Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Friday, October 26, 2012

Salam Aidiladha

Sebelum meneruskan jemari ni menaip untuk hari ni, saya ingin mengucapkan Salam Aidiladha buat semua saudara mara dan kawan2 yang beragama Islam.. semoga sentiasa dibawah lindungan dan rahmatNya. amin.

Sekarang ni saya beraya kat kampung.. meriah juga lah raya korban kat sini.. tak mcm kat kl.. tapi esok lgi meriah kot.. sebab esok kat umah ni ada 2 ekor lembu nak dikorbankan..

Hari ni pagi2 lagi saya dah bangunkan anak2.. sementara tunggu bersiap, saya ke dapur tolong biras saya siapkan juadah aidiladha..  saya cuma potong lemang dan bancuh teh o jer.. rendang itik ngan rendang ayam, nasi impit ngan ketupat daun palas, semua dah siap terhidang..



Lepas semua balik dari masjid, kami ke rumah Chu'e .. adik abah.. umah Chu'e kat sebelah rumah mil saya jer hihi.. kami makan soto ayam.. sedaaaappp!!


Tapi saat yang paling menggembirakan saya ialah masa adik saya sue dan suami n anaknya datang umah beraya.. lama tak jumpa adik saya tu.. rindu sgt.. adik saya tu sampai dah lewat petang.. so dorang makan malam dulu kat rumah... saya sediakan masak lemak cili api telur itik ngan daging goreng kacang buncis.. rasa macam tak puas bersembang.. banyak gosip tak dapat dikongsikan bersama hahaha...

 wajah2 kesayanganku..

Esok kena kerja keras.. so harap dapat tido awal malam ni..

2 comments:

Alin Marlini said...

ada gak ambik gambar...Alin langsung elek...hehehe

♥ suE said...

uwaaaaaaaa~ ;((

Iklan