Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, April 1, 2011

Kenapa nak bengang pulak?!

Bukan tak simpati kat kawan2 yang keje kerajaan yang dah berangan2 nak apply rumah Skim Rumah Pertamaku tapi kan uols sume dah ada kemudahan pembelian rumah untuk kakitangan kerajaan.. so tak timbul rasa irihati atau rasa tak puashati atau bengang bagi aku.. So kepada kawan2 yang kerja swasta yang layak.. apa lagi.. apply la.. kemudahan dah diberi kan.. kan kan..


Antara syarat2nya:
  1. Warganegara Malaysia (sudah tentu ler)
  2. Beli umah pertama (sape yang dah penah beli umah, simpan jer ler niat nak apply tu)
  3. Berumur bawah 35 tahun.. (ini aku tak setuju!!!)
  4. Pendapatan bawah RM3000 sebulan.
  5. Jawatan tetap
  6. Telah disahkan jawatan.
  7. Telah berkhidmat sekurang2nya enam bulan dengan majikan yang sama
  8. Ansuran bulanan tak lebih satu pertiga daripada pendapatan bulanan
So... semua syarat ada? jangan tunggu hingga peluang DITUTUP ya! hehe..

6 comments:

munna said...

Munna nak cuba mohon lah... mmg tgh plan nak beli rumah...manatahu ada rezeki nak dpt rumah sendiri nanti

aleen aiden said...

aik,knape bawah 35???hu3

- GC - said...

ada jugak ka org gomen yang bengang?

atie aizam said...

@munna: try la munna.. insyallah ada rezeki munna nanti tu.. sya nak gak tapi umo dah terlebey sudah.. tu yg tak setuju bab umo tu huhu..

atie aizam said...

@aleen aiden: dah syarat2 dia bagi camtu.. mayb sebab nak kira pulangan balik ansuran tu kot.. tu paling manima la tu..

atie aizam said...

@-GC-: hehe.. ader sbb dorang dah plan.. tapi oklah.. bengang kejap jer huhu..

Iklan