Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Tuesday, June 15, 2010

Rendang Minang

Time2 gini mmg syok citer pasal makanan nih.. sebab kalo tak tido waktu ni, sure perut berlagu.. so apa yang ada kat dapo kita sebat jer la.. alas perut hingga esok.. meh la kita sama2 jamu mata..

Ni nasi impit ngan rendang ayam.. aku masak semalam.. ayahanda teringin rendang ayam katanye.. demi ayahanda ku tersayang, aku takde banyak soal.. sabtu order.. ahad dapat hehehe.. sebab order dah malam.. bahan takde maa..

Rendang ni special sket.. ni namanye RENDANG MINANG.. aku ni kuturunan minang Pekan Baru campo Kuala Kangsar.. kalo kat Perak cukup terkenal dengan RENDANG TOK.. tapi kat umah aku cukup terkenal dengan RENDANG MINANG ni.. resepi ayahanda.. yang pasti pedas mesti terasa! tapi oleh kerana aku ada anak2 yang amat suka kan rendang ni maka terpaksa lah aku kurangkan sikit kepedasan RENDANG MINANG yang aku masak ni.. kalo tak.. bergelen la budak2 tu minum sambil makan..

Photobucket


Photobucket


Meh makan!!.. ada saki baki lagi dlm peti es ni.. :)

3 comments:

rutikeben said...

perghhh sedap...
dah lapar nih..hehehe

♥♥♥zakiah♥♥♥ said...

salam... sedap nye mknn tu.. ;))
exchange link ngn zakiah nk... n zakiah folo terus oke...;))
tengs sudi singgah blog zakiah... singgah selalu oke.. ;))

ASSOYFINGER67 said...

pasti sedap...lebih2 lagi dengan kuah lodeh

Iklan