Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Monday, August 17, 2009

Resepi Ketam Serai Kunyit

Lebatnya hujan petang ni..dengan angin bertiup kencang..kalau ada goreng pisang panas ke ngan teh o panas sure sedap.. tapi nak keluar malas hehehe so ape yang ada kat dapo ekk nak ganti minum petan ni..hmmm..dalam esbok ada ketam laaa..apa lagi aku capai ketam then bersihkan dan sediakan bahan-bahan untuk masak..Masa ketam tengah mendidih kat atas api, aku dah terliur dengan bau dia.. bukan masak yang susah-susah..masak ngan air jer.. simple dan sedap.. rancangnya nak buat makan malam nanti tapi dek kerna tak tahan nafsu nak makan tu, aku ngan hubby apa lagi..senduk sorang sepiring la..sekor sorang..meratah la kami 3 beranak menggantikan minum petang yang sepatutnya dihidang dengan kueh mueh hehehe.. achap takde..belum balik sekolah..so mira la yang paling banyak dapat makan isi ketam tu.. syyyy..jangan bagitau abang achap tau..

Nak cuba resepi Ketam Masak Air? kat bahagian bawah entry kat blah kanan blog ni aku ada sediakan resepinya.. cuba la.. aku jamin korang mesti puji diri sendiri punye sebab masak sedap.. aku hubby yang puji..tu dah cukup buat aku happy.. so tatata..

No comments:

Iklan