Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Sunday, October 30, 2011

1st Day @Ward 15 HKL

Ada ke orang suka duduk kat wad?.. bosan gile aku rasa.. tapi nak buat macamana.. dah terpaksa.. aku akan buat apa saja untuk pastikan kandungan aku sihat dengan izin Allah SWT..

dari pukul 11 malam aku dah tak boleh makan.. sebab besok aku kena buat ujian kandungan gula dalam darah.. seawal pagi aku dah dibangunkan untuk chek tekanan darah dan ambik darah.. bacaan tekanan masih tak turun.. 156/98..

pukul 7.30 pagi pulak aku kena minum air gula tu.. mak aihhhh manis gile.. nak termuntah aku.. pelan2 aku telan habiskan.. pastu dalam 2 jam aku tak boleh makan apa2 sampai dorang ambik darah balik.. lapar gile ko.. sian anak aku.. sabar yer sayang.. kol 9.40 pagi nurse datang ambik darah.. kena cucuk lagi.. adoiiiiii.. sakitnye...

tengahari result keluar.. nurse kata aku nye result tak elok.. sebelum minum air gula 5.8 lepas minum 9.3.. hukhukhuk.. sedeynye.. so start tu Dr suh monitor gula dalam darah aku.. 4 kali sehari jari aku ni kena cucuk.. sakittttt ler.. tapi so far setakat ni dah 4x aku kena cucuk.. semua bawah paras 6.. pastu Dr Suriani kata mayb mesin hospital yang rosak sebab aku punya gula maintain bawah 6.. ntahlah.. belasahlah Dr oiii.. janji aku ngan kandungan aku sihat ngee~

2 comments:

munna said...

minum air gula mmg tak best...mug besar pulak tu...apa2 pun jaga kesihatan ye Atie

atieaizam said...

@munna: insyallah.. tkasih yer munna

Iklan