Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, October 29, 2011

Admitted at HKL

Hari ni merupakan hari pertama aku di wad 15 HKL.. ni semua sebab tekanan darah aku naik sampai bacaan 179/100.. nanti aku cerita selanjutnya.. aku nak minum petang jap.. :))

Ok kita sambung balik..

ceritanya bermula Jumaat kat Klinik Kesihatan Bandar Baru Sentul.. aku gi sane nak wat 1st check up ler lepas dapat tau yang aku mengandung kembar.. nak wat rawatan kat Hospital Al-Islam sampai bersalin uishhh.. tak mampu aku ngee~ mana taknye... sekali rawatan charge double sebab baby dua.. aritu pun aku kena RM320.. xpelah.. xde rezeki aku nak bersalin kat sana..

so awal pagi kol 8.00 pagi aku dah sampai kat klinik kesihatan.. sebelum rawatan lain diteruskan, aku kena chek tekanan darah dulu.. hah ambik ko.. 165/99 dan berkali2 buat masih tetap lebih kurang sama.. dan last sekali nurse refer aku ke Dr yang bertugas.. Dr Shashi.. pastu Dr pulak yang ambik tekanan.. 179/100 ko.. terus dia panggil ambulance.. tapi sementara tunggu ambulance sampai Dr. bagi aku ubat untuk kurangkan tekanan.. pastu dia call Dr Wong kat HKL minta pandangan.. Dr Wong kata kalau dah bagi ubat xpe.. nanti tekanan turun.. so Dr, Shashi cancelled ambulance tu.. nasib.. kalo tak satu pusat komuniiti gempar nanti.. Dr Shashi suh aku ke Hospital Bersalin bahagian PAC untuk rawatan susulan kol 3.00 petang hari yang sama jugak..

Pukul 3.00 petang aku ngan asben pun ke Hospital Bersalin.. berkali2 chek tekanan darah sebelum makan ubat dan selepas makan ubat.. tekanan masih tak normal juga.. akhirnya aku diminta stay kat wad untuk rawatan selanjutnya.. begitulah ceritanya punca aku di tahan di ward 15 ni..

2 comments:

munna said...

wah...kembar ke....syoknya...tahniah Ati

atieaizam said...

@munna: tkasih munna.. doakan semuanya ok yer..

Iklan