Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Thursday, August 6, 2009

Janatul tak sengaja dilukai..

Hari kalau tak silap aku Nisfu Sya'ban.. besar pahalanya bila kita berpuasa..tapi aku ni lupa pulak nak puasa..sedap2 hirup milo o panas subuh tadi tengahari baru aku teringat niat aku nak berpuasa tu.. aku ni nampaknya makin lalai dengan suruhanNya.. astagfirullahalazim.."Ya Allah, semoga Kau kuatkan imanku dan lembutkan hatiku supaya aku tidak tersesat daari jalanMu, Amin".

Ni lain pulak storynye..

Hmm.. tadi masa budak2 nak gi sekolah, then aku pulak sebuk kat dapur tiba-tiba si Izudin panggil..

"makcik!!.. janatul jatuh .. mulut dia berdarah!

Aku bergegas bila dengar suara budak2 ni kat depan umah aku..aku tengok darah menitik nitik kat lantai..kat mulut janatul pun banyak darah..

"Ya Allah..nape ni izudin, janatul? achap mane? tiba-tiba teringat aku kat anak aku achap yang bersama dorang tunggu keter nak gi sekolah..

"Achap pegi umah makdah..bagitau janatul berdarah" izudin bagitau aku sambil dia dok bebel nak terangkan keadaan sebenar macamane dia boleh terlanggar janatul sampai gitu sekali, aku suh dorang turun sebab bila2 masa je nanti 'pakcijan sampai..aku terus bawa masuk janatul dan suh dia dok kat kerusi.. then aku yang sedia takut ngan darah terketar-ketar cuci mulut janatul tu.. aku panik..aku ambik first aids tapi tak tau nak guna ubat yang mane satu.. aku cuma berhentikan darah then tekap dengan kain kasa..pastu aku antar janatul gi umah makdah yang jaga dia tu..

aku tengok darah ada kat merata-rata.. aku siapkan masak kejap then aku ambik mop & mop lantai depan umah aku sampai tangga tingkat 1.. aku tinggalkan achap kejap kat umah, agipun aku dekat2 situ jer.. pastu aku masuk umah bagi mira makan then tidokan dia.. darah yang belom cuci tu bapa janatul yang cuci bila dorang balik dari klinik.. budak2 ni kalau bergurau kasar..takde yang lembut2..baik lelaki baik jantan..nasiblaa anak aku tak terlibat sama..semoga anak aku akan menjadi anak contoh darisegi budi perketi dan juga pelajarannya..InsyaAllah.

No comments:

Iklan