Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, May 18, 2012

Twins Boy Selamat Dilahirkan

Alhamdulillah.. tak henti aku memanjat kesyukuran kepada Allah SWT atas kurniaanNya hari ni..

Tarikh 11 Mei 2012 (Jumaat) merupakan hari yang penuh bermakna bagi diri aku dan suami..  tepat pukul 8:59 pagi, lahirnya anak kembar ku yang pertama dan 2 minit kemudian : kedengaran tangisan kembar yang kedua..  alhamdulillah.

Setelah semua urusan czers selesai, aku di bawa ke bilik khas untuk observation selama 30 minit.. alhamdulillah lepas tu aku di bawa kembali ke ward.. sungguh tak diduga.. sebaik aku dipindahkan ke katil aku, berlaku pendarahan yang banyak.. terasa seakan memancut2 darah keluar.. dlm keadaan semakin lemah tu, aku suh asben panggilkan doktor.. doktor terus check aku.. dia pun terkejut melihat aku semakin pucat.. Doktor Chong (MO) terus minta aku dikejarkan ke ICU.. kelam kabut semua doktor yang terlibat dalam operasi czers pagi tdi.. dorang dah siap sedia menanti di ICU.. waktu tu antara sedar dengan tidak, banyak tangan yang tengah menekan2 perut aku untuk menghentikan darah yang tak putus2 keluar.. dalam masa yang sama, doktor perempuan tu kata kat aku.. "kita akan cuba hentikan darah keluar.. tapi jika darah masih tak berhenti, kami terpaksa buang rahim puan untuk selamatkan nyawa puan"..

Masa tu aku tak tau nak pikir apa lagi.. kalau itu jalan yang terbaik.. aku redha.. ntah berapa lama operasi menekan perut aku berlangsung.. aku tak pasti.. aku tak sedar buat seketika hinggalah pasukan czers tu datang balik memeriksa aku.. apa yang terpancul dari mulut2 dorang adalah.. "thanks GOD!" "thanks GOD!"berulang2 kali aku dgr doktor cakap mcmtu.. seolah memberitahu aku bahawa pendarahan aku dah berhenti sepenuhnya.. ini bermakna rahimku tak perlu dibuang.. alhamdulillah..

Dan yang pasti aku dah kehilangan banyak darah.. untuk memulihkan aku, 2 pain darah ditransferkan ke dalam tubuh aku ni.. dan alhamdulillah keadaan aku semakin stabil.. tapi sehingga hari ke-4 aku masih di ICU untuk pemantauan lanjut.. 4 hari jugalah aku tak bertemu dgn baby2 aku.. sebaik mendapat kebenaran untuk discaj dari ICU dan kembali ke ward wajah aku kembali berseri2.. alhamdulillah..

Lain orang, lain pengalaman yang dirasaikan.. semoga kawan2 yang lain tabah hadapi sebarang kerumitan ketika melahirkan insan tersayang..

Inilah wajah2 kesayangan aku..


hari ke-7

11 comments:

mrs Gee :) said...

ya Allah comelnye.. twin summore... Alhamdulillah.. and tahniah utk sis..

atie aizam said...

@mrs Gee: alhamdulilah.. tq gee

Kasih Suci said...

tahniah kak..comelnye baby..(",)

Arizakiah said...

Alhamdulillah...dan tahniah....

Tentu seronok dapat baby kembar kan?
Hilang rasa penat mengandungkannya bila melihat wajah-wajah comel mereka.....tak sabar nak tengok mereka membesar.....

Selamat melalui tempoh berpantang

eMMe said...

Tahniah... dpt pun tgk wajah2 kembar Atie yg comel2.... selamat berpantang... take care!

munna said...

munna dah terlepas pandang ...rupanya dah selamat ye Atie...alhamdulillah.... tahniah

♥ Ain ♥ said...

wah , seronok nye baby twin . ain suke sgtt bby twin nie . hee !tahniah ! smge jage jadii anak soleh yea adeq2 syg !

nur said...

tahniah Atie..comelnya..selamat berpantang.

shark said...

tahniah akak atie :)

cik panadol said...

comel2nye anak akak ni...tahniah ye kak :)

Auni Humaira said...

Alhamdulillah...da selamat lahirnya twin tu...bila dapat tgk wajah diorg hilang rasa sakit...takut bila mengenangkan susah payah lahirkan si kembar...huhu apapon tahniah...

Iklan