Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, November 16, 2012

Jinak-jinak Merpati Akhirnya ke Kuali Juga

Sebelum saya teruskan cerita saya yang masih berkisarkan kenangan2 dikampung aritu, saya mengambil kesempatan ini nak ucapkan Salam Maal Hijrah buat semua kawan2.. moga tahun baru ini kita menjadi insan lebih baik dari sebelumnya. amin.

Ok.. berbalik pada ternakan dan hidangan kami kat rumah mertua aritu.. selain arnab, abah ada bela merpati gak.. so entah hari keberapa kami kat sana, abah sembelih merpati.. hurmm sedap juga daging merpati ni cuma kena masak lama sikit macam itik.. sebab daging merpati ni liat sikit tak macam puyuh.. tapi rasa memang sedap arr.. tambah pula mak mertua saya masak merpati tu masak gulai batang pisang.. fuh fuh... bertambah makan nasi wehh...

 sedap.. manis jer


 lepas kena salai atas api bagi buang bulu2 halus..


 ni baki yang tinggal.. tak banyak dah..

so ada yang teringin ke?? hihi.. kalau ada yang mengidam tu, habaq mai.. nanti leh pi umah mertua minta sekoq dua ke kan.. lepas ni saya nak kongsi cerita pasal itik pulak.. best best  best :)

4 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

krurr krurr..

shark said...

arnab dgn burung..semua saya bedall..
x kasi can punya..hehe

atie aizam said...

@Mrs.Eady: pepagi dgr bunyi Merpati.. best!

atie aizam said...

@shark: hehe.. rugi kalau x makan.. :D

Iklan