya makan tempoyak ni ek.. dulu ina mmg tak suka ke? sedapkan..

Cho Zila said...

walaweh kalau dapatni memang tak pandang kiri kanan.. petai dan tempoyak kegemaranku...

Rinna said...

Memang sgt laa menyelerakan..

syiela said...

nyum nyum sedapnya...

Khafizi Saad said...

air liur saya...urghhh...kecur ni

Iklan