Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Tuesday, August 11, 2009

Udang Goreng Bersalut Tepung..NyumNyum!!

Sekarang dah kul 4.20 ptg..aku ingat nak masak udang goreng tepong laa wat minum petang..hmm..bukan ape, geram kat udang yang hubby beli pagi tadi..udang kapas tapi saiz XL.. fuhh puas hati ni kalau makan..pastu cicah sos cili yang aku alter sikit..hmm terliur aku dah.. so aku online ni bukan ape.. sebenarnya aku tengah cari resepi goreng udang bertepung..tapi kebanyakkan semua guna tepung naik sendiri.. alahai..maner ada tepung tu kat umah..tadi dah order tepung tu tapi macama lambat agi je nak sampai..aku ingat nak buatkan minum petang untuk bapa mertua aku yang ada kat umah ni..kan aku ni menantu yang baik huhuuhu...hmmm nak buat tepung naik sendiri macam tak reti jerk..gimane yak..atau aku kensel jer pasal masak udang tu..untuk minum petang suh jer adik ipar aku gi beli kat bawah...tapi..tak best la..aku nak goreng udang tu jugak..klah..nanti aku tunjuk kan hasilnya k..

Semangat mengoreng udang bersalut tepung terus berkobar-kobar..akhirnya tepung naik sendiri pun sampai..apa lagi..aku terus adun tepung then adik ipar aku yang goreng hehehe..malas aku nak tunggu kat periuk..baik aku tunggu kat meja hahaha.. so ku biarkan dia menggoreng sedangkan aku..sedap-sedap makan sambil borak2 agi..bukan selalu mood menolong ipar aku ni datang.. dalam sepuluh mood, 1 jer mood rajin..9 lagi mood pemalas je dia ada hahaha..mampus kalau dia tau aku kutuk dia.. takleh gurau pi dok... huwahuwa.. so akhirnya aku dapat juga resepi sedap goreng udang..setelah membelek2 website..aku buat resepi sendiri..cuba lah..

No comments:

Iklan