Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Wednesday, June 6, 2012

Persiapan Majlis Aqeqah Mulai Dirasai

Pagi2 lagi Maklong ngan Makngah dah mai umah nak bantu persiapan majlis aqeqah esok.. Lagipun ni majlis maklong ngan makngah jugak.. aqeqah ni untuk anak bangjai (perempuan) cucu maklong 1 bahagian, anak fahmi cucu makngah 1 bahagian, dan selebihnya bahagian cucu abah.. 1 bahagian anak bangcik dan 4 bahagian anak po (panggilan manja asben aku kat kg) hihi anak aku ler tu.. aqeqah untuk si kembar hazim & haziq.. jadinya semua 7 bahagian pada seekor lembu..

Hari ni bahang suasana kenduri dah mula terasa.. bila makcik2 aku mai berkumpul ramai2 potong2 bawang dan sediakan bahan memasak untuk esok.. tadi pun ada acara masak memasak jugak.. masak untuk makan tengahari bagi semua kaum keluarga yang datang membantu.. siap ada serawa pisang ngan bubur kacang lagi.. aku tengok jer ler yer.. :p

Khemah 2 biji dah pasang tadi.. pinggan dan alatan lain dah sampai semalam.. kerusi meja pun dah ada.. tinggal nak susun jer lagi.. Meriahnye.. Rumah ni riuh gile dengan kehadiran sepupu2 sepapat yang rata2 umur comel2 belaka.. berlari sana, berlari sini, bergumpal, menangis, ketawa, bergaduh pastu kawan balik..




Adik ipar aku yang dok kat SP pun dah sampai sekeluarga.. Adik ipar aku ayie ngan did balik esok.. sebab malam ni dorang keje.. adik ipar aku si Farah pulak, hurmm malam ni kot balik.. rasanye dia kat alorstar outstation.. sempat ke dia nak sambung wat dadih tu hihi.. kalo x sempat xyah lah farah.. cukup dah tu..

No comments:

Iklan