Pages

Jom tengok apa ada..

Tetamu Terhormat.. TQ!

Search This Blog

Saturday, June 16, 2012

Melawat Kawasan Rumahku @Baling, Kedah Part 2: Jom Kutip Telur Itik

Aku tak penah tengok itik bertelur.. rupanya ikut suka dialah yer nak bertelur kat mana.. kalau itik tu landing kat tempat ok, telurnya pun ok gak lah tapi kalo landing kat batu ke, kayu ke tu yang banyak telur yang pecah.. kalau sehari kutip 150 biji, 20biji dah tentu pecah.. kadang2 lebih.. payah jugak ek..

oklah jom tengok anak daraku kutip telur itik.. 1st time tu..

masa ni itik tengah bersantai..

siap bertopi bagai.. 

cam best jer..

lepas kutip kena masukkan dalam tong ni pulak..

macam kutip buah manggis kat atas kepala dia tu pulak..

tapi bila itik tu datang kat dia.. terus dia tegak macam tu.. hihi

amacam.. ok tak? so.. sape mau cari pengalaman kutip telur itik, bagi itik makan, bersihkan telur itik, masinkan telur itik, makan telur itik selama seminggu, boleh mohon jadi sukarelawan ok.. minum pagi dan petang disediakan ngee~

3 comments:

mama sara nur said...

assalam
memang best ni kutip telur itik, pastu wat telur asin sedapppp he he
dulu kat kg ayah akak ternak ayam anak2 memang suker bila blk kg melawat tempat ayam ni

eMMe said...

bestnye...aktiviti kutip telur itik, tgk itik2 tu, semua comel2, heee~ dulu waktu kecik saya pun begitu... rindu lak...hihihi...

caliph shuriken said...

wahh, mcm best jaa aktiviti ni ^^

Iklan